Geleneksel medya ve yeni medya arasında başta teknoloji kullanımı olmak üzere birçok fark mevcuttur. Bu farklar medya sektörü içerisindeki rekabet olgusunu şekillendirmekle birlikte, bireyin ilgisini medya araçları arasında pay etmesi sürecinde de büyük etki sahibidir. Bahsedilecek olan hız olgusu, belirli bir zaman çizelgesi içerisinde yapılması gereken görevlerin gerektirdiği hızı kapsamamaktadır. Bu çalışmada, hız olgusunun interaktif oluşumlarda, bireylerin şahsi istekleri doğrultusunda haberciliğe sağladığı katılımlarda ya da yoğun olarak yeni medyanın getirilerinden olan anlık iletimlerde oluşturduğu etik sorunlar ele alınmıştır. Hız olgusunun oluşturduğu ya da oluşmasına katkı sağladığı etik sorunlar, haberlerin bireyleri yanıltmasına, dilin bozulmasına, bilgi kirliliğine ve bununla birlikte basının itibarsızlaşmasına yol açmaktadır. Bu sebeple hızın basına ve bireye sağladığı avantajlardan vazgeçilmeden, hızdan kaynaklanan sorunların önüne geçilmelidir. Bu sayede basının itibarı ve güvenilirliği korunacak ayrıca bireylerin doğru habere kolay ulaşımı sağlanacaktır. Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde medya ve habercilikte hız kavramlarının tanımı yapılmıştır. İkinci bölümde habercilikte hızdan kaynaklanan etik sorunlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise, habercilikte hızdan kaynaklanan etik sorunların ortaya çıkmasının engellenmesi ya da azaltılması konusunda yeni medyanın olası kullanımı tartışılmıştır. Çalışmada literatür taraması, örnek olay incelemesi ve kurgulama yöntemleri bir arada kullanılmıştır.
There are many differences between traditional media and new media, especially the use of technology. These differences shape the phenomenon of competition within the media sector, but also have a great impact on the process of sharing the individual's interest among media tools. The speed phenomenon to be mentioned does not cover the speed required by tasks to be performed within a given timeline. In this study, the ethical problems posed by the speed phenomenon in interactive formations, the participation of individuals in reporting according to their personal wishes, or the instantaneous transmissions that are the result of the new media are discussed. The ethical problems created or contributed to the formation of the speed phenomenon lead to news misleading individuals, distortion of language, information pollution and, with it, to discredit the press. For this reason, without giving up the advantages of speed to the press and the individual, problems arising from speed should be avoided. In this way, the reputation and credibility of the press will be protected and individuals will be provided with easy access to accurate news. The work consists of three main parts. In the first section, the concepts of speed in media and journalism are defined. In the second part, ethical issues arising from speed in journalism are addressed. In the third chapter, the possible use of new media in preventing or reducing the emergence of ethical problems arising from speed in journalism is discussed. In the study, literature review, case study and editing methods were used together.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 38 |