İnsanlar, duygu, düşünce, inanç ve davranışlarını sözlü, yazılı ve sözsüz yollarla aktararak iletişim kurar. Bu iletişim, bireyler, kuruluşlar ve toplumlar arasında etkileşim ve bilgi paylaşımını sağlar ve aynı zamanda insanın toplumsallaşma sürecinde önemli bir rol oynar. İletişim, kişinin deneyim ve bilgi birikiminin bir yansımasıdır ve düşünce ile davranışların değişiminde etkili olabilir. İletişim sayesinde bireyler, duygu ve düşüncelerini paylaşarak karşılıklı etkileşimde bulunur ve bu etkileşimler sonucunda da hem kendi bakış açılarını hem de başkalarının bakış açılarını yeniden şekillendirebilirler. İletişim içeriği, cinsiyet eşitsizliğini güçlendirebilir veya toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik edebilir. Cinsiyet ayrımcılığı ve stereotipler, ayrımcılığa ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğine neden olur. Etik değerlere uygun ve cinsiyetçi olmayan bir iletişim, güven ve saygıyı artırır, bu nedenle etkili iletişim için önemli bir temel oluşturur. Bu çalışma, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin kişilerarası iletişime bakış açılarıyla toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma sonuçları, kişilerarası iletişimin toplumsal cinsiyet perspektifleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Kişilerarası iletişim güçlendikçe toplumsal cinsiyet rollerine yönelik olumlu tutumlar artmaktadır. Ayrıca, cinsiyet ile toplumsal cinsiyet rollerine bakış açısı arasında anlamlı bir fark yoktur. Toplumsal cinsiyet rollerine bakış kadın ve erkekler arasında benzerdir ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bu çalışmanın, ilgili alanlarda gelecekte yapılacak araştırmalar için değerli bilgiler sağlaması beklenmektedir.
İletişim Kişilerarası İletişim Toplumsal Cinsiyet Eşitlik Cinsiyet Eşitliği
Çalışma Etik kurul onayı ve izni ile gerçekleştirilmiştir.
Erciyes Üniversitesi Araştırma Dekanlığı Redaksiyon ve Editörlük Ofisi'ne bu makalenin redaksiyon ve düzeltme hizmeti için teşekkür ederim.
People communicate by conveying their emotions, thoughts, beliefs, and behavior through verbal, written, and non-verbal means. This communication facilitates interaction and information sharing among individuals, organizations, and societies and plays a significant role in human socialization. Communication reflects experience and knowledge accumulation and can effectively change thoughts and behavior. The content of communication can either reinforce gender inequality or promote gender equality. Through communication, individuals share their emotions and thoughts, engaging in mutual interaction, and as a result of these interactions, they can reshape both their perspectives and those of others. Gender discrimination and stereotypes lead to discrimination and gender inequality. Communication that aligns with ethical values and is free of gender bias increases trust and respect, thus forming an essential foundation for effective communication. This study aims to determine students' attitudes toward interpersonal communication and gender roles in the Department of Public Relations and Advertising. Research results reveal that interpersonal communication has a positive impact on gender perspectives. As interpersonal communication strengthens, positive attitudes towards gender roles increase. Moreover, there is no significant difference between gender and perspectives on gender roles. The view of gender roles is similar between men and women and does not vary significantly by gender. This study is expected to provide valuable insights for future research in related fields.
Communication Interpersonal Communication Gender Equality Gender Equality
The study was conducted with the approval and permission of the Ethics Committee.
I would like to thank the Proofreading & Editing Office of the Dean for Research at Erciyes University for copyediting and proofreading service for this manuscript
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 6 |