Eğitim bir ülkenin hassas politka
alanlarından biri olarak oldukça önem taşıyan bir konudur. Üniversiteler ise öğrencilerin
meslek sahibi olmadan önceki aldıkları son eğitim kurumu olarak ön plana
çıkmaktadır. Bu çalışmada 2018 yılı YÖKATLAS
verilerine göre üniversitelerin siyaset bilimi, siyaset bilimi ve uluslararası
ilişkiler, uluslararası ilişkiler ve kamu yönetimi bölümlerinin ders
programları ele alınmıştır. Çalışma ile üniversitelerin lisans eğitimi veren
ilgili alanlarına yönelik ders programlarının analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Çalışma Türkiye’de bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinin aktif olarak açık
ve ders yapılan Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerine ait ders
planları ve ders içeriklerinin içerik analizine tabi tutulması ile
hazırlanmıştır. Ancak çalışmaya SBKY ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası
İlişkiler bölümleri de dahil edilmiştir. Buna göre Kamu Yönetimi ve SBKY
bölümlerinde yer alan uluslararası ilişkiler dersleri; Uluslararası İlişkiler
ve Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler bölümlerinde eğitimi verilen kamu
yönetimine ait dersler ve ders içerikleri analiz edilmiştir. Analizler
sonucunda farklılaşmanın nerden kaynaklandığı tespit edilerek bölümlere ilişkin
özgün uygulamalara yer verilerek faydalı olduğu düşünülen uygulamaların nasıl
yaygınlaştırılabileceği üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Söz konusu
bölümlerin lisans eğitiminde birbirlerinden ne derece yaralandığı gerek ders
içerikleri gerekse bölümlere ait öğretim üyesi vb. diğer bilgileri üzerinden
birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Çalışma ile kamu yönetimi ve uluslararası
ilişkiler disiplinlerinin üniversitelerin söz konusu bölümleri açısından ders
içerikleri ve planlarına nasıl yerleştirildiği üzerinde durulmakta; ders
planlamasının akademik önceliklere dayalı mı yapıldığı yoksa farklı bir öncelik
(popüler bölümler-prestij katma, hocaların eğitim durumu ve uzmanlık alanı,
ihtiyaçlara cevap verme) doğrultusunda mı yapıldığı tespiti yapılmaktadır.
Bunlara ilave olarak çalışmanın akademik program hazırlığı açısından
üniversitelere yol gösterici bir niteliğe kavuşması hedeflenmektedir.
Uluslararası İlişkiler Eğitimi Kamu Yönetimi Eğitimi Yükseköğretim Kurulu Üniversiteler Ders içerikleri;
Bu makale 21-23 Şubat 2019 tarihleri arasında Nuh Naci Yazgan Üniversitesinde düzenlenen Uluslararası Kamu Yönetimi Forumu KAYFOR 16’da bildiri olarak sunulan çalışmanın genişletilmiş halidir.
Education is a very
important issue as one of the sensitive policy areas of a country. Universities,
on the other hand, come to the forefront as the last educational institution
that students take before becoming a profession. In this study, according to
the 2018 YÖKATLAS data, the curriculums of the departments of political
science, political science and international relations, international relations
and public administration of the universities were discussed. The aim of the
study is to analyze the curriculums of the universities in the related fields
that provide undergraduate education. The study was prepared by an active open
and Public Administration course made and subjected to content analysis of
lesson plans and course contents of the International Relations department of
state and private universities in Turkey. However, PSPA and Political Science
and International Relations departments were also included in the study.
According to this, international relations courses in Public Administration and
PSPA departments; The courses and the contents of public administration courses
in International Relations and Political Science and International Relations
departments were analyzed. As a result of the analyzes, the origin of the
differentiation was determined and an assessment was made on how to spread the
applications that are thought to be beneficial by giving specific applications
to the departments. The degree to which these departments have been injured
from each other in undergraduate education should be explained both by the
course contents and by the faculty members of the departments. Other
information is compared with each other. The study focuses on how the
disciplines of public administration and international relations are placed in
the course contents and plans for the said departments of the universities;
whether the course planning is based on academic priorities or a different
priority (popular sections - adding prestige, teaching status and expertise of
the instructors, responding to needs). In addition to this, it is aimed that
the study will become a guide for universities in terms of preparation of
academic program.
International Relations Education Public Administration Education Council of Higher Education Universities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |