Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role Of Gender Roles On Brand Loyalty

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 25, 3443 - 3466, 31.05.2020
https://doi.org/10.26466/opus.668413

Öz

The individual willingly or unwillingly demonstrates the behaviors in the society in some roles. Gender is one of the prominent elements in the formation of these roles. Gender role shaped by sex is one of the important indicators in the selection of an individual such as occupation, residence place, product and brand. Gender, unlike biological gender, is the gender perception that develops and shapes as a result of the expectations of the society in which the individual resides from women and men. In addition, with the disappearance of the inter-market boundaries due to the impact of globalization, there are many product and brand options for the consumer. This leads to an increase in alternatives and makes the rivalry more challenging. As the brand is an important tool in competition, efforts to create brand loyalty increase its importance. While creating brand loyalty, it is necessary to analyze the consumer well. Gender roles of the consumer have an impact on brand loyalty. In this context, the aim of the study is to investigate the relationship between the gender role attitudes of consumers and the factors that affect brand loyalty. According to the data obtained from the study; gender role attitudes of consumers have an effect on brand loyalty.

Kaynakça

  • Akın, A. (2007) Toplumsal cinsiyet (gender) ayrımcılığı ve sağlık. Toplum Hekimliği Bülteni, 26(2), 1-9
  • Altın, A. (2018). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol tutumları ile akran baskısı yaşama durumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ar, A. A. (2007). Marka ve marka stratejileri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Devrani, T. K. (2009) Marka sadakati öncülleri: Çalışan kadınların kozmetik ürün tüketimi üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 407-421
  • Geçen, E. (2011). Düşük maliyetli havayolu işletmelerinde hizmet kalitesinin marka tercihi ve müşteri sadakati üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Halitoğulları, H. (2018). Marka Aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kapağan, G. (2004). Bağlı tüketici kredileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, S. (2007). Tüketicilerin marka bağliliğini etkileyen faktörler ve Antakya’daki kadınların çamaşır deterjanı markası bağlılığına yönelik bir araştırma.Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Koçoğlu, C. (2015). Marka bağlılığının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Ankara ili, parfüm örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Marshall, G. (2009). Sosyoloji sözlüğü. İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Oakley, A. (2016), Sex, gender and society. New York: Routledge
  • Odabaşı, Y., ve Barış, G. (2013). Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Özdemir, A. (2016) Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Torlak, Ö., Doğan, V., ve Özkara, B. Y. (2014) Marka farkındalığı, marka imajı, markadan etkilenme ve markaya güvenin marka bağlılığı üzerindeki görece etkilerinin incelenmesi: Turkcell örneği. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(1), 147-161
  • Tosun, N. B. (2010) İletişim temelli marka yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi.

Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Marka Bağlılığı Üzerindeki Rolü

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 25, 3443 - 3466, 31.05.2020
https://doi.org/10.26466/opus.668413

Öz

Birey toplum içerisinde sergilediği davranışları isteyerek veya istemeyerek bazı rollere bürünüp göstermektedir. Bu rollerin oluşumunda ise cinsiyet öne çıkan unsurların başında gelmektedir. Cinsiyet ile şekillenen toplumsal cinsiyet rolleri, meslek, yaşanılan yer, ürün ve marka gibi bireyin birçok seçiminde önemli belirleyicilerden biri olmaktadır. Toplumsal cinsiyet, biyolojik cinsiyetten farklı olarak bireyin içinde bulunduğu toplumun kadın ve erkekten beklentileri sonucu gelişen ve şekillenen cinsiyet algılamalarıdır. Ayrıca küreselleşmenin etkisiyle pazarlar arası sınırların ortadan kalkmasıyla birlikte tüketicinin önünde birçok ürün ve marka seçeneğinin yer almaktadır. Bu alternatiflerin artmasına yol açarak rekabetin daha çetin olmasına neden olmaktadır. Rekabette ise marka önemli bir araç olduğu için marka bağlılığı yaratma çalışmaları önemini arttırmaktadır. Marka bağlılığı yaratırken de tüketiciyi iyi analiz etmek gerekmektedir. Tüketicinin sahip olduğu toplumsal cinsiyet rolleri marka bağlılığında etkili olmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; tüketicilerin sahip oldukları toplumsal cinsiyet rol tutumlarının marka bağlılığında etkili olan nedenler arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda uygulanan araştırmadan elde edilen verilere göre; tüketicilerin sahip olduğu toplumsal cinsiyet rol tutumlarının marka bağlılıkları üzerinde etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akın, A. (2007) Toplumsal cinsiyet (gender) ayrımcılığı ve sağlık. Toplum Hekimliği Bülteni, 26(2), 1-9
  • Altın, A. (2018). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol tutumları ile akran baskısı yaşama durumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ar, A. A. (2007). Marka ve marka stratejileri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Devrani, T. K. (2009) Marka sadakati öncülleri: Çalışan kadınların kozmetik ürün tüketimi üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 407-421
  • Geçen, E. (2011). Düşük maliyetli havayolu işletmelerinde hizmet kalitesinin marka tercihi ve müşteri sadakati üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Halitoğulları, H. (2018). Marka Aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kapağan, G. (2004). Bağlı tüketici kredileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, S. (2007). Tüketicilerin marka bağliliğini etkileyen faktörler ve Antakya’daki kadınların çamaşır deterjanı markası bağlılığına yönelik bir araştırma.Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Koçoğlu, C. (2015). Marka bağlılığının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Ankara ili, parfüm örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Marshall, G. (2009). Sosyoloji sözlüğü. İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Oakley, A. (2016), Sex, gender and society. New York: Routledge
  • Odabaşı, Y., ve Barış, G. (2013). Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Özdemir, A. (2016) Yönetim biliminde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Torlak, Ö., Doğan, V., ve Özkara, B. Y. (2014) Marka farkındalığı, marka imajı, markadan etkilenme ve markaya güvenin marka bağlılığı üzerindeki görece etkilerinin incelenmesi: Turkcell örneği. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(1), 147-161
  • Tosun, N. B. (2010) İletişim temelli marka yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Aymaz 0000-0001-5133-1932

Polat Can 0000-0002-5417-970X

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 19 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Aymaz, S., & Can, P. (2020). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Marka Bağlılığı Üzerindeki Rolü. OPUS International Journal of Society Researches, 15(25), 3443-3466. https://doi.org/10.26466/opus.668413