The aim
of this study was to determine the predictors of fear of missing out in
adolescents. The study group of the study consists of 517 students aged between
14 and 18 studying at various high schools in Erzurum city center in the fall
term of 2018-2019. The average age of the students is 15.93. In the
study, Happiness Scale,
Fear of Evasion in Social Environments Scale and Depression and Anxiety Scale
for Children were used in the study. As a result of the
statistical analysis, it was found that there was a moderate positive
relationship between the fear of missing out and the level of depression and
anxiety. As a result of multiple linear regression analysis, anxiety explained
22% of fear of missing out; however, depression did not predict fear of missing
out. Another finding is that there is no significant relationship between fear
of missing out and happiness. In addition, it was found that the fear of
missing out was higher in female students in terms of gender variable. As a result, it
can be said that anxiety positively predicts the fear of missing developments
in social settings.In line with the results of the research, studies that
reduce the anxiety level of the students can be included.
Bu araştırmanın amacı ergenlerde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma
korkusunun yordayıcılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu
2018-2019 güz döneminde Erzurum ili merkezinde bulunan çeşitli liselerde
öğrenim gören yaşları 14 ila 18 arasında değişen 517 öğrenci oluşturmaktadır.
Öğrencilerin yaş ortalaması 15,93’tür. Araştırmada “Mutluluk Ölçeği”, “Sosyal Ortamlarda
Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği” ile “Çocuklar İçin Depresyon ve Anksiyete
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada yapılan istatistiksel analizler sonucunda
sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ile depresyon ve anksiyete düzeyi
arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur.
Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda anksiyetenin sosyal
ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu davranışının % 22’sini açıkladığı; ancak
depresyonun sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu davranışını
yordamadığı görülmüştür. Bir diğer bulgu sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma
korkusu davranışı ile mutluluk arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığıdır.
Ayrıca cinsiyet değişkeni açısından da sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma
korkusu davranışının kız öğrencilerde daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Sonuç olarak anksiyetenin sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusunu
pozitif olarak yordadığı söylenebilir. Araştırma sonuçları doğrultusunda
öğrencilerin anksiyete düzeyini azaltacak çalışmalara yer verilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 21 |