Küresel ekonominin
gereklerinden olan rekabetin boyutları hızla artmaktadır. Bunun doğal bir
sonucu olarak da işletme yöneticileri tarafından, fiyatlar üzerinden yapılan
savaşların yerini alacak yeni araçlar geliştirilmeye çalışılmaktadır. Marka
imajını geliştiren ve talebin fiyat esnekliğini kıran büyük işletmelerin,
müşterilerinin önüne koyacakları başka tatmin araçlarına ihtiyacı
bulunmaktadır. Müşteriler benzerlerinden nispeten pahalı olan markalara
yöneltilirken, onların ileride üründen kaynaklanabilecek sorunlarının da hızlı
ve istenilen şekilde çözümü konusunda rahatlatılması, satış arttırma çabalarına
da önemli katkılar sağlayabilecektir. Ürünlerde müşteriden kaynaklanan herhangi
bir sorun olması durumunda dahi değişim garantisi, müşterinin neden pahalı bir
ürünü aldığını kendisine kabul ettirebilmesi konusunda da önemli bir işlev
görmektedir. “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” ürün garantisinin çok daha genişletilmiş
bir hali olarak görülebilir. Bu nedenle koşulsuz müşteri memnuniyeti
uygulamalarından doğan giderler konusunun, Uluslararası Muhasebe/Finansal
Raporlama Standartları (UMS/UFRS) ile Türkiye Muhasebe/Finansal Muhasebe
Standartları (TMS/TFRS) açısından değerlendirilmesi önemlidir. Bu çalışmada
Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti kavramı ile bu kavramın işletmeler arasındaki
farklı uygulama şekillerine değinilecek, UMS/UFRS ve TMS/TFRS perspektifinde,
bu uygulamaların işletmeye getirmiş olduğu yüklerin nasıl kaydedilmesi ve
raporlanması gerektiği üzerinde durulacaktır.
Koşulsuz müşteri memnuniyeti Müşteri memnuniyeti garantisi Uluslararası muhasebe standartları Muhasebe
İzmir Bakırçay Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
The dimensions of
competition, one of the requirements of the global economy, are increasing
rapidly. As a natural consequence of this situation, new tools are being
developed by the business managers to replace the wars over the prices. Large
enterprises that improve brand image and break price elasticity of demand need
other satisfaction tools to put in front of their customers. While customers
are directed to brands that are relatively expensive from their similar,
relieving the problems that may arise in the future in a fast and desirable way
can also significantly contribute to the efforts to increase sales. In case of
any problems in the product that are caused by the customer, the guarantee of
change also plays an important role in enabling the customer to accept why
he/she is purchasing an expensive product. Unconditional Customer Satisfaction
seen as a much more extended version of the product warranty. Therefore, the
evaluation of the issue of expenditures arising from the applications of
unconditional customer satisfaction is important in terms of the International
Accounting/Financial Reporting Standards (IAS/IFRS) and Turkish
Accounting/Financial Accounting Standards (TMS/TFRS). In this study, the
concept of Unconditional Customer Satisfaction and the different applications
of this concept among enterprises will be mentioned and then will be focused on
how to record and report the costs of these applications in the perspective of
IAS/IFRS and TMS/ TFRS.
Unconditional customer satisfaction Customer satisfaction guarantee International accounting standards Accounting
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 18. UİK Özel Sayısı |