Eczacılık mesleğindeki stres kavramının son yıllarda, özellikle iş yükünün artmasıyla birlikte, bilimsel çalışmaların dikkatini çekmeye başladığı söylenebilir. Stresin çalışan ve kuruluş üzerinde birçok olumlu veya olumsuz etkisi olabilir. Olumsuz etkisi olan bir stres, çalışanın enerji kaybetmesine ve hatta tükenmesine neden olabilir. Çalışanın iş performansını olumlu etkileyen stres “pozitif”, iş performansını olumsuz etkileyen stres “negatif” olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmada, eczacının ya da eczane çalışanının stres düzeyi ile iş performansı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla, ScienceDirect, Proquest ve Google Scholar online veri tabanları üzerinde bir literatür taraması yapılmıştır. Literatür taraması sonucunda, eczacılık mesleğindeki çalışanların stres düzeyi ile iş performansı arasındaki ilişkiyi doğrudan inceleyen çalışmalara rastlanılmamasına rağmen, yapılan diğer çalışma sonuçlarında eczacı ya da eczane çalışanındaki stresin iş performansını da azalttığına ilişkin ilişkileri ortaya koyan çok sınırlı sayıda çalışmaya rastlanılmıştır. Alan yazın incelendiğinde, eczacılık mesleğindeki çalışanların yoğun işlerinden ve beklenilen performans düzeyinden dolayı strese maruz kaldıkları ve bu durumun iş performans düzeyini de olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir. Bununla birlikte, stresin sadece iş performansı ile sınırlı kalmayıp, aynı zamanda yaptığı işten tatmin olamama, yaptığı işe göre kazancını düşük olarak görme, çalışma saatlerini fazla görüp bunu bir yük olarak değerlendirme gibi olumsuz olarak nitelendirilebilecek algıya da yol açtığı gözlenmiştir
It can be said that the concept of stress in the pharmacy profession has started to attract the attention of scientific studies, especially with the increasing workload. Stress can have many positive or negative effects on the employee and organization. Stress with a negative impact can cause the employee to lose energy and even be exhausted. The stress that positively affects the job performance of the employee can be evaluated as “positive” and the stress that negatively affects the job performance can be evaluated as “negative”. In this study, a literature review was conducted on Science Direct, Proquest and Google Scholar online databases to determine the relationship between the stress level and job performance of the pharmacist or pharmacy worker. As a result of the literature review, although there are no studies directly examining the relationship between the stress level and job performance of the employees in the pharmacy profession, a very limited number of studies have been found in other studies that reveal the relationships that the stress in the pharmacist or pharmacy worker also reduces the job performance. When the literature is examined, it is determined that employees in the pharmacy profession are exposed to stress due to their busy work and expected performance level, and this situation negatively affects their job performance level. However, it has been observed that stress is not only limited to job performance, but also to the dissatisfaction with the work it does, to see the low earnings compared to the work it performs, to see the working hours more and evaluate it as a burden, as well as to a negative perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 27 |