Examining The Competencies of English Teachers Using Alternative Assessment Methods
Yıl 2019,
Cilt: 13 Sayı: 19, 983 - 1009, 30.09.2019
Mustafa Çelebi
,
Beyza Nur Kuşuçuran
Öz
Alternative assessments are approaches that center
the student. Schools that adopt contemporary learning-teaching approaches
generally apply learning-teaching approaches centered on the learner and prefer
alternative assessment approaches and tools. These approaches and tools create
opportunities for the student to make a connection between real life and
knowledge and to find solutions when faced with problems. In this study, the
frequency of using alternative evaluation and assessment techniques of English
teachers is examined in terms of various variables. The study is a general
survey model. The population of the study consists of English teachers who are
working in 2018-2019 academic year. The sample group of the study consists of
253 English teachers who are determined by simple random sampling method. In
the study, a questionnaire was applied about the frequency of using alternative
and traditional assessment methods of English teachers as data collection
tools. The data collection tool was taken from a previous master thesis and
adapted. As a result of the research, it was found that English teachers were
knowledgeable and sufficient about alternative assessments and it had been
observed that the frequency of teachers choosing these methods was different.
In fact, it has been concluded that these teachers never give up some of the
traditional methods together with the alternative assessment method.
Significant differences were found in the frequency of using alternative
assessment methods in all variables except in the in-service training variable.
Kaynakça
- Akarsu, F. (2008). Fizik, kimya ve matematik öğretmenlerinin değerlendirme araçlarıyla ilgili yaklaşımları ve uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 33(149), 18-29.
- Arseven, Z. (2013, Ağustos). İlköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 matematik öğretim programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarını uygulayabilme yeterliliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
- Banoğlu, C. (2009). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
- Bekci, N. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanma yeterliliklerinin araştırılması.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Brooks, J. G., ve Brooks, M. G. (1999). In search of understanding : The case for constructivist classrooms. Alexandria, Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development, eBook.
- Brown, H. D. (2004). Language assessment principles and classroom practices. NY: Longman.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Çetin, L. M. (2011, Mayıs). Çocuklara yabancı dil öğretiminde alternatif değerlendirme yöntemleriyle ilgili bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
- Dikli, S. (2003). Assessment at a distance: Traditional vs. alternative assessments. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 13-19.
- Duran, M., Mıhladız, G., ve Ballıel, B. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 2(2), 26-37.
- Fatma Şaşmaz Ören, N. T. (2007). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri . Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 15-27.
- Kanatlı, F. (2009). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 209-234.
- Karaaslan, O. (2015). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini uygulamadaki yeterlilikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van
- Karip, E., Semerci, Ç., Gündoğdu, K., Sezgin, F., Demircioğlu, G., Köse, E., et al. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
- Kuran, K. (2009). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 209-234.
- Kutlu, Ö., Doğan, C., ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme performansa ve portfolyaya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
- Nasab, F. G. (2015). Alternative versus traditional assessment. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2(6), 165-178.
- Özenç, M., ve Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. Elementary Education Online, 14(3), 914-933.
- Şahin, Ç., ve Öztürk, Y. A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 123-142.
- Şahin, M., ve Atasoy, E. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 18-33.
- Yiğit, F., ve Kırımlı, B. (2015). Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin işlevleri ve kullanılma sıklığı hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 64-86.
- Zelyurt, H., ve Özbek, R. (2018). Alternatif değerlendirme araçlarına yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(2), 370-396.
İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi
Yıl 2019,
Cilt: 13 Sayı: 19, 983 - 1009, 30.09.2019
Mustafa Çelebi
,
Beyza Nur Kuşuçuran
Öz
Alternatif değerlendirmeler öğrenciyi merkeze alan yaklaşımlardır. Çağdaş
öğrenme-öğretme yaklaşımlarını benimseyen okullar genellikle öğreneni merkeze
alan öğrenme-öğretme yaklaşımlarını uygulayıp alternatif değerlendirme
yaklaşımlarını ve araçlarını tercih etmektedirler. Bu yaklaşımlar ve araçlar
öğrencinin gerçek yaşamla bilgisi arasında bir bağlantı kurması ve problemlerle
karşılaştığı zaman çözüm yolları bulabilmesi için fırsatlar yaratır. Bu
araştırmada İngilizce öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme
tekniklerini ne sıklıkta kullandıkları çeşitli değişkenler açısından
incelenmiştir ve bununla birlikte yeterlilikleri hakkında fikir sahibi olunmaya
çalışılmıştır. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın
evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan İngilizce
öğretmenleri oluşturmaktadır. Basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen
253 İngilizce öğretmeni araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak İngilizce öğretmenlerinin alternatif ve
geleneksel değerlendirme yöntemlerini kullanma sıklıklarına ilişkin bir anket
uygulanmıştır. Kullanılan veri toplama aracı daha önce yapılmış olan bir yüksek
lisans tezinden alınıp uyarlanmıştır. Araştırma sonucu İngilizce
öğretmenlerinin alternatif değerlendirmeler konusunda bilgi sahibi ve yeterli
olduğuna ulaşılmış sadece bu yöntemleri tercih etme sıklıklarının farklılaştığı
görülmüştür. Hatta bu öğretmenlerin alternatif değerlendirme yöntemiyle
birlikte geleneksel yöntemlerin bazılarından da hiç vazgeçmediği sonucuna
ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitimde ölçme ve değerlendirme dersi alma değişkeni
haricinde diğer bütün değişkenlerde alternatif değerlendirme yöntemlerini
kullanım sıklığında anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Akarsu, F. (2008). Fizik, kimya ve matematik öğretmenlerinin değerlendirme araçlarıyla ilgili yaklaşımları ve uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 33(149), 18-29.
- Arseven, Z. (2013, Ağustos). İlköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 matematik öğretim programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarını uygulayabilme yeterliliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
- Banoğlu, C. (2009). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
- Bekci, N. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanma yeterliliklerinin araştırılması.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Brooks, J. G., ve Brooks, M. G. (1999). In search of understanding : The case for constructivist classrooms. Alexandria, Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development, eBook.
- Brown, H. D. (2004). Language assessment principles and classroom practices. NY: Longman.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Çetin, L. M. (2011, Mayıs). Çocuklara yabancı dil öğretiminde alternatif değerlendirme yöntemleriyle ilgili bir çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
- Dikli, S. (2003). Assessment at a distance: Traditional vs. alternative assessments. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 13-19.
- Duran, M., Mıhladız, G., ve Ballıel, B. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 2(2), 26-37.
- Fatma Şaşmaz Ören, N. T. (2007). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri . Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 15-27.
- Kanatlı, F. (2009). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 209-234.
- Karaaslan, O. (2015). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini uygulamadaki yeterlilikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van
- Karip, E., Semerci, Ç., Gündoğdu, K., Sezgin, F., Demircioğlu, G., Köse, E., et al. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
- Kuran, K. (2009). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 209-234.
- Kutlu, Ö., Doğan, C., ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme performansa ve portfolyaya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
- Nasab, F. G. (2015). Alternative versus traditional assessment. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2(6), 165-178.
- Özenç, M., ve Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. Elementary Education Online, 14(3), 914-933.
- Şahin, Ç., ve Öztürk, Y. A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 123-142.
- Şahin, M., ve Atasoy, E. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 18-33.
- Yiğit, F., ve Kırımlı, B. (2015). Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin işlevleri ve kullanılma sıklığı hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 64-86.
- Zelyurt, H., ve Özbek, R. (2018). Alternatif değerlendirme araçlarına yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19(2), 370-396.