Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Rhythmic Ability and Academic Success

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 20, 1431 - 1447, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.626271

Öz










This research studied in Kırıkkale province in 2018-2019 academic year.
This study involving 90 students which they are in 9th grade in their education
in four different high schools in (48 females - 42 males). In determining
students' academic achievement, Mathematics, Turkish Language and Literature
course notes and general notes averages are taken into consideration. Rhythmic
abilities of students. In the study we applied Wekiart (1989) rhythm skill
observation form (Rhytmic) Compentence Analysis Test (RCAT). Rhythmic
competence analysis test, the rhythm competence of the individual, the
underlying music test which was designed to evaluate a persons ability to
perform a movement task according to the rhythm. Students test applications are
recorded with the camera. We put the speaker distance in order to students can
easily hear the metronome. We have discussed with experts from related field
researchers and two referees which have got at least 10 years of experience and
second degree coach certificate in the folklore for evaluating the recorded
video images To prevent one referee’s effect to each other video recordings has
been watched diffrent times by them. Evaluation forms completed diffrent times.
In the data analysis spss 18 package program has been used. As a result, there
is no statistically significant relationship was found rhythmic between ability
scores and academic achievement grade point averages.

Kaynakça

  • Arıcı, İ. (2007). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler ankara örneği.( Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dane, A., Kudu, M. ve Balkı, N. (2009). Lise öğrencilerinin algılarına göre, matematik başarısını olumsuz yönde etkileyen faktörler. EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 17-34.
  • Dogan, F. ve Altay, F. (1990). Sportif ve ritmik jimnastik. Ankara: Ünal Ofset Yayınevi.
  • Erdoğdu, Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Edstrand, C. S. (2015). A comparative analysis of students’ involved and not involved in high school band and academic achievement (Doctoral Dissertation). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından 19.09.2019 tarihinde erişilmiştir. (UMI No. 3702597)
  • Eyyam, R., Meneviş, İ. ve Doğruer, R. N. (Kasım,2010). Çoklu zeka ve akademik başarı arasındaki ilişki, Paper Presented at International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya: 916-919.
  • Gerek, Z. ve Kitkat, D. (2006). Elit Sporcuların ve sedanterlerin ritim duyguları bakımından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 36-42.
  • Horne, A. J. (2002). Examining relationships among rhythm aptitude rhythm achievement and reading achievement (Doctoral Dissertation). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından 19.09.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaynak, T. (2009). Müziksel performansın ölçülmesinde dereceli ölçme aracına ilişkin öğretim elemanı görüşleri. Fine Arts, 13(3), 23-30.
  • Langhans, H. ve Lau, H. (1972). Das schlagwerk handtrom melübungund anleitung zur bewegungs begleitung fürtanz rhythmik, gymnastik, sportund buch straus. Zürich: Pelikan Edition
  • Liddell, H. G., George, H. ve Scott, R. (1996). “ῥυθμός“, in A Greek-English Lexicon, Revised edition, combining the text of the ninth edition with an extensively revised and expanded supplement. Oxford and New York: Oxford University Press.
  • Moreno, J. H. (2001). Anàlisi dels paràmetres espai i temps en el futbol sala. La distància recorreguda, el ritme i la direcció del desplaçament del jugador durant un partit de competició. Apunts. Educació física i esports, 3(65), 32-44.
  • Minz, A. K. (2003). Relationship of coordinative abilities to performance in badminton. (Master Thesis) Accesing from Lakshmibai National Institute of Physical Education Deemed University database. Peker, M. ve Mirasyedioğlu, İ. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166.
  • Pollatou, E., Konstantina, K. ve Vasilios, G. (2005). Gender differences in musical aptitude, rhythmic ability and motor performance in preschool children. Early Child Development and Care, 175(4), 361-369.
  • Sarı, M. H., Arıkan, S., ve Yıldızlı, H. (2017). 8. sınıf matematik akademik başarısını yordayan faktörler-TIMSS 2015. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , 8 (3), 246-265.
  • Sarı, M. H., ve Ekici, G. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile aritmetik performanslarını etkileyen duyuşsal değişkenlerin belirlenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1562-1594. DOI: 10.26466/opus.451025.
  • Söğüt, M. (2009). The effects of rhythm training on tennis performance. (Doctoral Dissertation). Middle East Technıcal University, The Deparment of Physical Education and Sports, Accessed from YÖK database.
  • Thomas, T. D. (2011). The impact of musical performing arts on the academic achievement of black males (Doctoral Thesis). Accessed from Quest Dissertations & Theses database.
  • Tortora, S. (2006). The Dancing dialogue: Using the communicative power of movement with young children. Baltimore: Brookes.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Weikart, P. S. (1989). Teaching movement and dance. A sequential to rhythmic movement (Third Edition). United States of America: The High/Scope Press.

Ritmik Yetenek ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 20, 1431 - 1447, 31.12.2019
https://doi.org/10.26466/opus.626271

Öz

Bu araştırma, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında
Kırıkkale il merkezinde bulunan dört farklı lisede eğitimlerine devam eden 90
(48 kız- 42 erkek) 9. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerin akademik başarılarının belirlenmesinde Matematik, Türk Dili ve
Edebiyatı derslerinin notları ve genel not ortalamaları dikkate alınmıştır.
Öğrencilerin ritmik yetenekleri Wekiart (1989) ritim beceri gözlem formu (Rhytmic
Compentence Analysis Test- RCAT) ile test edilmiştir. Ritmik yetkinlik
analizi testi, bireyin ritim yetkinliğini, altta yatan müzik ritmine göre bir
hareket görevi gerçekleştirme yeteneğini test ederek değerlendirmek üzere
tasarlanmıştır. Öğrencilerin test uygulamaları kamera ile kayıt altına
alınmıştır. Hoparlör öğrencilerin metronomu rahatlıkla duyabilecekleri mesafeye
konulmuştur. Kaydedilen video görüntülerinin değerlendirilmesinde
alan uzmanlarına başvurulmuştur. Halk Oyunları alanında en az 10 yıl tecrübeli
ve bu alanda ikinci kademe antrenörlük belgesine sahip iki hakem ile
değerlendirmeler yapılmıştır. Hakemlerin birbirlerinden etkilememeleri için
farklı günlerde video kayıtları izletilerek değerlendirme formları
doldurtulmuştur. Veri analizinde SPSS 18 paket programı kullanılmıştır.
Sonuç olarak katılımcıların ritmik yetenek puanları ile akademik başarı not
ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit
edilememiştir.

Kaynakça

  • Arıcı, İ. (2007). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler ankara örneği.( Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dane, A., Kudu, M. ve Balkı, N. (2009). Lise öğrencilerinin algılarına göre, matematik başarısını olumsuz yönde etkileyen faktörler. EÜFBED - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 17-34.
  • Dogan, F. ve Altay, F. (1990). Sportif ve ritmik jimnastik. Ankara: Ünal Ofset Yayınevi.
  • Erdoğdu, Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Edstrand, C. S. (2015). A comparative analysis of students’ involved and not involved in high school band and academic achievement (Doctoral Dissertation). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından 19.09.2019 tarihinde erişilmiştir. (UMI No. 3702597)
  • Eyyam, R., Meneviş, İ. ve Doğruer, R. N. (Kasım,2010). Çoklu zeka ve akademik başarı arasındaki ilişki, Paper Presented at International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya: 916-919.
  • Gerek, Z. ve Kitkat, D. (2006). Elit Sporcuların ve sedanterlerin ritim duyguları bakımından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 36-42.
  • Horne, A. J. (2002). Examining relationships among rhythm aptitude rhythm achievement and reading achievement (Doctoral Dissertation). ProQuest Dissertations and Theses veri tabanından 19.09.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaynak, T. (2009). Müziksel performansın ölçülmesinde dereceli ölçme aracına ilişkin öğretim elemanı görüşleri. Fine Arts, 13(3), 23-30.
  • Langhans, H. ve Lau, H. (1972). Das schlagwerk handtrom melübungund anleitung zur bewegungs begleitung fürtanz rhythmik, gymnastik, sportund buch straus. Zürich: Pelikan Edition
  • Liddell, H. G., George, H. ve Scott, R. (1996). “ῥυθμός“, in A Greek-English Lexicon, Revised edition, combining the text of the ninth edition with an extensively revised and expanded supplement. Oxford and New York: Oxford University Press.
  • Moreno, J. H. (2001). Anàlisi dels paràmetres espai i temps en el futbol sala. La distància recorreguda, el ritme i la direcció del desplaçament del jugador durant un partit de competició. Apunts. Educació física i esports, 3(65), 32-44.
  • Minz, A. K. (2003). Relationship of coordinative abilities to performance in badminton. (Master Thesis) Accesing from Lakshmibai National Institute of Physical Education Deemed University database. Peker, M. ve Mirasyedioğlu, İ. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-166.
  • Pollatou, E., Konstantina, K. ve Vasilios, G. (2005). Gender differences in musical aptitude, rhythmic ability and motor performance in preschool children. Early Child Development and Care, 175(4), 361-369.
  • Sarı, M. H., Arıkan, S., ve Yıldızlı, H. (2017). 8. sınıf matematik akademik başarısını yordayan faktörler-TIMSS 2015. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , 8 (3), 246-265.
  • Sarı, M. H., ve Ekici, G. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile aritmetik performanslarını etkileyen duyuşsal değişkenlerin belirlenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1562-1594. DOI: 10.26466/opus.451025.
  • Söğüt, M. (2009). The effects of rhythm training on tennis performance. (Doctoral Dissertation). Middle East Technıcal University, The Deparment of Physical Education and Sports, Accessed from YÖK database.
  • Thomas, T. D. (2011). The impact of musical performing arts on the academic achievement of black males (Doctoral Thesis). Accessed from Quest Dissertations & Theses database.
  • Tortora, S. (2006). The Dancing dialogue: Using the communicative power of movement with young children. Baltimore: Brookes.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Weikart, P. S. (1989). Teaching movement and dance. A sequential to rhythmic movement (Third Edition). United States of America: The High/Scope Press.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Yıldız 0000-0002-7996-5192

Oğuzhan Yoncalık 0000-0003-2289-1257

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 19 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yıldız, H., & Yoncalık, O. (2019). Ritmik Yetenek ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1431-1447. https://doi.org/10.26466/opus.626271