The main purpose of this study is to test whether job satisfaction is effective on the perceived quality of security services offered to citizens by bazaar and neighborhood wardens. The population of the study includes the bazaar and neighborhood wardens who work in Antalya city Alanya province, and citizens who resides there. Full count sample was conducted for bazaar and neighborhood wardens and random sampling was used for citizens. As a result of questionnaires, 38 data from bazaar and neighborhood wardens and 430 data from citizens were found analyzable. In this study, the job satisfaction scale developed by Weiss et al. (1967) and the SERVQUAL scale developed by Parasuraman et al. (1988) was used. According to the results of the study, it was revealed that the relationship between job satis-faction and service quality perception is not significant. In this study it was also revealed that the level of internal satisfaction of bazaar and neighborhood wardens are high, the level of external and general satisfaction of them are moderate. Moreover, it was revealed that perceived security service quality of citizens who mentioned that they saw the bazaar and neighborhood wardens while they were working are high, the others are moderate.
Bazaar and neighborhood wardens Internal satisfaction External satisfaction Service quality perception.
Bu araştırmanın temel amacı çarşı ve mahalle bekçileri tarafından vatandaşa sunulan güvenlik hizmetinin algılanan kalitesi üzerinde iş doyumunun etkili olup olmadığını test etmektir. Araştırmanın evrenini Antalya ili Alanya ilçesinde görev yapan çarşı ve mahalle bekçileri ile burada yaşayan vatan-daşlar oluşturmaktadır. Çarşı ve mahalle bekçileri için tamsayım; vatandaşlar için tesadüfi örneklem kullanılmıştır. Uygulanan anket neticesinde analize uygun çarşı ve mahalle bekçilerinden 38, vatan-daşlardan 430 veri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma verilerini toplamak için Weiss ve arkadaşları (1967) tarafından geliştirilen Minesota İş Doyum Ölçeği ve Parasuraman ve arkadaşları (1988) tara-fından geliştirilen SERVQUAL ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre iş doyumu ile hizmet kalitesi algısı arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada çarşı ve mahalle bekçilerinin içsel doyum düzeylerinin yüksek, dışsal ve genel doyum seviyelerinin orta düzeyde olduğu da tespit edilmiştir. Diğer taraftan, görev yaparken çarşı ve mahalle bekçilerini gördüklerini ifade eden vatandaşların güvenlik hizmet kalitesi algılarının yüksek olduğu, diğerlerinin ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Çarşı ve mahalle bekçisi İçsel doyum Dışsal doyum Hizmet kalitesi algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 38 |