Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları ile girişimcilik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Ayvansaray Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesinde öğrenim gören ve amaçlı örneklemi yöntemi ile seçilen 87 erkek ve 148 kadın olmak üzere toplamda 235 kişi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel bilgi formunun yanı sıra; Hart ve ark. (2008) tarafından geliştirilen, Doğan (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği” ile Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesinin anlaşılmasından sonra analizler, bağımsız t-testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon testleri ile yapılmıştır. Analiz sonuçları; bireylerin cinsiyetlerine göre sosyal görünüş kaygısı ile girişimcilik düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Sınıf değişkenine göre ise, bireylerin girişimcilik düzeylerinde istatistiksel olarak farklılık olduğu saptanmıştır. Katılımcıların refah durumlarına göre sosyal görünüş kaygıları ile girişimcilik düzeyleri arasında farklılık olduğu saptanmıştır. Son olarak, sosyal görünüş kaygısı ile girişimcilik düzeyleri arasında ilişki olmadığı saptanmıştır. Sonuç olarak, bireylerin sosyal görünüş kaygıları ile girişimcilik düzeylerinin sosyo-demografik özelliklere göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
The aim of the study is to determine the relationship between university students' social appearance anxiety and their entrepreneurship level. The sample of the study consisted of a total of 235 people, 87 males and 148 females, who were selected by the purposeful sampling method, studying at the Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences of Istanbul Ayvansaray University. As a data col-lection tool in the research, besides the personal information form; Hart et al. (2008) and "Social Ap-pearance Anxiety Scale" adapted to Turkish by Doğan (2010) and "Scale of University Students Entrepreneurship" developed by Yılmaz and Sünbül (2009) were used. After the normal distribution of the data was understood, the analyzes were performed by independent t-test, ANOVA and Pearson Correlation tests. Analysis results; It was determined that there is a significant difference between social appearance anxiety and entrepreneurship levels of individuals according to their gender. According to the class variable, it was determined that there is a statistically significant difference in the entrepreneurship levels of individuals. It was determined that there is a difference between social ap-pearance concerns and entrepreneurship levels according to the welfare status of the participants. As a result, it was determined that individuals' social appearance concerns and entrepreneurship levels differ according to sociodemographic characteristics.
University Students Social Appearance Anxiety Entrepreneurship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43 |