Bu çalışma, laik bir devlete sahip Müslüman bir ülke olan Türkiye'de, kapalı giyim tarzını benimseyen ve Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören kadınların üniversite ortamındaki fiziksel aktivite deneyimlerini İslami feminizm perspektifinden incelemeyi amaçlamaktadır. Fenomenolojik bir araştırma metodolojisi kullanılarak, bir Türk üniversitesinin Spor Bilimleri Fakültesi'nde eğitim gören sekiz kadın ile bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, NRC Emotion Lexicon ve VADER araçlarıyla yapılan duygu analizi, öfke, beklenti, neşe ve üzüntü gibi temel duyguların yanı sıra olumlu, olumsuz ve öznellik skorlarını ortaya koymuştur. Bu bulgular, başörtüsü takan kadınların spor yaparken karşılaştıkları zorlukların duygusal yoğunluğunu ve kişisel bakış açılarını gözler önüne sermektedir. Geleneksel içerik analiziyle elde edilen bulgular, başörtülü kadınların spor yaparken giyim, sosyal baskılar, dini stereotipler ve spor pazarlaması gibi zorluklarla karşılaştığını göstermektedir. Bu zorluklar, spor giyim pazarlamasında başörtüsü giyiminde çeşitlilik, kalite ve uygun fiyat eksikliğini gidermek için kapsamlı bir yaklaşım gerekliliğini vurgulamaktadır. Çalışma, spor giyim markalarının, başörtülü kadınlar için daha rahat ve erişilebilir seçenekler sunması gerektiğini belirtmekte ve bu kadınların spor yaparken sosyal engellerden uzak bir şekilde tam katılım sağlamalarının önemini vurgulamaktadır
Tesettür Spor Giyim İslami Feminizm Spor Ekonomisi Duygu Analizi
This study aims to examine the physical activity experiences of women who adopt a closed clothing style and study at the Faculty of Sport Sciences in Türkiye, a Muslim country with a secular state, from the perspective of Islamic feminism. Using a phenomenological research methodology, individual interviews were conducted with eight women studying at the Faculty of Sport Sciences of a Turkish university. Additionally, sentiment analysis using NRC Emotion Lexicon and VADER tools revealed key emotions such as anger, anticipation, joy and sadness, along with positive, negative and subjectivity scores. These findings highlight the emotional intensity and personal perspectives of the challenges faced by hijab-wearing women in sports. The findings from traditional content analysis show that hijab-wearing women face significant challenges related to clothing, social pressures, religious stereotypes and sports marketing. These challenges emphasize the need for a comprehensive approach in sportswear marketing to address the lack of variety, quality and affordability in hijab clothing. The study suggests that sportswear brands should offer more comfortable and accessible options for hijab-wearing women and stresses the importance of addressing these issues to ensure that these women can fully participate in sports free from social and marketing constraints.
Hijab Sportswear Islamic feminism Sports economics sentiment analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Sosyolojisi, Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |