Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis Of Advertisements Campaigns That The Foundation Universities Published Under The Undergraduate Transfer

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 6106 - 6125, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.732714

Öz

Undergraduate transfer refers to the pursuance of education of a higher education student in another program or department with a similar grade of the former. Applied in two methods, internal or external, students have rights to transfer to another department internally or another university within the context of the undergraduate transfers. Following the latest regulations made by the Council of Higher Education (YÖK), undergraduate transfers gained a gripping attention of private universities. Private universities started major commercial campaigns for the undergraduate transfers which gives a massive boost to the increase of student quantity.
This study is focused on the advertisement campaigns of undergraduate transfer processes of private universities, which are, in contrast, defined with the mission of generating information, disseminating and providing social benefit. The aim is to analyze the advertisements launched by universities during the transfer period, and evaluate them in the context of universities' social missions, which are defined as science and education institutions focused on education and research, producing scientific knowledge and disseminating it for public benefit. Considering the data collected during this research, universities, ignoring the primary functions and values of their vision & mission definitions, promote discount and scholarship opportunities and stimulate commercial marketing strategies. Universities should pursue marketing strategies with universal values defined in their vision & mission discourse such as “collectivism”, “scientific contribution” and “production of knowledge”, which in return might help universities transform/reverse the perception of commercialization.

Kaynakça

  • Baskan, G. A. (2001). Türkiye'de Yükseköğretimin gelişimi. Ankara: Ankara Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bektaş, S., Fidan, Ş., ve Keçeci, S. B. (2011). Yükseköğretimde sorunlar ve öneriler. TMMOB Türkiye 13. Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı. Ankara.
  • Bingöl. (2012). Üniversite özerkliğinin değişen tanımı ve üniversitelerin yeniden yapılandırılması. Ankara: Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi.
  • Bingöl, B. (2012). Üniversite özerkliğinin değişen tanımı ve üniversitelerin yeniden yapılandırılması. Ankara: Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi.
  • Budak, Y. (2010). Katma değer vergisi kanunu: Kültür ve eğitim istisnası: Vakıf Üniversiteleri. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 449-465.
  • Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020, Şubat 1). Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. www.mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=9768&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden alınmıştır
  • Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020, Şubat 1). Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. www.mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 adresinden alınmıştır
  • Dağtaş, E., ve Ünal, M. A. (2019). Eğitim haberlerinin metalaşmasını reklam ve reklam haberler üzerinden okumak. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 38-61.
  • Değirmencioğlu, S., ve İnal, K. (2015). Yükseköğretimin serbest düşüşü: Özel üniversiteler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Dolgun, U. (2011). Yirmibirinci yüzyılda yükseköğretimin yeni misyonu: Ticari üniversiteler ve girişimci akademisyenler. Sosyoloji Konferansları, 15-41.
  • Einstein, M. (2017). Advertising what everyone needs to know. London: Oxford University Press.
  • Ersun, C. (2011). Teknoparklar teknolojik bilginin ticarileşmesi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Goldman, R. (1992). Reading Ads Socially. London and Newyork: Routledge.
  • Hürriyet Gazetesi. (2019, Aralık 25). Hürriyet Gazetesi. www.hurriyet.com.tr: www.hurriyet.com.tr adresinden alınmıştır
  • Hürriyet Gazetesi. (2020, Ocak 22). Hürriyet Gazetesi. www.hurriyet.com.tr: www.hurriyet.com.tr adresinden alınmıştır
  • Karaboğa, M. T. (2018). Küreselleşme sürecinin eğitim kurumları üzerindeki etkilerine yönelik bir tartışma. Kırgızistan: Akademik Bakış Dergisi.
  • Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0, gelenekselden dijitale geçiş. İstanbul: Optimist Yayınevi.
  • Özel, E. K., ve Öksüz, B. (2015). Yazılı Basında Advertorial: Gazeteciler İçin Şeytanın Ta Kendisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 67-104.
  • Slaughter, S. (1997). Academic capitalism; Politics, policies and the entrepreneurial university. Baltimore: Johns Hopkins Universty Press.
  • Yeni Akit Gazetesi. (2020, Ocak 18). Yeni Akit Gazetesi. www.yeniakit.com.tr: www.yeniakit.com.tr adresinden alınmıştır
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri . İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, S. (2014). Üniversiteler ne vaat ediyor? Türkiye'deki üniversitelerin basın ilanları üzerine bir içerik analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 155-170.
  • Yükseköğretim Kurumu. (2020, Şubat 1). Vakıf yükseköğretim kurumları raporu 2019. www.yok.gov.tr: https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/Haber%20%C4%B0%C3%A7erisindeki%20Belgeler/Yay%C4%B1nlar/201 9/Vakif_Yuksekogretim_Kurumlari_2019.pdf adresinden alınmıştır

Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi

Yıl 2020, Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı, 6106 - 6125, 31.12.2020
https://doi.org/10.26466/opus.732714

Öz

Yatay geçiş, üniversiteler veya yüksekokullarda eğitim/öğretim gören öğrencinin, aynı düzeydeki başka bir bölüm veya programda öğrenime devam etmesidir. Kurum içi ve kurum dışı olmak üzere iki şekilde yapılan yatay geçiş kapsamında öğrenciler eğitim-öğretim gördükleri bölümden başka bir bölüme veya başka üniversiteye geçiş hakkına sahip olmaktadır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan düzenlemeler ile birlikte, yatay geçişler vakıf üniversiteleri için giderek daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Vakıf üniversiteleri, öğrenci sayısının artmasını sağlayan yatay geçiş sistemine yönelik, reklam ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık vererek, çeşitli kampanyalar yürütmektedir.
Bu çalışma, bilgi üretme, yayma ve toplumsal fayda sağlama misyonu ile tanımlanan üniversitelerin, yatay geçiş süreçlerinde yürüttüğü reklam kampanyalarına odaklanmıştır. Amaç, eğitim ve araştırma odaklı, bilimsel bilgi üretme ve topluma sunma, öğretim ve akademik çalışmalar yapma misyonu ile tanımlanan bilim ve eğitim kuruluşu olan üniversitelerin yatay geçiş döneminde yayınladığı reklamları analiz ederek üniversitelerin toplumsal misyonları bağlamında değerlendirmektir. Araştırma kapsamında elde edilen verilere göre, vakıf üniversitelerinin yatay geçiş reklamlarında, misyon ve vizyonda belirtilen temel değerlere yer verilmemekte, indirim/burs olanakları öne çıkartılarak, ticari reklamlarda kullanılan satışa özendirme stratejisi kullanılmaktadır. Üniversitelerin misyon ve vizyon tanımlarında yer verdikleri “toplumsallık”, “bilime katkı”, “bilgi üretme” gibi evrensel ilkeleri doğrultusunda tanıtım stratejisi izlemesi, üniversitelere yönelik “ticarileşme” algısına etki edebileecek önemli değişim/dönüşümler içerecektir

Kaynakça

  • Baskan, G. A. (2001). Türkiye'de Yükseköğretimin gelişimi. Ankara: Ankara Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bektaş, S., Fidan, Ş., ve Keçeci, S. B. (2011). Yükseköğretimde sorunlar ve öneriler. TMMOB Türkiye 13. Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı. Ankara.
  • Bingöl. (2012). Üniversite özerkliğinin değişen tanımı ve üniversitelerin yeniden yapılandırılması. Ankara: Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi.
  • Bingöl, B. (2012). Üniversite özerkliğinin değişen tanımı ve üniversitelerin yeniden yapılandırılması. Ankara: Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi.
  • Budak, Y. (2010). Katma değer vergisi kanunu: Kültür ve eğitim istisnası: Vakıf Üniversiteleri. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 449-465.
  • Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020, Şubat 1). Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. www.mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=9768&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden alınmıştır
  • Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020, Şubat 1). Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. www.mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=2709&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 adresinden alınmıştır
  • Dağtaş, E., ve Ünal, M. A. (2019). Eğitim haberlerinin metalaşmasını reklam ve reklam haberler üzerinden okumak. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 38-61.
  • Değirmencioğlu, S., ve İnal, K. (2015). Yükseköğretimin serbest düşüşü: Özel üniversiteler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Dolgun, U. (2011). Yirmibirinci yüzyılda yükseköğretimin yeni misyonu: Ticari üniversiteler ve girişimci akademisyenler. Sosyoloji Konferansları, 15-41.
  • Einstein, M. (2017). Advertising what everyone needs to know. London: Oxford University Press.
  • Ersun, C. (2011). Teknoparklar teknolojik bilginin ticarileşmesi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Goldman, R. (1992). Reading Ads Socially. London and Newyork: Routledge.
  • Hürriyet Gazetesi. (2019, Aralık 25). Hürriyet Gazetesi. www.hurriyet.com.tr: www.hurriyet.com.tr adresinden alınmıştır
  • Hürriyet Gazetesi. (2020, Ocak 22). Hürriyet Gazetesi. www.hurriyet.com.tr: www.hurriyet.com.tr adresinden alınmıştır
  • Karaboğa, M. T. (2018). Küreselleşme sürecinin eğitim kurumları üzerindeki etkilerine yönelik bir tartışma. Kırgızistan: Akademik Bakış Dergisi.
  • Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0, gelenekselden dijitale geçiş. İstanbul: Optimist Yayınevi.
  • Özel, E. K., ve Öksüz, B. (2015). Yazılı Basında Advertorial: Gazeteciler İçin Şeytanın Ta Kendisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 67-104.
  • Slaughter, S. (1997). Academic capitalism; Politics, policies and the entrepreneurial university. Baltimore: Johns Hopkins Universty Press.
  • Yeni Akit Gazetesi. (2020, Ocak 18). Yeni Akit Gazetesi. www.yeniakit.com.tr: www.yeniakit.com.tr adresinden alınmıştır
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri . İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, S. (2014). Üniversiteler ne vaat ediyor? Türkiye'deki üniversitelerin basın ilanları üzerine bir içerik analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 155-170.
  • Yükseköğretim Kurumu. (2020, Şubat 1). Vakıf yükseköğretim kurumları raporu 2019. www.yok.gov.tr: https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/Haber%20%C4%B0%C3%A7erisindeki%20Belgeler/Yay%C4%B1nlar/201 9/Vakif_Yuksekogretim_Kurumlari_2019.pdf adresinden alınmıştır
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Evin Doğan 0000-0003-1441-3968

Elif Miral 0000-0001-6949-2101

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Kabul Tarihi 7 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı

Kaynak Göster

APA Doğan, E., & Miral, E. (2020). Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6106-6125. https://doi.org/10.26466/opus.732714