Political communication is one of the important concepts in the distinction between ruled and managed. This concept deals with the relations of the parties in the process of obtaining power. Political communication is an important concept for power. Because the way to go to power is through successful communication with the voters. Information and messages shared between politicians and the public from face to face communication, mass media, print media to social media are evaluated within this framework. Political communication is a dynamic process. Because the feedback is in question after the message is transferred. Different methods and techniques can be applied to this process. Unlike traditional rallies, in an e-rally held in the presence of a few parties, guests and press members, it is possible to reach the participants by means of the technological infrastructure, internet network, periscope, instagram live broadcast, link etc. tools. In this study, the manner of implementation of the e-meeting, the conditions and possibilities of implementation, positive and negative aspects are discussed. In this respect, it is aimed to discuss a new concept from a theoretical point of view in terms of political communication. It was determined that the e-meeting will be used more in the coming years in the study.
Siyasal iletişim, yöneten ve yönetilen ayrımında önemli kavramlardan biridir. Bu kavram iktidarı elde etme sürecinde tarafların ilişkilerini ele almaktadır. Siyasal iletişim, iktidar için önemli bir kavramdır. Çünkü iktidara gidecek yol seçmen ile başarılı iletişim kurmaktan geçmektedir. Yüz yüze iletişimden, kitle iletişim araçlarına, yazılı basından sosyal medyaya kadar politikacılar ile halk arasında paylaşılan bilgi ve mesajlar bu çerçevede değerlendirilmektedir. Siyasal iletişim dinamik bir süreçtir. Çünkü mesajın aktarılmasından sonra geri bildirim söz konusudur. Bu çalışma siyasal iletişim açısından yeni bir yöntem olan e-miting kavramını konu edinmektedir. Geleneksel mitinglerden farklı olarak kapalı bir mekânda yapılan ve nispeten birkaç partili, davetli ve basın mensubunun huzurunda gerçekleşen e-mitingde, teknolojik altyapı sayesinde internet ağı, periscope, instagram canlı yayını, link vb araçlarla katılımcılara ulaşılmaktadır. Çalışmada e-mitingin uygulanma biçimi, uygulanma şart ve olasılıkları, olumlu ve olumsuz yönleri tartışılmaktadır. Bu yönüyle siyasal iletişim açısından yeni bir kavramın, teorik açıdan ele alınması amaçlanmaktadır. Çalışmada e-mitingin gelecek yıllarda daha fazla kullanılacağı tespiti yapılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 24 |