Ölçme-değerlendirme, eğitim sisteminin önemli bir ögesidir. Bu nedenle öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modellerinden biri olan kesitsel taramaya göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 241 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; kişisel bilgiler formu ile ölçme değerlendirmeye yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri analiz edilirken betimsel istatistik ile parametrik testlerden olan t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye yönelik tutumlarına katılım düzeyleri yüksek çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye yönelik tutumları arasında cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, üniversiteye giriş puan türleri ve ölçme-değerlendirme dersini yeterli bulma değişkenleri arasında anlamlı farklılık elde edilirken, öğrenim görülen sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenleri açısından anlamlı farklılık elde edilmemiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Measurement-evaluation is an important element of the education system. Therefore, it is important to determine the attitudes of teachers and prospective teachers towards measurement and evaluation. The main purpose of this research is to examine the attitudes of prospective teachers towards measurement and evaluation in terms of some variables. It was designed for cross-sectional survey model, which is one of the research survey models. The study group of the research consisted of 241 prospective teachers. The study group of the research was determined according to the criterion sampling method. In the research, personal information form and attitude scale towards measurement and evaluation were used as data collection tools. While analyzing the data of the research, descriptive statistics, t test and one-way analysis of variance, which are parametric tests, were used. As a result of the analysis, the level of participation of prospective teacher in their attitudes towards measurement and evaluation was high. In addition, as a result of the research, while there was a significant difference between the attitudes of prospective teachers towards measurement and evaluation in terms of gender, department of education, types of university entrance score, and finding the assessment-evaluation course sufficient, there was no significant difference in terms of grade level and academic achievement variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |