Bu Çalışmanın amacı, Ortadoğu'da bir üniversitede okuyan öğrencilerin etkili bir üniversite hocasının özelliklerine ilişkin algılarını incelemektedir. Arastrima kapsaminda, hem lisans hem de lisansüstü programlarında okuyan 1.557 öğrenciden anonim anket verileri toplanmistir. .Literaturun ozetlendigi ve yuksek ogretim kurumlarinda öğretme ve öğrenmeye ilişkin mevcut guncel görüşlerin bazılarının gözden geçirilmesinin uzerine yapilan etkili bir egitmenin ozelliklerinin tartisildigi bolumu, "Katılımcı öğrencilere göre, etkili bir eğitmenin özellikleri nelerdir?” araştırma sorusuna cevap vermek için toplanan verilerin bir analizi izler. Sonuçlar, etkili bir eğitmenin sadece kendi alanında uzman değil, aynı zamanda öğretim yöntemlerinin ve öğrencilerinin beklentilerinin farkında olan biri olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, bu çalışma, dünyanın bu kısmından öğrencilerin algılarına ilişkin deneysel araştırma miktarını artırmaya katkıda bulunmakta ve bu bölgede eğitime katılanlara yararlı olabilecek bilgiler sağlamaktadır. Calisma daha fazla araştırma için önerilerle sona ermektedir. Bu onerilerden biri, bu çalışma şu anki Koronavirüs salgını sırasında yapılmış olsaydı, çevrimiçi öğretimin teknik bilgisi etkili bir öğretmen gereksinimi olarak ortaya çıkacak mıydı? sorusudur.
This paper investigates the perceptions of students studying at a university in the Middle East regarding the characteristics of an effective university instructor. Anonymous survey data from 1,557 students from both graduate and undergraduate programs were collected. A discussion of the characteristics of an effective instructor, as outlined in the literature and review of some of the current views on teaching and learning in tertiary institutions, is followed by an analysis of the data collected to answer the research question, “What, according to the participating students, are the characteristics of an effective instructor?” The results reveal that an effective instructor is one who is not only an expert in their field of study but also one who is aware of teaching methods and the expectations of their students. In all, this study contributes to increasing the amount of empirical research on students’ perceptions from this part of the world and provides information that may prove beneficial to those involved in education in this region. It concludes with recommendations for further research. One of these is, had this study been conducted during the present Coronavirus pandemic, would technical knowledge of online teaching have surfaced as an effective teacher requirement?
Middle East Effective Teaching Teaching and Learning Practices Characteristics Effective Instructor
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |