Bu araştırmada, yöresel yiyeceklerin pazarlanması
açısından otel ve restoran yöneticilerinin tutumlarının değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Araştırma amacına ulaşabilmek için nitel araştırma
yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmış ve yedi
sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Kastamonu’da gerçekleştirilen araştırmada
toplam 30 otel ve restoran ziyaret edilmiş ancak bu işletmelerden 12’sinde
yöresel yemek bulunması sebebiyle görüşme soruları söz konusu işletmelere
yöneltilmiştir. Araştırma 2018 yılı Haziran ve Temmuz aylarında
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, işletmelerin %50’sinin yöresel
yemekleri, tariflerinde hiçbir değişikliğe gitmeden aslına uygun şekilde
yaptığı belirlenmiştir. Tarifinde değişikliğe gidilen yöresel ürünlerin ise
işletmelere en çok kazanç sağlayan yöresel ürünler (etli ekmek, banduma, tirit)
olduğu tespit edilmiştir. Katılımcı işletmelere en çok kazanç sağlayan ilk üç
yöresel yemeğin, aynı zamanda katılımcılar tarafından en çok sevilen yöresel
yemekler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcı işletmelerin daha önce
menüsüne eklemeyi düşündüğü ancak talep görmediği için kaldırdığı yöresel
yiyecekler içerisinde özellikle yöresel çorba ve tatlıların olduğu
belirlenmiştir.
In this study, it is aimed to evaluate the attitudes
of hotel and restaurant managers in terms of marketing of local foods. In order
to reach the research purpose, semi-structured interview technique which is one
of the qualitative research methods was used and a 7-item interview form was
prepared. A total of 30 hotels and restaurants were visited in Kastamonu;
however, 12 of these enterprises have local food items, so the interview
questions were directed to the enterprises in question. The research was
conducted in June and July 2018. As a result of the research, it was determined
that 50% of the enterprises made the local dishes in accordance with the
original without going through any changes in their recipes. The regional
products that are changed in the recipe are found to be the most profitable
local products (meat bread, banduma, tirite). It was determined that the first
three regional dishes that provided the most profit to the participating
enterprises were also the most popular local dishes by the participants. The
local food, which the participant companies had previously thought to add to
the menu but had not requested, was determined as especially local soup and
desserts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |