Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Graduate Theses Including "Mathematics Teachers" (1998-2020)

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 6918 - 6941, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.837822

Öz

The aim of this study was to examine the graduate thesis called the thesis contained math teachers in Turkey, uncover trends and is presented. 235 postgraduate theses registered in YÖK National Thesis Center where the graduate theses are located and which have the words "Mathematics Teachers" in the name of the thesis were examined. Qualitative approach was used in the research. 235 theses included in the scope of the research were reached on 14.10.2020 from the website https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi. Theses were examined in line with the purpose, thesis type, language, year and university, sample characteristics, and method used. The data obtained through the document analysis were recorded on the computer by the researchers via Microsoft Excel Program. The data recorded in a table named Thesis Examination Table created by the researchers was analyzed by descriptive and content analysis. At the end of the study, it was determined that the aims of the postgraduate theses on Mathematics Teachers were mostly "to do research on teachers' perception / attitude / understanding / thought / opinions / beliefs on a topic. It has been observed that the majority of theses are master's theses and written in Turkish. Most theses were made in 2019 and it was concluded that it showed an increasing trend until 2020. Theses were mostly done in Middle East Technical University. As the sample, mostly middle school mathematics teachers were taken and the qualitative approach was used predominantly.

Kaynakça

  • Albayrak, H. (2019). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi.The Journal of Academic Social Science, 7(94), 396-409.
  • Alkan, H., Altun, M. ve Özdaş, A. (1998). Matematik öğretmenliği. Eskişehir: TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, (1072).
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Yayınları Aydın, B. (2020). Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 18, 76-87. DOI: 10.29000/rumelide.705515.
  • Aydın, M. ve Baki, A. (2020). Bazı insanlar matematiksel yenetekle mi doğmaktadır? Matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmen adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73), 69-91.
  • Ball, D. L., Thames, M. H. ve Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes ıt special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389- 407.
  • Baydar, S. C. ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 62-66.
  • Berkant, H. G. ve Gençoğlu, S. Ş. (2015). Farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194-217.
  • Bilge, O. ve Dede, Y. (2020). Matematik öğretmenlerinin ders imecesine ilişkin görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166), 101-115.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akadem
  • Cooper, H. ve Hedges, L.V. (1994). The handbook of research synthesis and meta-analysis. Russell: Sage Fundation.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim 39(174) 33-38.
  • Çeker, F. ve Çimen, E. E. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin problem çözme stratejilerine ilişkin görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 2(1), 44-60.
  • Dede, Y. (2008). Matematik öğretmenlerinin öğretimlerine yönelik öz-yeterlik inançları. Journal of Turkish Educational Sciences, 6(4), 714-757.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2005). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem kurma ve problem çözme becerilerinin belirlenmesi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 18, 41-56.
  • Demir, S. ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Doğru, M., Gençosman, M., Ataalkın, N. A. ve Şeker, F. (2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerin analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 46-64.
  • Dursun, Ş. ve Dede (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eğmir, E. (2019). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme uygulamalarına ilişkin Türkiye’de yapılmış çalışmaların analizi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 194-212.
  • Erbilgin, E. ve Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 156-170.
  • Ersoy, Y. (2002). Bilişim çağı eşiğinde sınıf ve matematik öğretmenlerinin yeni işlevler ve roller edinmeleri. Elementary Education Online, 1(2), 52-61.
  • Gür, H. ve Kobak Demir, M. (2019), matematik öğretmenlerinin öğretim profillerinin belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5(2), 67-105.
  • Haçat, S. O. ve Demir, F. B. (2019). Eğitim Alanında Okuryazarlık Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 116-145.
  • Karadem, Z. G. ve Yakıt Ongun, M. (2020). Türkiye’de düşünme becerileri konusunda yapılan doktora tezlerinin betimsel analizi (2001-2019). International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2844-2857.
  • Kazu, İ. Y. ve Çam, H. (2019). Öğretmen yeterliği ve nitelikleri üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. Electronic Journal of Social Sciences, 18(71), 1349-1367.
  • Korkmaz, E. (2020) İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine bakış açısı. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(26), 4019-4045.
  • Köseoğlu, S. ve Doğan, E. E. (2020). Türkiye’de 2010-2017 yılları arasında fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında yapılmış olan lisansüstü tezlerin analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(75), 1122-1147.
  • Maden, A. (2020). Akıcı okuma ile ilgili lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri: Bir betimsel analiz çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(2), 543-558.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı EARGED (2009). ÖBBS 2008 ilköğretim öğrencilerinin başarılarının belirlenmesi raporu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles And Standarts For School Mathematics, Reston. VA: NCTM
  • Nurkan, M. A. ve Yazici, E. (2002). Matematik öğretmenlerinin matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) farkındalıklarının belirlenmesine ilişkin bir durum çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 95-109.
  • Olkun, S. (2008). Dinamik geometri yazılımları ile geometri etkinlikleri. Ankara: Maya Akademi.
  • Özemır, A. Ş. ve Yilmaz, E. (2006). Matematik öğretmenlerinin performanslarının değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 22, 166-178.
  • Özen, R. (1999). Anadolu liseleri fen ve matematik öğretmenlerinin genel ingilizce düzeylerini geliştirmek için düzeylerini hizmetiçi eğitim programının etkililiği üzerine görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(113), 44-49.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y. ve Tanrıöğen, A. (2020). Öğretmen güçlendirmeyle ilgili araştırmaların tematik, metodolojik ve istatistiksel olarak incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 616-635. DOI: 10.17679/inuefd.573278
  • Şahin, D., Calp, Ş., Bulut, P. ve Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf öğretmenliği bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli kriterlere göre incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 5(3), 187-205.
  • Sezer, A., İnel Y. ve Gökalp, A. (2019). Çalışma grubu sosyal bilgiler öğretmenleri olan Türkiye’deki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-17.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. ve Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (p.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Taşdan, T. B. (2014). Matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerini matematiksel düşünmeyi destekleme bağlamında geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim tasarımı. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı, İzmir.
  • Temizöz, Y. ve Koca, S. A. Ö. (2010). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tok, G. ve Cebesoy, Ü.B. (2019).Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Gerçekleştirilen Tez Çalışmalarının Eğilimi: Bir İçerik Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 22-53. Toptaş, V. ve Gözel, E. (2018). Türkiye’de matematik kaygısı ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 136-146.
  • Türnüklü, E. B. (2003). Türkiye ve İngiltere’deki matematik öğretmenlerinin değerlendirme biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 108-118.
  • Uçar, Z. T. ve Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332.
  • Umay, A. (2002). Matematik öğretmen adaylarının başarı güdüsü düzeyleri, değişimi ve değişimi etkileyen faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 148-155.
  • Yanık, H. B., Badat, O., Gelici, Ö. ve Taştepe, M. (2014). Mesleinin ilk yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara yönelik görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.537-538).
  • Yenilmez, K. ve Karakuş, Ö. (2007). İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 87-98.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, A. (2020). Matematik öğretmenlerinin grafik materyallerine yönelik bilgilerinin geliştirilmesi sürecinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 Yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Zehir, H., Işık, A. ve Zehir, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kümeler konusundaki kavramsal bilgi düzeyleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 61-74.

Tez Başlığında “Matematik Öğretmenleri” Bulunan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1998-2020)

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 6918 - 6941, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.837822

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de tez başlığında “Matematik Öğretmenleri” ifadesi bulunan lisansüstü tezlerin incelenmesi, eğilimlerinin ortaya çıkarılması ve sunulmasıdır. Çalışmada Türkiye’de lisansüstü tezlerin yer aldığı YÖK Ulusal Tez Merkezine kayıtlı ve tez başlığında “Matematik Öğretmenleri” bulunan 235 lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmada nitel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma kapsamına dahil edilen 235 teze 14.10.2020 tarihinde https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi web sitesinden ulaşılmıştır. Tezler amaç, tez türü, dil, yapıldıkları yıl ve üniversite, örneklem özellikleri, kullanılan yöntem olarak 7 veri türü doğrultusunda incelenmiştir. Doküman incelemesi ile elde edilen veriler araştırmacılar tarafından Microsoft Excel programı aracılığı ile bilgisayara kaydedilmiştir. Araştırmacılar tarafından oluşturulan Tez İnceleme Tablosu adındaki bir tabloya kaydedilen veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonunda Matematik Öğretmenleri üzerine yapılan lisansüstü tezlerin amaçlarının en fazla “Öğretmenlerin bir konudaki algı/ tutum/ kavrayış/ düşünce/ görüşler/ inanışlar üzerinde araştırma yapmak” olduğu tespit edilmiştir. Tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğu ve Türkçe dilinde yazıldığı görülmüştür. En çok tez 2019 yılında yapılmıştır ve 2020 yılına kadar artış eğilimi gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Tezler en fazla Ortadoğu Teknik Üniversitesi tarafından yapılmıştır. Örneklem olarak en fazla ortaokul matematik öğretmenleri ele alınmış olup, nitel yaklaşım ağırlıklı olarak kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Albayrak, H. (2019). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi.The Journal of Academic Social Science, 7(94), 396-409.
  • Alkan, H., Altun, M. ve Özdaş, A. (1998). Matematik öğretmenliği. Eskişehir: TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, (1072).
  • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Yayınları Aydın, B. (2020). Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 18, 76-87. DOI: 10.29000/rumelide.705515.
  • Aydın, M. ve Baki, A. (2020). Bazı insanlar matematiksel yenetekle mi doğmaktadır? Matematik öğretmenlerinin ve matematik öğretmen adaylarının matematiksel yetenek hakkındaki inançları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73), 69-91.
  • Ball, D. L., Thames, M. H. ve Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes ıt special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389- 407.
  • Baydar, S. C. ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 62-66.
  • Berkant, H. G. ve Gençoğlu, S. Ş. (2015). Farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194-217.
  • Bilge, O. ve Dede, Y. (2020). Matematik öğretmenlerinin ders imecesine ilişkin görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-23.
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166), 101-115.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akadem
  • Cooper, H. ve Hedges, L.V. (1994). The handbook of research synthesis and meta-analysis. Russell: Sage Fundation.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim 39(174) 33-38.
  • Çeker, F. ve Çimen, E. E. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin problem çözme stratejilerine ilişkin görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 2(1), 44-60.
  • Dede, Y. (2008). Matematik öğretmenlerinin öğretimlerine yönelik öz-yeterlik inançları. Journal of Turkish Educational Sciences, 6(4), 714-757.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2005). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem kurma ve problem çözme becerilerinin belirlenmesi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 18, 41-56.
  • Demir, S. ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Doğru, M., Gençosman, M., Ataalkın, N. A. ve Şeker, F. (2012). Fen bilimleri eğitiminde çalışılan yüksek lisans ve doktora tezlerin analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 46-64.
  • Dursun, Ş. ve Dede (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eğmir, E. (2019). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme uygulamalarına ilişkin Türkiye’de yapılmış çalışmaların analizi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 194-212.
  • Erbilgin, E. ve Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 156-170.
  • Ersoy, Y. (2002). Bilişim çağı eşiğinde sınıf ve matematik öğretmenlerinin yeni işlevler ve roller edinmeleri. Elementary Education Online, 1(2), 52-61.
  • Gür, H. ve Kobak Demir, M. (2019), matematik öğretmenlerinin öğretim profillerinin belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5(2), 67-105.
  • Haçat, S. O. ve Demir, F. B. (2019). Eğitim Alanında Okuryazarlık Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 116-145.
  • Karadem, Z. G. ve Yakıt Ongun, M. (2020). Türkiye’de düşünme becerileri konusunda yapılan doktora tezlerinin betimsel analizi (2001-2019). International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2844-2857.
  • Kazu, İ. Y. ve Çam, H. (2019). Öğretmen yeterliği ve nitelikleri üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. Electronic Journal of Social Sciences, 18(71), 1349-1367.
  • Korkmaz, E. (2020) İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine bakış açısı. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(26), 4019-4045.
  • Köseoğlu, S. ve Doğan, E. E. (2020). Türkiye’de 2010-2017 yılları arasında fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında yapılmış olan lisansüstü tezlerin analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(75), 1122-1147.
  • Maden, A. (2020). Akıcı okuma ile ilgili lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri: Bir betimsel analiz çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(2), 543-558.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı EARGED (2009). ÖBBS 2008 ilköğretim öğrencilerinin başarılarının belirlenmesi raporu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles And Standarts For School Mathematics, Reston. VA: NCTM
  • Nurkan, M. A. ve Yazici, E. (2002). Matematik öğretmenlerinin matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) farkındalıklarının belirlenmesine ilişkin bir durum çalışması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 95-109.
  • Olkun, S. (2008). Dinamik geometri yazılımları ile geometri etkinlikleri. Ankara: Maya Akademi.
  • Özemır, A. Ş. ve Yilmaz, E. (2006). Matematik öğretmenlerinin performanslarının değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 22, 166-178.
  • Özen, R. (1999). Anadolu liseleri fen ve matematik öğretmenlerinin genel ingilizce düzeylerini geliştirmek için düzeylerini hizmetiçi eğitim programının etkililiği üzerine görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(113), 44-49.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y. ve Tanrıöğen, A. (2020). Öğretmen güçlendirmeyle ilgili araştırmaların tematik, metodolojik ve istatistiksel olarak incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 616-635. DOI: 10.17679/inuefd.573278
  • Şahin, D., Calp, Ş., Bulut, P. ve Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf öğretmenliği bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli kriterlere göre incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 5(3), 187-205.
  • Sezer, A., İnel Y. ve Gökalp, A. (2019). Çalışma grubu sosyal bilgiler öğretmenleri olan Türkiye’deki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-17.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. ve Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (p.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Taşdan, T. B. (2014). Matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerini matematiksel düşünmeyi destekleme bağlamında geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim tasarımı. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı, İzmir.
  • Temizöz, Y. ve Koca, S. A. Ö. (2010). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tok, G. ve Cebesoy, Ü.B. (2019).Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Gerçekleştirilen Tez Çalışmalarının Eğilimi: Bir İçerik Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 22-53. Toptaş, V. ve Gözel, E. (2018). Türkiye’de matematik kaygısı ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 136-146.
  • Türnüklü, E. B. (2003). Türkiye ve İngiltere’deki matematik öğretmenlerinin değerlendirme biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 108-118.
  • Uçar, Z. T. ve Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332.
  • Umay, A. (2002). Matematik öğretmen adaylarının başarı güdüsü düzeyleri, değişimi ve değişimi etkileyen faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 148-155.
  • Yanık, H. B., Badat, O., Gelici, Ö. ve Taştepe, M. (2014). Mesleinin ilk yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara yönelik görüşleri. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitapçığı (s.537-538).
  • Yenilmez, K. ve Karakuş, Ö. (2007). İlköğretim sınıf ve matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimine ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 87-98.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, A. (2020). Matematik öğretmenlerinin grafik materyallerine yönelik bilgilerinin geliştirilmesi sürecinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Ankara.
  • Yücedağ, T. (2010). 2000-2009 Yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmalarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Zehir, H., Işık, A. ve Zehir, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kümeler konusundaki kavramsal bilgi düzeyleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 61-74.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zarife Gökçen Karadem

Mevlüde Yakıt Ongun 0000-0003-2363-9395

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2021
Kabul Tarihi 17 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Karadem, Z. G., & Yakıt Ongun, M. (2021). Tez Başlığında “Matematik Öğretmenleri” Bulunan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1998-2020). OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 6918-6941. https://doi.org/10.26466/opus.837822