Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cinsiyetlendirilmiş Bir Egzersizin Sınırlarında: Adana’daki Erkeklerin Pilates Deneyimleri

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 1721 - 1756, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.587527

Öz

Bu çalışma, cinsiyetlendirilmiş bir egzersiz olarak
pilatesi Adana’da bu egzersizi yapan erkekler üzerinden ele alıyor. Pilates,
erkek kimliği ve ataerkil erkeklikler için toplumsal olarak uygun görülmeyen
bir egzersizdir. Bu bağlamda amacımız, ataerkilliğiyle bilinen bir kent olan
Adana'da tenis kulübüne giden eğitimli ve orta üst sınıfa mensup erkeklerin
cinsiyetlendirilmiş ve kadınlara özgü bir egzersiz olarak inşa edilen
pilatesteki deneyimlerini ve pilatese yükledikleri anlamları irdelemektir. Bu
araştırmada niteliksel yöntem kullanılarak, pilates yapan altı erkekle
derinlemesine görüşmeler yapılarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik
analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları katılımcıların
pilatesi bağımsız bir egzersiz olarak değil de bir performans sporu olarak
gördükleri tenise destek olacak bir egzersiz olarak tanımladıklarını ortaya
koymaktadır. Bu araştırma, katılımcı olan erkeklerin pilatese başlama ve
pilatesi sürdürme motivasyonunun sağlıklı yaşam söylemi ve erkeklik
performansını koruma çabasıyla iç içe geçtiğini ve katılımcıların pilates
deneyimlerinde kendi erkeklik söylemleri ve pratiklerinin ön plana çıktığını
göstermektedir. Sonuç olarak, Adana’da pilates yapan katılımcı erkeklerin
ataerkil erkeklik kodlarının bu egzersize yükledikleri anlamlara da yansıdığı
görülmektedir.

Kaynakça

  • Adams, A. (2011). Josh wears pink cleats: Inclusive masculinity on the soccer field. Journal Of Homosexuality, 58(5), 579-596.
  • Aibar-Almazán, A.,Hita-Contreras, F., Cruz-Díaz, D., de la Torre-Cruz, M., Jiménez-García, J. D. ve Martínez-Amat, A. (2019). effects of pilates training on sleep quality, anxiety, depression and fatigue in postmenopausal women: A randomized controlled trial. Maturitas, 124, 62-67.
  • Anderson, B.D. Ve Spector, A. (2000). Introduction to Pilates-based Rehabilitation. Orthopaedic Physical Therapy Clinics of North America, 9(3), 395-410.
  • Archer, S. (2004). Pilates fusion: Well-being for body, mind, and spirit. San Francisco: ChronicleBooks.
  • Aybek, A.,ve Yıldıran, İ. (2016). Baron Pierre de Coubertin’in olimpizm felsefesinde kadın. İçinde, C. Koca (der.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 58-77). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Bandy, S. J. (2000). Women & sport: From antiquitytothe 19th century. Olympic Review, 31, 18-22.
  • Bonde, H. (2003). Masculine sport and masculinity in Denmark at the turn of the century. İçinde, ( Ervo, S. ve Johannson, T. der.) Among Men: Moulding Masculinities. (s. 81-114). Hants: Ashgate
  • Bora, T. (2013). Futbolda erkeklik, militarizm, milliyetçilik: Tek kale. İçinde, (N. Y. Sünbüloğlu, der.) Erkek Millet Asker Millet: Türkiye’de Militarizm, Milliyetçilik, Erkeklikler. (s. 487-511). İstanbul: İletişim.
  • Bora, T. (2010). Erkeklik ve futbol. İçinde, (U. Güner, ve S. Varol, der.) Orada Kimse Var Mı? (s. 37-41). Ankara: Kaos GL.
  • Bozok, N. (2019). Herkesle ve kimsesiz, türler arasında ve kimsesiz Siborg: Donna Haraway’in düşüncesinde feminist bir beden politikasının imkanları. Vira Verita, 9, 128-148.
  • Bryson, L. (1987). Sport and the maintenance of masculine hegemony. Women’s Studies International Forum, 10(4), 349-360.
  • Bulgu, N. (2012). Futbolda şiddetin erkeklik anlamları. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 207-219.
  • Caldwell, K., Harrison, M., Adams, M. ve Triplett, N. T. (2009). Effect of pilates and taiji quan training on self-efficacy, sleepquality, mood, and physical performance of college students. Journal of Bodywork and Movement Therapies 13(2), 155-163.
  • Chalabaev, A., Sarrazin, P., Fontayne, P., Boiché, J. ve Clément-Guillotin, C. (2013). The ınfluence of sex stereotypes and gender roles on participation and performance in sport and exercise: Review and future directions. Psychology of Sport and Exercise, 14, 136-144.
  • Coffey, J. (2013). 'Body pressure': Negotiating gender through body work practices. Youth Studies Australia, 32(2), 39.
  • Connell, R. W. (2005). Masculinities. Berkeley: University of California Press.
  • Connell, R. W. (2000). The men and the boys. St. Leonards: Allen & Unwin.
  • Connell, R. W. (1998). Toplumsal cinsiyet ve iktidar: Toplum, kişi ve cinsel politika. (C. Soydemir, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Connell, R. W. ve Messerschmidt, J. W. (2005). Hegemonic masculinity: rethinking the concept. Gender and Society, 19(6), 829-859.
  • Cruz-Ferreira, A.,Fernandes, J., Gomes, D., Bernardo, L. M., Kirkcaldy, B. D., Barbosa, T. M. ve Silva, A. (2011). Effects of pilates-based exercise on life satisfaction, physical self-concept and health status in adult women. Women & Health, 51(3), 240-255.
  • Csizma, K. A.,Wittig, A. F., ve Schurr, K. T. (1988). Sport stereotypes and gender. Journal Of Sport And Exercise Psychology, 10(1), 62-74.
  • Emir, E. Karaçam, M. Ş., ve Koca, C. (2016). Kadın boksörler: Boks ringinde ve ringin dışında sürekli eldiven giymek. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 26(4), 136–153.
  • Erdemli, A. (2012). Kadın ve spor. Kadın Araştırmaları Dergisi, 5, 95-126.
  • Gillett, J. ve White, P. G. (1992). Male bodybuilding and the reassertion of hegemonic masculinity: A critical feminist perspective. Play & Culture, 5(4), 358-369.
  • Goldberg, H. (2018).Erkek olmanın tehlikeleri. (S. Budak, çev.). İstanbul: Totem Yayıncılık.
  • Güner, A. (Yönetmen) ve Güneyer, T. (Yapımcı) (2008-2010). Adanalı [Televizyon Dizisi]. Adana: ATV.
  • Hacısoftaoğlu, İ. (2012). Burası er meydanı: Güreşte erkekliğin inşası. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Hacısoftaoğlu, İ. ve Bulgu, N. (2015). Yedi dağın ötesindeki çocuklar: Güreşte erkeklik ve şiddet. İçinde, (B. Yarar, der.) Şiddetin cinsiyetli yüzleri. (s. 113-140). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Hacısoftaoğlu, İ. ve Elmas, S. (2015). Kasların efendisi: Men’s health dergisinde fitness söylemi. fe dergi 7(2),21-34.
  • Hardin, M. ve Greer, J. D. (2009). The ınfluence of gender-role socialization, media use and sports participation on perceptions of gender-appropriate sports. Journal of Sport Behavior, 32(2), 207-226.
  • Hearn, J. (2008). The personal is work is political is theoretical: continuities and discontinuities in women’s studies, (Pro)feminism, “men” and my selves. NORA- Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 16(4),241-256.
  • Hünler, O. S. (2018). Erkekliğin imkansız kaslarla imtihanı. İçinde, (A. Bora, Ve K. Dede, der.) Ütopyalar: Politikayla Arzunun Kesiştiği Yer. (s. 237-258). İstanbul: İletişim.
  • Jackson, D. (2016). Exploring aging masculinities: The body, sexuality and social lives. Londra: Palgrave Macmillan.
  • Jago, R.,Jonker, M. L., Missaghian, M. ve Baranowski, T. (2006). Effect of 4 weeks of pilates on the body composition of young girls. Preventive Medicine, 42(3), 177-180.
  • Johnson, E. G., Larsen, A., Ozawa, H., Wilson, C. A. ve Kennedy, K. L. (2007). The effects of pilates-based exercise on dynamic balance in healthy adults. Journal Of Bodywork And Movement Therapies, 11(3), 238-242.
  • Kavasoğlu, İ. ve Yıkılmaz, A. (2018). Şampiyonluk ve yenilgi arasında bir kimlik: Wushu’da üretilen erkeklik formları. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 318- 341.
  • Kavasoğlu, İ., ve Yıldıran, İ. (2016). Erken Cumhuriyet döneminde kadın sporcular üzerinden modern kadın okumaları. İçinde, (C. Koca, der.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 94-113). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Kavasoğlu, İ., Rençbereli, M., ve Yenel, İ. F. (2017). Dans eden “erkek adamlar”: Erkek dansçıların deneyimlerine toplumsal cinsiyet analizi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1768-1780.
  • Kimmel, M. S. (2013). Homofobi olarak erkeklik: Toplumsal cinsiyet kimliğinin inşasında korku, utanç ve sessizlik. (M. Bozok, çev.) fe dergi, 5(2), 92-107. 14.04.2019 tarihinde http://cins.ankara.edu.tr/10_12.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Koca, C. (2016). Cinsiyetlendirilmiş bir alan olarak spor. (C. Koca Ed.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri içinde (s. 18- 37). Ankara: Spor Yayınevi. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal cinsiyet ilişkileri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 17 (2), 81-99.
  • Koca, C. ve Bulgu, N. (2005). Spor Ve toplumsal cinsiyet: genel bir bakış. Toplum ve Bilim, 103, 163- 181.
  • Koca, C. ve Demirhan, G. (2005). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal cinsiyetin yeniden üretimi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 16 (4), 200-228.
  • Koivula, N. (2001). Perceived characteristics of sports categorized as gender-neutral, Feminine And Masculine. Journal of Sport Behavior. 24(4), 377-393.
  • Koivula, N. (1999). Gender stereotyping in televised media sport coverage. Sex Roles, 41(7-8), 589-604.
  • Koivula, N. (1995). Ratings of gender appropriateness of sports participation: effects of gender-based schematic processing. Sex Roles, 33(7-8), 543-557.
  • Light, R. ve Kirk, D. (2000). High school rugby, The body and the reproduction of hegemonic masculinity. Sport, Education And Society, 5(2), 163-176.
  • Markula, P. (2008). Affect[İng] bodies: Performative pedagogy of pilates. International Review Of Qualitative Research, 1(3), 381-408.
  • Markula, P. (2006). Deleuze and the body without organs: Disreading the fit feminine ıdentity. Journal of Sport and Social Issues, 30(1), 29-44.
  • Markula, P. (2004). “Tuning into One’s Self:” Foucault’s technologies of the self and mindful fitness. Sociology Of Sport Journal, 21(3), 302-321.
  • Matteo, S. (1988). The effect of gender-schematic processing on decisions about sex-ı nappropriate sport behavior. Sex Roles, 18(1/2), 41-58.
  • Matteo, S. (1986). The effect of sex and gender-schematic processing on sport participation. Sex Roles, 15(7-8), 417-432.
  • McKay, J., Messner, M. ve Sabo, D. (2000). Studying sport, men, and masculinities from feminist standpoints. İçinde, ( J. McKay; M. A. Messner ve D. Sabo der.), Research on Men and Masculinities: Masculinities, Gender Relations, and Sport (s. 2-12). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Messner, M. A. (2007). Introduction: Gender and sports. İçinde, (M. A. Messner, der.) Out of play: Critical essays on gender and sport. (s. 1-7). Albany: State University of New York Press.
  • Messner, M. A. (2005). Still a man’s world? Studying masculinities and sport. İçinde Kimmel, M., Hearn, J. ve (R. W. Connell, der.) Handbook of Studies on Men and Masculinities. (ss. 313-325).Thousand Oaks: Sage.
  • Messner, M. A. (2000). Barbie girls versus sea monsters: Children constructing gender. Gender & Society, 14, 765-784.
  • Messner, M. A. (1992). Power at play: Sports and the problem of masculinity. Boston: Beacon.
  • Messner, M. A. (1988). Sports and male domination: The female athlete as contested ıdeological terrain. Sociology Of Sport Journal, 5(3), 197-211.
  • Messner, M. A., Duncan, M. C., ve Jensen, K. (1993). Separating the men from the girls: The gendered language of televised sports. Gender & Society, 7(1), 121-137.
  • Mokhtari, M., Nezakatalhossaini, M. ve Esfarjani, F. (2013). The effect of 12-week pilates exercises on depression and balance associated with falling in the elderly. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70, 1714-1723.
  • Morrow, R. G. ve Gill, D. L. (2003). Perceptions of homophobia and heterosexism in physical education. Research Quarterly For Exercise And Sport, 74(2), 205-214.
  • Mortaş, N. (2009). Bedenle mücadeleye dönüşen bir yaşlanma pratiği. Doğu-Batı, 48, 173-184.
  • Nguyen, A. (2008). Patriarchy, power, and female masculinity. Journal of Homosexuality, 55(4), 665-683.
  • O’Brien, K. S.,Shovelton, H. ve Latner, J. D. (2013). Homophobia in physical education and sport: The role of physical/sporting ıdentity and attributes, authoritarian aggression, and social dominance orientation. International Journal of Psychology, 48(5), 891-899.
  • Özbay, C. (2013). Türkiye’de hegemonik erkekliği aramak. Doğu Batı, 63, 185-204.
  • Özkul, Ç. (2017). Multipl Skleroz hastalarında aerobik eğitimle kombine pilates eğitiminin biyokimyasal faktörler, fiziksel performans, yorgunluk ve yaşam kalitesi üzerine etkilerinin incelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, P. (2016). Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel seyri. İçinde, (C. Koca, der.), Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 38- 55). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Öztürk, P. ve Karaçam, M. (2017). Spor bilimlerinde LGBTQİ çalışmaları. KAOS GL Kültür ve Yaşam Dergisi, 153, 53-64.
  • Parker, A. (1997). Sporting masculinities: Gender relations and the body. İçinde, (Mac and M. Ghaill, der.), Understanding Masculinities: Social Relations and Cultural Arenas (s. 126-138). Buckingam, PA: Open University Press.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. İçinde, (M. Bütün, ve S. B. Demir, der.), Ankara: Pegem.
  • Riemer, B. A. ve Visio, M. E. (2003). Gender typing of sports: An investigation of metheny’s classification. Research Quarterly for Exercise ve Sport, 74, 193-204.
  • Sancar, S. (2009). Erkeklik: İmkânsız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Schmalz, D. L., ve Kerstetter, D. L. (2006). Girlie girls and manly men: Chidren's Stigma consciousness of gender in sports and physical activities. Journal of Leisure Research, 38(4), 536-557.
  • Selek, P. (2013). Sürüne sürüne erkek olmak. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Selek, P. (2008). Akıllı ol!. içinde, (N. Mutluer, der.) Cinsiyet halleri: Türkiye'de toplumsal cinsiyetin kesişim sınırları (s. 220-231). İstanbul: Varlık.
  • Sezgin, D. (2011). Yaşam tarzı önerileri bağlamında sağlık haberlerinin analizi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 52-78.
  • Siler, A. (2000). The pilates body: The ultimate at-home guide to strengthening, lengthening and toning your body without machines. New York: Random House.
  • Solomon-Godeau, A. (1997). Male trouble: A crisis in representation (p. 214). London: Thames and Hudson.
  • Sungur, A. (2011). Masculinity and honour perception: A case study in Tepebağ district Adana-Turkey. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Talimciler, A. (2006). İdeolojik bir meşrulaştırma aracı olarak spor ve spor bilimleri. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 35-40.
  • Taşdelen, P. ve Koca, C. (2015). Viktorya dönemi İngiltere’sinde kadın bedeni politikaları ve kadınların spora katılımı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 32, 205-214.
  • Taşkın, K. B. (2016-2019). Sıfır Bir – Bir Zamanlar Adana’da [Internet Dizisi]. İstanbul: BluTV. Erişim, 10.4.2019, https://www.blutv.com.tr/adana-sifir-bir-izle
  • Tingaz, E.O. (2018). Sağlıklı yetişkin kadınlarda uygulanan 8 haftalık mat pilates egzersizinin düşünme stilleri, psikososyal uyum ile mizaç ve karakter üzerine etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tokdoğan, N. (2015). Dövüş sporları ve erkeklik: Tekvandocu erkekler ve erkeklik üzerine bir etnografi denemesi. İçinde, (İ. Hacısoftaoğlu, F. Akcan, ve N. Bulgu der.), Oyunun ötesinde (s.231-265) içinde. Ankara: Notabene Yayınları.
  • Türker, Y. (2004). Erk ile erkek. Toplum ve Bilim, 101, 8-10.
  • Ungaro, A. (2002). Pilates: Body in motion. Londra: Dorling Kindersley Publishing.
  • Vigue, S. (2015). Pilates for men: Build a strong and athletic body anywhere, anytime. 10.05.2019 tarihinde http://www.seanviguefitness.com/books/pilates-for-men/ adresinden erişilmiştir.
  • Wellard, I. (2009). Sport, masculinities and the body. Londra: Routledge.

On The Borders of A Gendered Exercise: Pilates Experiences of Men in Adana

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 1721 - 1756, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.587527

Öz

This study examines Pilates as a gendered exercise
focusing on men doing this exercise in Adana. Pilates is considered as a
socially inappropriate exercise for male identity and patriarchal
masculinities. In this context, our aim is to examine the experiences of
educated and middle-class men who attend to the tennis club in Adana, a city
known for patriarchal qualities; and the meanings they attribute to pilates,
which is built as a gendered exercise, coded peculiar to women. In this study,
in-depth interviews were conducted with six men pilates using qualitative
research methods. The collected data were analyzed using content analysis
method. The findings of the study reveal that the participants identified
pilates as an exercise that would support the tennis, which they considered as
a performance sport, not as an independent exercise. This study shows that the
motivation of participating men to start and maintain pilates is intertwined
with the effort to maintain healthy lifestyle discourse and masculine
performance and that the participants' own discourse and practices of
masculinity are prominent in their pilates experience. As a result, it is seen
that the patriarchal masculinity codes of the participating males doing pilates
in Adana also spread to the meanings they impose on this exercise.

Kaynakça

  • Adams, A. (2011). Josh wears pink cleats: Inclusive masculinity on the soccer field. Journal Of Homosexuality, 58(5), 579-596.
  • Aibar-Almazán, A.,Hita-Contreras, F., Cruz-Díaz, D., de la Torre-Cruz, M., Jiménez-García, J. D. ve Martínez-Amat, A. (2019). effects of pilates training on sleep quality, anxiety, depression and fatigue in postmenopausal women: A randomized controlled trial. Maturitas, 124, 62-67.
  • Anderson, B.D. Ve Spector, A. (2000). Introduction to Pilates-based Rehabilitation. Orthopaedic Physical Therapy Clinics of North America, 9(3), 395-410.
  • Archer, S. (2004). Pilates fusion: Well-being for body, mind, and spirit. San Francisco: ChronicleBooks.
  • Aybek, A.,ve Yıldıran, İ. (2016). Baron Pierre de Coubertin’in olimpizm felsefesinde kadın. İçinde, C. Koca (der.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 58-77). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Bandy, S. J. (2000). Women & sport: From antiquitytothe 19th century. Olympic Review, 31, 18-22.
  • Bonde, H. (2003). Masculine sport and masculinity in Denmark at the turn of the century. İçinde, ( Ervo, S. ve Johannson, T. der.) Among Men: Moulding Masculinities. (s. 81-114). Hants: Ashgate
  • Bora, T. (2013). Futbolda erkeklik, militarizm, milliyetçilik: Tek kale. İçinde, (N. Y. Sünbüloğlu, der.) Erkek Millet Asker Millet: Türkiye’de Militarizm, Milliyetçilik, Erkeklikler. (s. 487-511). İstanbul: İletişim.
  • Bora, T. (2010). Erkeklik ve futbol. İçinde, (U. Güner, ve S. Varol, der.) Orada Kimse Var Mı? (s. 37-41). Ankara: Kaos GL.
  • Bozok, N. (2019). Herkesle ve kimsesiz, türler arasında ve kimsesiz Siborg: Donna Haraway’in düşüncesinde feminist bir beden politikasının imkanları. Vira Verita, 9, 128-148.
  • Bryson, L. (1987). Sport and the maintenance of masculine hegemony. Women’s Studies International Forum, 10(4), 349-360.
  • Bulgu, N. (2012). Futbolda şiddetin erkeklik anlamları. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 207-219.
  • Caldwell, K., Harrison, M., Adams, M. ve Triplett, N. T. (2009). Effect of pilates and taiji quan training on self-efficacy, sleepquality, mood, and physical performance of college students. Journal of Bodywork and Movement Therapies 13(2), 155-163.
  • Chalabaev, A., Sarrazin, P., Fontayne, P., Boiché, J. ve Clément-Guillotin, C. (2013). The ınfluence of sex stereotypes and gender roles on participation and performance in sport and exercise: Review and future directions. Psychology of Sport and Exercise, 14, 136-144.
  • Coffey, J. (2013). 'Body pressure': Negotiating gender through body work practices. Youth Studies Australia, 32(2), 39.
  • Connell, R. W. (2005). Masculinities. Berkeley: University of California Press.
  • Connell, R. W. (2000). The men and the boys. St. Leonards: Allen & Unwin.
  • Connell, R. W. (1998). Toplumsal cinsiyet ve iktidar: Toplum, kişi ve cinsel politika. (C. Soydemir, Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Connell, R. W. ve Messerschmidt, J. W. (2005). Hegemonic masculinity: rethinking the concept. Gender and Society, 19(6), 829-859.
  • Cruz-Ferreira, A.,Fernandes, J., Gomes, D., Bernardo, L. M., Kirkcaldy, B. D., Barbosa, T. M. ve Silva, A. (2011). Effects of pilates-based exercise on life satisfaction, physical self-concept and health status in adult women. Women & Health, 51(3), 240-255.
  • Csizma, K. A.,Wittig, A. F., ve Schurr, K. T. (1988). Sport stereotypes and gender. Journal Of Sport And Exercise Psychology, 10(1), 62-74.
  • Emir, E. Karaçam, M. Ş., ve Koca, C. (2016). Kadın boksörler: Boks ringinde ve ringin dışında sürekli eldiven giymek. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 26(4), 136–153.
  • Erdemli, A. (2012). Kadın ve spor. Kadın Araştırmaları Dergisi, 5, 95-126.
  • Gillett, J. ve White, P. G. (1992). Male bodybuilding and the reassertion of hegemonic masculinity: A critical feminist perspective. Play & Culture, 5(4), 358-369.
  • Goldberg, H. (2018).Erkek olmanın tehlikeleri. (S. Budak, çev.). İstanbul: Totem Yayıncılık.
  • Güner, A. (Yönetmen) ve Güneyer, T. (Yapımcı) (2008-2010). Adanalı [Televizyon Dizisi]. Adana: ATV.
  • Hacısoftaoğlu, İ. (2012). Burası er meydanı: Güreşte erkekliğin inşası. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Hacısoftaoğlu, İ. ve Bulgu, N. (2015). Yedi dağın ötesindeki çocuklar: Güreşte erkeklik ve şiddet. İçinde, (B. Yarar, der.) Şiddetin cinsiyetli yüzleri. (s. 113-140). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Hacısoftaoğlu, İ. ve Elmas, S. (2015). Kasların efendisi: Men’s health dergisinde fitness söylemi. fe dergi 7(2),21-34.
  • Hardin, M. ve Greer, J. D. (2009). The ınfluence of gender-role socialization, media use and sports participation on perceptions of gender-appropriate sports. Journal of Sport Behavior, 32(2), 207-226.
  • Hearn, J. (2008). The personal is work is political is theoretical: continuities and discontinuities in women’s studies, (Pro)feminism, “men” and my selves. NORA- Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 16(4),241-256.
  • Hünler, O. S. (2018). Erkekliğin imkansız kaslarla imtihanı. İçinde, (A. Bora, Ve K. Dede, der.) Ütopyalar: Politikayla Arzunun Kesiştiği Yer. (s. 237-258). İstanbul: İletişim.
  • Jackson, D. (2016). Exploring aging masculinities: The body, sexuality and social lives. Londra: Palgrave Macmillan.
  • Jago, R.,Jonker, M. L., Missaghian, M. ve Baranowski, T. (2006). Effect of 4 weeks of pilates on the body composition of young girls. Preventive Medicine, 42(3), 177-180.
  • Johnson, E. G., Larsen, A., Ozawa, H., Wilson, C. A. ve Kennedy, K. L. (2007). The effects of pilates-based exercise on dynamic balance in healthy adults. Journal Of Bodywork And Movement Therapies, 11(3), 238-242.
  • Kavasoğlu, İ. ve Yıkılmaz, A. (2018). Şampiyonluk ve yenilgi arasında bir kimlik: Wushu’da üretilen erkeklik formları. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 318- 341.
  • Kavasoğlu, İ., ve Yıldıran, İ. (2016). Erken Cumhuriyet döneminde kadın sporcular üzerinden modern kadın okumaları. İçinde, (C. Koca, der.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 94-113). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Kavasoğlu, İ., Rençbereli, M., ve Yenel, İ. F. (2017). Dans eden “erkek adamlar”: Erkek dansçıların deneyimlerine toplumsal cinsiyet analizi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1768-1780.
  • Kimmel, M. S. (2013). Homofobi olarak erkeklik: Toplumsal cinsiyet kimliğinin inşasında korku, utanç ve sessizlik. (M. Bozok, çev.) fe dergi, 5(2), 92-107. 14.04.2019 tarihinde http://cins.ankara.edu.tr/10_12.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Koca, C. (2016). Cinsiyetlendirilmiş bir alan olarak spor. (C. Koca Ed.). Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri içinde (s. 18- 37). Ankara: Spor Yayınevi. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal cinsiyet ilişkileri. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 17 (2), 81-99.
  • Koca, C. ve Bulgu, N. (2005). Spor Ve toplumsal cinsiyet: genel bir bakış. Toplum ve Bilim, 103, 163- 181.
  • Koca, C. ve Demirhan, G. (2005). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal cinsiyetin yeniden üretimi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 16 (4), 200-228.
  • Koivula, N. (2001). Perceived characteristics of sports categorized as gender-neutral, Feminine And Masculine. Journal of Sport Behavior. 24(4), 377-393.
  • Koivula, N. (1999). Gender stereotyping in televised media sport coverage. Sex Roles, 41(7-8), 589-604.
  • Koivula, N. (1995). Ratings of gender appropriateness of sports participation: effects of gender-based schematic processing. Sex Roles, 33(7-8), 543-557.
  • Light, R. ve Kirk, D. (2000). High school rugby, The body and the reproduction of hegemonic masculinity. Sport, Education And Society, 5(2), 163-176.
  • Markula, P. (2008). Affect[İng] bodies: Performative pedagogy of pilates. International Review Of Qualitative Research, 1(3), 381-408.
  • Markula, P. (2006). Deleuze and the body without organs: Disreading the fit feminine ıdentity. Journal of Sport and Social Issues, 30(1), 29-44.
  • Markula, P. (2004). “Tuning into One’s Self:” Foucault’s technologies of the self and mindful fitness. Sociology Of Sport Journal, 21(3), 302-321.
  • Matteo, S. (1988). The effect of gender-schematic processing on decisions about sex-ı nappropriate sport behavior. Sex Roles, 18(1/2), 41-58.
  • Matteo, S. (1986). The effect of sex and gender-schematic processing on sport participation. Sex Roles, 15(7-8), 417-432.
  • McKay, J., Messner, M. ve Sabo, D. (2000). Studying sport, men, and masculinities from feminist standpoints. İçinde, ( J. McKay; M. A. Messner ve D. Sabo der.), Research on Men and Masculinities: Masculinities, Gender Relations, and Sport (s. 2-12). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Messner, M. A. (2007). Introduction: Gender and sports. İçinde, (M. A. Messner, der.) Out of play: Critical essays on gender and sport. (s. 1-7). Albany: State University of New York Press.
  • Messner, M. A. (2005). Still a man’s world? Studying masculinities and sport. İçinde Kimmel, M., Hearn, J. ve (R. W. Connell, der.) Handbook of Studies on Men and Masculinities. (ss. 313-325).Thousand Oaks: Sage.
  • Messner, M. A. (2000). Barbie girls versus sea monsters: Children constructing gender. Gender & Society, 14, 765-784.
  • Messner, M. A. (1992). Power at play: Sports and the problem of masculinity. Boston: Beacon.
  • Messner, M. A. (1988). Sports and male domination: The female athlete as contested ıdeological terrain. Sociology Of Sport Journal, 5(3), 197-211.
  • Messner, M. A., Duncan, M. C., ve Jensen, K. (1993). Separating the men from the girls: The gendered language of televised sports. Gender & Society, 7(1), 121-137.
  • Mokhtari, M., Nezakatalhossaini, M. ve Esfarjani, F. (2013). The effect of 12-week pilates exercises on depression and balance associated with falling in the elderly. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70, 1714-1723.
  • Morrow, R. G. ve Gill, D. L. (2003). Perceptions of homophobia and heterosexism in physical education. Research Quarterly For Exercise And Sport, 74(2), 205-214.
  • Mortaş, N. (2009). Bedenle mücadeleye dönüşen bir yaşlanma pratiği. Doğu-Batı, 48, 173-184.
  • Nguyen, A. (2008). Patriarchy, power, and female masculinity. Journal of Homosexuality, 55(4), 665-683.
  • O’Brien, K. S.,Shovelton, H. ve Latner, J. D. (2013). Homophobia in physical education and sport: The role of physical/sporting ıdentity and attributes, authoritarian aggression, and social dominance orientation. International Journal of Psychology, 48(5), 891-899.
  • Özbay, C. (2013). Türkiye’de hegemonik erkekliği aramak. Doğu Batı, 63, 185-204.
  • Özkul, Ç. (2017). Multipl Skleroz hastalarında aerobik eğitimle kombine pilates eğitiminin biyokimyasal faktörler, fiziksel performans, yorgunluk ve yaşam kalitesi üzerine etkilerinin incelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, P. (2016). Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel seyri. İçinde, (C. Koca, der.), Sporun Toplumsal Cinsiyet Halleri (s. 38- 55). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Öztürk, P. ve Karaçam, M. (2017). Spor bilimlerinde LGBTQİ çalışmaları. KAOS GL Kültür ve Yaşam Dergisi, 153, 53-64.
  • Parker, A. (1997). Sporting masculinities: Gender relations and the body. İçinde, (Mac and M. Ghaill, der.), Understanding Masculinities: Social Relations and Cultural Arenas (s. 126-138). Buckingam, PA: Open University Press.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. İçinde, (M. Bütün, ve S. B. Demir, der.), Ankara: Pegem.
  • Riemer, B. A. ve Visio, M. E. (2003). Gender typing of sports: An investigation of metheny’s classification. Research Quarterly for Exercise ve Sport, 74, 193-204.
  • Sancar, S. (2009). Erkeklik: İmkânsız iktidar: Ailede, piyasada ve sokakta erkekler. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Schmalz, D. L., ve Kerstetter, D. L. (2006). Girlie girls and manly men: Chidren's Stigma consciousness of gender in sports and physical activities. Journal of Leisure Research, 38(4), 536-557.
  • Selek, P. (2013). Sürüne sürüne erkek olmak. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Selek, P. (2008). Akıllı ol!. içinde, (N. Mutluer, der.) Cinsiyet halleri: Türkiye'de toplumsal cinsiyetin kesişim sınırları (s. 220-231). İstanbul: Varlık.
  • Sezgin, D. (2011). Yaşam tarzı önerileri bağlamında sağlık haberlerinin analizi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 52-78.
  • Siler, A. (2000). The pilates body: The ultimate at-home guide to strengthening, lengthening and toning your body without machines. New York: Random House.
  • Solomon-Godeau, A. (1997). Male trouble: A crisis in representation (p. 214). London: Thames and Hudson.
  • Sungur, A. (2011). Masculinity and honour perception: A case study in Tepebağ district Adana-Turkey. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Talimciler, A. (2006). İdeolojik bir meşrulaştırma aracı olarak spor ve spor bilimleri. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 35-40.
  • Taşdelen, P. ve Koca, C. (2015). Viktorya dönemi İngiltere’sinde kadın bedeni politikaları ve kadınların spora katılımı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 32, 205-214.
  • Taşkın, K. B. (2016-2019). Sıfır Bir – Bir Zamanlar Adana’da [Internet Dizisi]. İstanbul: BluTV. Erişim, 10.4.2019, https://www.blutv.com.tr/adana-sifir-bir-izle
  • Tingaz, E.O. (2018). Sağlıklı yetişkin kadınlarda uygulanan 8 haftalık mat pilates egzersizinin düşünme stilleri, psikososyal uyum ile mizaç ve karakter üzerine etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tokdoğan, N. (2015). Dövüş sporları ve erkeklik: Tekvandocu erkekler ve erkeklik üzerine bir etnografi denemesi. İçinde, (İ. Hacısoftaoğlu, F. Akcan, ve N. Bulgu der.), Oyunun ötesinde (s.231-265) içinde. Ankara: Notabene Yayınları.
  • Türker, Y. (2004). Erk ile erkek. Toplum ve Bilim, 101, 8-10.
  • Ungaro, A. (2002). Pilates: Body in motion. Londra: Dorling Kindersley Publishing.
  • Vigue, S. (2015). Pilates for men: Build a strong and athletic body anywhere, anytime. 10.05.2019 tarihinde http://www.seanviguefitness.com/books/pilates-for-men/ adresinden erişilmiştir.
  • Wellard, I. (2009). Sport, masculinities and the body. Londra: Routledge.
Toplam 87 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Bozok 0000-0002-9841-6324

Z. Merve Munar Bu kişi benim 0000-0002-0461-2675

İrem Kavasoğlu 0000-0003-3969-1163

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Kabul Tarihi 3 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Bozok, M., Munar, Z. M., & Kavasoğlu, İ. (2019). Cinsiyetlendirilmiş Bir Egzersizin Sınırlarında: Adana’daki Erkeklerin Pilates Deneyimleri. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 1721-1756. https://doi.org/10.26466/opus.587527