Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, , 5 - 29, 31.01.2023
https://doi.org/10.26466/opusjsr.1218298

Öz

Kaynakça

  • Ata, F. (2019). Yavaş gazetecilik: Yeni medya gazeteciliği, hızının kurbanı mı oluyor? International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), 6(45), 3834-3839.
  • Bilecen, N. S., & Bayraktutan, G. (2018). İnternet çağında gazetecilik için tartışmalı bir kavram: ‘Yavaşlık’. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 29, 341 – 354.
  • Carmigniani, J., Furht, B., Ansetti, M., Ceravolo, P., Damiani, E. and Ivkovic, M. (2011). Augmented reality technologies. Systems and Applications, Multimed Tools Appl, 51, 341 377.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. (Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi), (Trans. Ebru Kılıç), Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Castells, M. (2016). İletişim gücü. (Trans. Ebru Kılıç) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Duman, K. (2020). Yeni medyada alternatif ekonomik model arayışları ve yavaş gazetecilik: L’ora Del Pellice üzerine vaka çalışması. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(40), 24-42.
  • Erken, F. (2019). Sanal gerçeklik teknolojileri ile izlenen haberlerin bellek ve anlama üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fuchs, C. (2011). Foundations of critical media and information studies. Routledge.
  • Gess, H. (2012). Climate change and the possibility of “slow journalism. African Journalism Studies, 33(1), 54–65. Greenberg, S. (2007). Slow journalism. Prospect. Magazine.https://www.prospectmagazine.co.uk/magazine/slowjournalism Access Date: 23.11.2022.
  • Honore, C. (2008). Yavaş. Hız çılgınlığına baş kaldıran yavaş hareketi. (Trans. E. Gül) Alfa Yayınları.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Hgp6ZH-by-E&list=PL4CGYNsoW2iCGZa3_Pes8LP_jQ_GPTW8w&index=6 Access Date: 20.10.2022.
  • https://www.youtube.com/watch?v=OtwOz1GVkDg&list=PLa_1MA_DEorE_Qwa-4uURxeOvRxYfqA-6&index=11 Access Date: 20.10.2022.
  • İnal, A. (2016). Haberi okumak. Temuçin Yayınevi.
  • Jenkins, H. (2010). Designing the Future of Journalism: An Interview with USC's Nonny de la Pena. Confessions of An Aca-Fan. http://henryjenkins.org/blog/2010/06/two_scenarios_for_the_future_o.html Access Date: 25.11.2022.
  • Jenkins, H., (2016). Cesur yeni medya: Teknolojiler ve hayran kültürü, (Trans. Nihan Yeğengil). İletişim Yayınları.
  • Kayapa, N., & Tong, T. (2011) Sanal gerçeklik ortamında algı. Sigma Mühendislik ve Fen bilimleri dergisi, 3, 348-354.
  • Köhler, B., David, S., & Blumtritt, J. (2019). The slow media manifesto. https://en.slow-media.net/manifesto Access Date: 25.11.2022.
  • Le Mesurier, M. (2014). What is slow journalism? Journalism Practice, 9(2), 138-152.
  • Lister, M. Dovey, J., Giddings, S., Grant,I., & Kelly, K. (2009). New media: A critical introduction. Routledge.
  • Macnamara, J. (2005). Media content analysis: Its uses, benefits and best practice methodology. Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Narin, B. (2020). Bak-geç gazeteciliği: Akıllı saatler ve gazetecilik pratikleri üzerine bir tartışma. İçinde (Ed. Ö. Erkmen, B. Ataman, B. Çoban) Yeni Gazetecilik, Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. Kafka Yayınları, p.156-176.
  • Özmen, Ş. Y., Birsen, H., & Birsen Ö. (2016). Yavaş hareketi: Çevreden kültüre hayatın her alanında küreselleşmeye başkaldırı. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E- Dergi), 2, 21-37.
  • Pavlik, J.V. (2013). Yeni medya ve gazetecilik. (Trans. Müge Demir, Berrin Kalsın). Phoenix Yayınevi.
  • Pena, N., Weil, P., Llobera, J., Giannopoulos, E., Pomes, A., Spanlang, B., Friedman, D., Sanchez-Vives, M., & Slater M. (2010). Immersive journalism: immersive virtual reality for the first-person experience of news. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 19(4).
  • https://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/52803/1/631348.pdf Access Date: 20.11.2022.
  • Petrini, C. ve Padovani, G. (2012). Slow food devrimi. Arcigola’dan Terra Madre’ye: Yeni bir yaşam ve yemek kültürü. (Trans. Ç. Ekiz). Sinek Sekiz Yayınevi.
  • Seijo, S. P. (2017). Immersive journalism: from audience to first-person experience of news. In F. C. Freire, X. R. Araujo, V. A. M. Fernandez ve X. L. Garcia (Eds.). Media and metamedia management (p.113–119). Springer.
  • Sezgin, M. ve Ünüvar, Ş. (2011). Yavaş şehir sürdürülebilirlik ve şehir pazarlaması ekseninde. Çizgi Kitabevi.
  • Tokgöz, O. (2003). Temel gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toruk, İ. (2008). Gutenberg’den dijital çağa gazetecilik Türkiye’de haber siteleri. Literatürk.
  • Ünalan, D., (2020). Gazetecilikte sanal gerçeklik uygulamaları immersive gazetecilik, iletişimde seçme konular 1. (Eds.) Suat Gezgin, Hasan Çiftçi, İksad Yayınevi.
  • Williams, B.K. and Sawyer, S.C. (2001). Using information technology: A practical introduction to computers and communications. McGraw Hill.
  • Yengin D., & Bayrak, T. (2018). Tüketimin oyunlaştırılmasıyla artırılmış gerçeklik, etkileşim. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1), 56-77.
  • Yengin, D. & Bayrak, T. (2018). Sanal gerçeklik ve VR. Der Yayınları.
  • Yurtseven, R. H.,Kaya, O, Harman, S. (2010). Yavaş Hareketi. Ankara: Detay Yayıncılık.

A Study on the Relationship between Slow Journalism and Virtual Reality: The New York Times and The Guardian Samples

Yıl 2023, , 5 - 29, 31.01.2023
https://doi.org/10.26466/opusjsr.1218298

Öz

The present study has highlighted the relationship between virtual reality and slow journalism in news presentation and has sought an answer to the question whether this relationship would create a journalism model that prioritizes sensation and empathy required by the society. To this end, a content analysis was conducted in the context of slow journalism on a total of 316 news stories on the YouTube channels of The New York Times and The Guardian newspapers that were prepared with virtual reality applications. The findings of the analysis have revealed that the news stories (VR news) prepared using the virtual reality technology hold the potential to enable the users to sense the events more deeply. It has also been found that VR news stories are mainly selected from timeless topics that are among the most important elements of slow journalism and prepared and presented with a narrative language. It is believed that when virtual reality experiences and slow journalism contents are brought together, it is possible to produce a sensitive journalism practice that has a potential to prioritize sensation, feeling and empathy and destroy prejudices formed over stereotypes. Through such news, the audience will be able to feel, sense and finally empathize with the event enjoying the technical features of virtual reality applications that enable storytelling. Drawing on the fact that media is an important means of cultural transmission and adopting the principles of slow journalism, it is thought that news content prepared with the virtual reality technology has a transformative effect on society.

Kaynakça

  • Ata, F. (2019). Yavaş gazetecilik: Yeni medya gazeteciliği, hızının kurbanı mı oluyor? International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), 6(45), 3834-3839.
  • Bilecen, N. S., & Bayraktutan, G. (2018). İnternet çağında gazetecilik için tartışmalı bir kavram: ‘Yavaşlık’. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 29, 341 – 354.
  • Carmigniani, J., Furht, B., Ansetti, M., Ceravolo, P., Damiani, E. and Ivkovic, M. (2011). Augmented reality technologies. Systems and Applications, Multimed Tools Appl, 51, 341 377.
  • Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. (Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi), (Trans. Ebru Kılıç), Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Castells, M. (2016). İletişim gücü. (Trans. Ebru Kılıç) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Duman, K. (2020). Yeni medyada alternatif ekonomik model arayışları ve yavaş gazetecilik: L’ora Del Pellice üzerine vaka çalışması. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(40), 24-42.
  • Erken, F. (2019). Sanal gerçeklik teknolojileri ile izlenen haberlerin bellek ve anlama üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fuchs, C. (2011). Foundations of critical media and information studies. Routledge.
  • Gess, H. (2012). Climate change and the possibility of “slow journalism. African Journalism Studies, 33(1), 54–65. Greenberg, S. (2007). Slow journalism. Prospect. Magazine.https://www.prospectmagazine.co.uk/magazine/slowjournalism Access Date: 23.11.2022.
  • Honore, C. (2008). Yavaş. Hız çılgınlığına baş kaldıran yavaş hareketi. (Trans. E. Gül) Alfa Yayınları.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Hgp6ZH-by-E&list=PL4CGYNsoW2iCGZa3_Pes8LP_jQ_GPTW8w&index=6 Access Date: 20.10.2022.
  • https://www.youtube.com/watch?v=OtwOz1GVkDg&list=PLa_1MA_DEorE_Qwa-4uURxeOvRxYfqA-6&index=11 Access Date: 20.10.2022.
  • İnal, A. (2016). Haberi okumak. Temuçin Yayınevi.
  • Jenkins, H. (2010). Designing the Future of Journalism: An Interview with USC's Nonny de la Pena. Confessions of An Aca-Fan. http://henryjenkins.org/blog/2010/06/two_scenarios_for_the_future_o.html Access Date: 25.11.2022.
  • Jenkins, H., (2016). Cesur yeni medya: Teknolojiler ve hayran kültürü, (Trans. Nihan Yeğengil). İletişim Yayınları.
  • Kayapa, N., & Tong, T. (2011) Sanal gerçeklik ortamında algı. Sigma Mühendislik ve Fen bilimleri dergisi, 3, 348-354.
  • Köhler, B., David, S., & Blumtritt, J. (2019). The slow media manifesto. https://en.slow-media.net/manifesto Access Date: 25.11.2022.
  • Le Mesurier, M. (2014). What is slow journalism? Journalism Practice, 9(2), 138-152.
  • Lister, M. Dovey, J., Giddings, S., Grant,I., & Kelly, K. (2009). New media: A critical introduction. Routledge.
  • Macnamara, J. (2005). Media content analysis: Its uses, benefits and best practice methodology. Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1–34.
  • Narin, B. (2020). Bak-geç gazeteciliği: Akıllı saatler ve gazetecilik pratikleri üzerine bir tartışma. İçinde (Ed. Ö. Erkmen, B. Ataman, B. Çoban) Yeni Gazetecilik, Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. Kafka Yayınları, p.156-176.
  • Özmen, Ş. Y., Birsen, H., & Birsen Ö. (2016). Yavaş hareketi: Çevreden kültüre hayatın her alanında küreselleşmeye başkaldırı. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E- Dergi), 2, 21-37.
  • Pavlik, J.V. (2013). Yeni medya ve gazetecilik. (Trans. Müge Demir, Berrin Kalsın). Phoenix Yayınevi.
  • Pena, N., Weil, P., Llobera, J., Giannopoulos, E., Pomes, A., Spanlang, B., Friedman, D., Sanchez-Vives, M., & Slater M. (2010). Immersive journalism: immersive virtual reality for the first-person experience of news. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 19(4).
  • https://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/52803/1/631348.pdf Access Date: 20.11.2022.
  • Petrini, C. ve Padovani, G. (2012). Slow food devrimi. Arcigola’dan Terra Madre’ye: Yeni bir yaşam ve yemek kültürü. (Trans. Ç. Ekiz). Sinek Sekiz Yayınevi.
  • Seijo, S. P. (2017). Immersive journalism: from audience to first-person experience of news. In F. C. Freire, X. R. Araujo, V. A. M. Fernandez ve X. L. Garcia (Eds.). Media and metamedia management (p.113–119). Springer.
  • Sezgin, M. ve Ünüvar, Ş. (2011). Yavaş şehir sürdürülebilirlik ve şehir pazarlaması ekseninde. Çizgi Kitabevi.
  • Tokgöz, O. (2003). Temel gazetecilik. İmge Kitabevi.
  • Toruk, İ. (2008). Gutenberg’den dijital çağa gazetecilik Türkiye’de haber siteleri. Literatürk.
  • Ünalan, D., (2020). Gazetecilikte sanal gerçeklik uygulamaları immersive gazetecilik, iletişimde seçme konular 1. (Eds.) Suat Gezgin, Hasan Çiftçi, İksad Yayınevi.
  • Williams, B.K. and Sawyer, S.C. (2001). Using information technology: A practical introduction to computers and communications. McGraw Hill.
  • Yengin D., & Bayrak, T. (2018). Tüketimin oyunlaştırılmasıyla artırılmış gerçeklik, etkileşim. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1), 56-77.
  • Yengin, D. & Bayrak, T. (2018). Sanal gerçeklik ve VR. Der Yayınları.
  • Yurtseven, R. H.,Kaya, O, Harman, S. (2010). Yavaş Hareketi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Petek Durgeç 0000-0002-5927-145X

Simge Deniz Demirel 0000-0001-7682-3781

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Durgeç, P., & Demirel, S. D. (2023). A Study on the Relationship between Slow Journalism and Virtual Reality: The New York Times and The Guardian Samples. OPUS Journal of Society Research, 20(51), 5-29. https://doi.org/10.26466/opusjsr.1218298