The main purpose of this research is to determine the relationship
between the perceived organizational support and innovative business behavior
in the hospitality managements. Population of the research has included
hospitality management employees in 3, 4 and 5 stars hotels in the city centrum
of Çanakkale Province in Turkey. A questionnaire as a data collection tool used
in this research included demographic information of the participants,
“Perceived Organizational Support Scale” developed by Eisenberger et al. (1997)
and “Innovative Work Behavior Scale” developed by De Jong ve Den Hartog
(2010). The data has been analyzed by
using the statistical packet programme IBM SPSS Statistic 20.0. The results of
the analysis show that there is a positive, medium level and significiant
correlation between perceived organizational support and innovative business
behavior. Furthermore, no significant differences were found among the
perceived organizational support, innovative business behavior and the gender
and level of education variables. On the other hand, the significant
differences were found among the perceived organizational support, innovative business behavior and marital
status, age, position in management, working time in the sector, working time
in the management and number of management’s star variables.
Perceived Organizational Support Innovative Work Behavior Hospitality
Araştırmanın temel amacı konaklama işletmelerinde çalışanların
algıladıkları örgütsel destek ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi
belirlemektir. Çalışmada, örgütsel destek konusunda yüksek algıya sahip
çalışanların örgütlerine daha fazla katkıda bulunmak, için daha fazla
çalışacağı ve bunun için de yenilikçi iş davranışlarını arttıracağı
öngörülmektedir. Araştırma evrenini Türkiye’de Çanakkale il merkezinde faaliyet
gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmesi çalışanları oluşturmaktadır.
Araştırmada gerekli verileri toplamak amacıyla, “Kişisel Bilgi Formu”,
Eisenberger ve arkadaşları (1997) tarafından geliştirilen “Algılanan Örgütsel
Destek Ölçeği” ve De Jong ve Den Hartog (2010) tarafından geliştirilen
“Yenilikçi Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın verileri IBM SPSS
Statistic 20.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler
sonucunda algılanan örgütsel destek ve yenilikçi iş davranışı arasında pozitif
yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca algılanan örgütsel destek ve yenilikçi iş
davranışı ile cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkenleri arasında anlamlı bir
farklılık bulunamamıştır. Buna karşın algılanan örgütsel destek ve yenilikçi iş
davranışı ile medeni durum, yaş, işletmedeki pozisyon, sektördeki çalışma
süresi, işletmedeki çalışma süresi ve çalışılan işletmenin yıldız sayısı
değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
algılanan örgütsel destek yenilikçi iş davranışı konaklama işletmeleri Yenilikçi İş Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |