Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin üniversite kavramı hakkındaki düşüncelerini metaforlar aracılığı ile nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desen, çalışma grubunun belirlenmesinde ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bingöl Üniversitesinde öğrenim gören toplam 539 üniversite öğrencisi yer almıştır. Araştırmada öğrencilere metafor cümlesi online ortamda mail olarak gönderilmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler tarafından en fazla “her çeşit insanın olduğu yer” kategorisinde metafor üretilmiştir (f=78). Öğrencilerin ürettiği metaforlar frekans sayısı bakımından; her çeşit insanın olduğu yer, tecrübe kazandıran yer, yeni bir hayatın başlangıcı olan yer, bilgilerin kaynağı olan ve yayıldığı yer, hayatına yön verdiğin yer, zor olan yer, emek vermen gereken yer, eğlenceli olan yer, gerçek hayatın simülasyonu olan yer, bilgi sahibi olduğun yer, farklılaşıp yeni bakış açıları kazandığın yer, eşsiz ve güzel olan yer, özgürlüğün başladığı yer, yaşam alanı olan yer, aydınlanmanın yaşandığı yer, değerli ve mecburi olan kurum, eğitici olan kurum, keşiflerin yapıldığı yer, hayal kırıklığının yaşandığı yer, hayallerin gerçekleştiği yer, heyecanın yaşandığı yer, maddi zorlukların yaşandığı yer ezberi zorunlu kılan sıradan bir yer, gizliliğin olduğu yer, boşluğa düşülen yer yer gibi toplam 25 kategori başlığı altında yer aldığı görülmüştür.
The aim of this research is to reveal how university students conceptualized their thoughts on the concept of university through metaphors. In the research, the phenomenological pattern, which is one of the qualitative research methods, and the easily accessible case sampling were used to determine the study group. The research included 539 university students studying at Bingöl University in the 2019-2020 academic year. In the study, the metaphor sentence was sent to the students as an online mail. “Content analysis” technique was used in the analysis of the data. According to the results of the research, metaphors were produced mostly by the students in the category of “where there are all kinds of people” (f= 78). Metaphors produced by students in terms of number of frequencies, respectively; the place of all kinds of people, the place that gives experience, the place of the beginning of a new life, the place where the information is spread and spread, the place where you direct your life, the place where it is difficult, the place where you have to work, the place where it is fun, the simulation of real life, the knowledge owner where you are, where you differentiate and gain new perspectives, the place that is unique and beautiful, the place where freedom begins, the place of living, the place of enlightenment, the institution that is valuable and compulsory, the educational institution, the place of discoveries, the place of disappointment, the realization of dreams. It was observed that the place was under 25 categories, such as the place where the excitement was experienced, the place where the financial difficulties were experienced, an ordinary place that makes memorization mandatory, the place where there is privacy, the place falling into space.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |