The world faces problems originating from environmental pollution, air pollution, unbalanced population growth, unemployment, climate changes, differences in vegetation, water problems, drought, disasters, wars, nuclear wars and weapons, unplanned urbanization, genocide, hunger, terrorism, energy, refugees, poverty, racism, technology, media, economy, communication, health, education, agricul-ture, women’s problems, problems originating from belief and sect. This research aims to determine the attitudes of social studies candidate teachers’ regarding contemporary world problems. The present study is quantitative research and it was figured in survey model. The survey model is a research ap-proach that aims to reveal a situation that existed in the past in its current form. The study group of the research was composed of 167 candidate teachers’ who continue their studies at Aksaray University, Faculty of Education, Department of Social Studies Education. Convenient sampling, which is one of the sampling types of the research, was used. The data in the research were collected through the “Attitude Scale Intended for Contemporary World Issues” developed by Kılıçoğlu, Karakuş and Öztürk (2012). Looking at the results of the research, it was concluded that there was no significant difference between the total scores of the participants' attitudes towards contemporary world problems and the variable of gender, class variable, following daily newspaper news in printed and electronic media, being a member of an NGO, and father's education level. It was concluded that there was a significant difference only between the education level of the mother.
Dünya, çevre kirliliği, hava kirliliği, dengesiz nüfus artışı, işsizlik, iklim değişiklikleri, bitki örtüsünde yaşanan farklılık, su sorunları, kuraklık, afetler, savaşlar, nükleer savaşlar, nükleer silahlar, çarpık kentleşme, soykırım, açlık, terör, enerji, mülteci, yoksulluk, ırkçılık, teknoloji, medya, ekonomi, iletişim, sağlık, eğitim, tarım, kadınların sorunları, inanç ve mezhep kaynaklı sorunlarla karşı karşıyadır. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin tutumlarını tespit etmektir. Bu çalışma nicel araştırma olup tarama modeliyle desenlenmiştir. Tarama modeli, geçmişte var olan bir durumu mevcut haliyle, ortaya koymayı amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğrenimlerini gören 167 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleme türlerinden olan uygun örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada veriler, Kılıçoğlu, Karakuş ve Öztürk (2012) tarafından geliştirilen "Günümüz Dünya Sorunları Tutum Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, katılımcıların günümüz dünya sorunlarına ilişkin tutum toplam puanları ile cinsiyet değişkeni, sınıf değişkeni, basılı ve elektronik ortamda günlük gazete haberlerini takip etme değişkeni, bir STK’ya üye olma değişkeni, baba eğitim düzeyi değişkeni arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yalnızca anne eğitim düzeyi arasında ise anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sosyal bilgiler öğretmen adayları günümüz dünya sorunları tutum
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Eğitim Bilimleri Özel Sayısı |