Instagram offers brands the opportunity to promote themselves effectively with online opportunities. The purpose of this study is to reveal the visual brand strategy of Starbucks, one of the most valuable brands in the world, on Instagram. In the study, according to the research of Brand Finance company, ‘Starbucks’, the world's most valuable brand in the restaurant category in 2022, was selected as a sample. Starbucks brand's 12 visual posts with the highest monthly interaction on Instagram Türkiye account in 2022 were analysed in the context of framing theory. The research is based on Lavoie's (2015) study ‘Instagram and Branding: A Case Study of Dunkin’ Donuts’. Starbucks' Türkiye Instagram posts were analyzed according to visual and text analysis categories. This study is important in terms of the strategy of Starbucks in terms of visual and text use in Instagram Türkiye posts, as a guide for those working in the field of brand and marketing. The analysis revealed that Starbucks' Türkiye Instagram account includes more product names than brand names and that the brand adopts a rational brand strategy. It was observed that Starbucks' Türkiye Instagram account uses frames that highlight the product and corporate identity (corporate color and logo).
Instagram, markalara çevrimiçi olanaklar ile kendilerini etkili bir biçimde tanıtma fırsatı sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dünyanın en değerli markalarından biri olan Starbucks’ın Instagram’daki görsel marka stratejisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada Brand Finance şirketinin araştırmasına göre, 2022 yılı restoran kategorisinde dünyanın en değerli markası olan“Starbucks” örneklem olarak seçilmiştir. Starbucks markasının Instagram Türkiye hesabı üzerinden 2022 yılı aylık olarak en yüksek etkileşime sahip 12 görsel paylaşımı çerçeveleme teorisi bağlamında incelenmiştir. Araştırma Lavoie’in (2015) “Instagram and Branding: A Case Study of Dunkin’ Donuts” çalışması temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Starbucks’ın Türkiye Instagram paylaşımları görsel ve metin analizi kategorilerine göre ele alınmıştır. Bu çalışma Starbucks’ın Instagram Türkiye paylaşımlarında görsel ve metin kullanımı açısından stratejisinin, marka ve pazarlama alanında çalışanlara yol gösterici olması yönünden önem taşımaktadır. Yapılan analizde Starbucks’ın Türkiye Instagram hesabında marka isminden daha fazla ürün ismine yer verildiği ve markanın rasyonel bir marka stratejisi benimsediği tespit edilmiştir. Starbucks’ın Türkiye Instagram hesabında ürün ve kurum kimliğinin (kurumsal renk ve logo) öne çıkarıldığı çerçevelerin kullandığı görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 6 |