Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çoklu Ortam Tasarımı Destekli Yapılandırmacı Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: 31, 4077 - 4096, 30.11.2020
https://doi.org/10.26466/opus.774891

Öz

Bu araştırmanın genel amacı çoklu ortam tasarımı destekli yapılandırmacı öğretim etkinliklerinin ortaokulda okuyan öğrenciler üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında gerçekleştirilen çoklu ortam tasarımı destekli yapılandırmacı öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Deneysel uygulamanın öğrenme ürünleri üzerindeki etkilerini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden “ön-test/son-test kontrol gruplu deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezinde eğitim veren bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören 66 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 7. sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada rastgele seçilen bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup bulunmaktadır. Kontrol grubunda mevcut programa göre fen bilimleri dersi yapılmıştır. Deney grubunda ise mevcut programa ek olarak araştırmacı tarafından tasarlanan çoklu ortam tasarımı destekli yapılandırmacı öğretim etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre çoklu ortam tasarımı destekli yapılandırmacı öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştırtimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan Türkçe Dersi öğretim programının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Brooks J. G. ve Brooks, M. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, 18-24.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carver, S. M., Lehrer, R., Connell, T., ve Erickson, J. (1992). Learning by Hypermedia Design: Issues of assessment and implementation. Educational Psychologist, 27(3), 385-404.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Ankara : Pegem Akademi.
  • Erickson, J. (1997). Building a community of designers: Restructuring learning through student hypermedia design. Journal of Research in Rural Education, 13(1), 5-27.
  • Eskici, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin öz yeterlik algıları ile tutumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Hay, K. E., Guzdial, M., Jackson, S., Boyle, R. A., ve Soloway, E. (1994). Students as multimedia composers. Computers and Education, 23(4), 301-317.
  • Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Jenkins, T. (2002). On the difficulty of learning to program. 3rd Annual Conference Of The LTSN Centre For Information And Computer Sciences, Loughborough University, Leicestershire, UK.
  • Jonassen, D. H. (1994). Thinking technology: Toward a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Jonassen, D. H. (1999). Designing constructivist learning environments. (Ed. C. M. Reigeluth), Instructional Theories And Models içinde (s.215−239), Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kurtdede Fidan, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği niteliklere sahip olma düzeylerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İli örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Lehrer, R., Erickson, J. ve Connell, T. (1994). Learning by designing hypermedia documents. Computers in the Schools, 10(1/2), 227-254.
  • Liu, M., ve Pedersen, S. (1998). The effect of being hypermedia designers on elementary school students’ motivation and learning of design knowledge. Journal of Interactive Learning Research, 9(2), 155-182.
  • Maloney, J., Peppler, K., Kafai, Y., Resnick, M. ve Rusk, N. (2008). Programming by choice: Urban youth learning programming with scratch. Proceedings of the 39th SIGCSE technical symposium on Computer science education. 367-371.
  • Maloney, J., Resnick, M., Rusk, N., Silverman, B. ve Eastmond, E. (2010). The scratch programming language and environment. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 10(4).
  • Mertler, C. A., ve Vannatta, R. A. (2002). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (2nd Ed.). Los Angeles: Pyrczak Publishing.
  • Peppler, K. ve Kafai, Y. (2007). From supergoo to scratch: exploring creative digital media production in informal learning. Learning, Media and Technology. Special Issue: Media Education Goes Digital. 32(2).
  • Perkins, D. N. (1999). Technology meets constructivism: Do they make a marriage? Ed. T. M. Duffy ve D. H. Jonassen, Constructivism And The Technology Of Instruction: A Conversation. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernandez, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B. ve Kafai, Y. (2009). Scratch: programming for all. Communications of the ACM, 52(11), 60- 67 ACM New York, NY, USA.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

The Impact Of Academic Achievement Of Constructivist Teaching Activities With Multimedia Design On Students

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: 31, 4077 - 4096, 30.11.2020
https://doi.org/10.26466/opus.774891

Öz

The general aim of this research was to investigate the effects of multimedia aided constructivist teaching activities on secondary school students. Accordingly, the effects of multimedia aided constructivist teaching activities implemented in 7th grade Science Course were examined in terms of students’ academic achievement.
A pre-test post-test control group design, one of the quantitative research methods, was used in order to determine the effects of the experimental application on learning products. The study group consisted of 66 students attending the 7th grade of a secondary school in Konya city centre. The research was conducted in 7th grade Science Course. In the study, there were randomly selected two groups, one experimental and one control group. The course was given according to the current Science curriculum in the control group. On the other hand, multimedia aided constructivist teaching activities, which were designed by the researcher, were implemented in the experimental group in addition to the current Science curriculum. Descriptive statistics, independent samples t-test and one-way covariance analysis (ANCOVA) were used to analyze the quantitative data of the study.
The findings of the research concluded that multimedia aided constructivist teaching activities had a positive effect on students’ academic achievement.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan Türkçe Dersi öğretim programının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Brooks J. G. ve Brooks, M. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, 18-24.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carver, S. M., Lehrer, R., Connell, T., ve Erickson, J. (1992). Learning by Hypermedia Design: Issues of assessment and implementation. Educational Psychologist, 27(3), 385-404.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Ankara : Pegem Akademi.
  • Erickson, J. (1997). Building a community of designers: Restructuring learning through student hypermedia design. Journal of Research in Rural Education, 13(1), 5-27.
  • Eskici, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin öz yeterlik algıları ile tutumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Hay, K. E., Guzdial, M., Jackson, S., Boyle, R. A., ve Soloway, E. (1994). Students as multimedia composers. Computers and Education, 23(4), 301-317.
  • Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Jenkins, T. (2002). On the difficulty of learning to program. 3rd Annual Conference Of The LTSN Centre For Information And Computer Sciences, Loughborough University, Leicestershire, UK.
  • Jonassen, D. H. (1994). Thinking technology: Toward a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Jonassen, D. H. (1999). Designing constructivist learning environments. (Ed. C. M. Reigeluth), Instructional Theories And Models içinde (s.215−239), Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kurtdede Fidan, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği niteliklere sahip olma düzeylerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar İli örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Lehrer, R., Erickson, J. ve Connell, T. (1994). Learning by designing hypermedia documents. Computers in the Schools, 10(1/2), 227-254.
  • Liu, M., ve Pedersen, S. (1998). The effect of being hypermedia designers on elementary school students’ motivation and learning of design knowledge. Journal of Interactive Learning Research, 9(2), 155-182.
  • Maloney, J., Peppler, K., Kafai, Y., Resnick, M. ve Rusk, N. (2008). Programming by choice: Urban youth learning programming with scratch. Proceedings of the 39th SIGCSE technical symposium on Computer science education. 367-371.
  • Maloney, J., Resnick, M., Rusk, N., Silverman, B. ve Eastmond, E. (2010). The scratch programming language and environment. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 10(4).
  • Mertler, C. A., ve Vannatta, R. A. (2002). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (2nd Ed.). Los Angeles: Pyrczak Publishing.
  • Peppler, K. ve Kafai, Y. (2007). From supergoo to scratch: exploring creative digital media production in informal learning. Learning, Media and Technology. Special Issue: Media Education Goes Digital. 32(2).
  • Perkins, D. N. (1999). Technology meets constructivism: Do they make a marriage? Ed. T. M. Duffy ve D. H. Jonassen, Constructivism And The Technology Of Instruction: A Conversation. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernandez, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B. ve Kafai, Y. (2009). Scratch: programming for all. Communications of the ACM, 52(11), 60- 67 ACM New York, NY, USA.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal Akyol 0000-0001-9125-3529

Dr. Sabahattin Çiftçi 0000-0002-5437-9867

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Kabul Tarihi 3 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Akyol, C., & Çiftçi, D. S. (2020). Çoklu Ortam Tasarımı Destekli Yapılandırmacı Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(31), 4077-4096. https://doi.org/10.26466/opus.774891