In this study, it is aimed to determine the egg consumption behaviors of consumers in Bursa. For this purpose, data obtained from face-to-face surveys with 460 people determined by simple random sampling from citizens residing in Bursa province in 2021 were used. It was revealed that 30% of families consume 10-15 eggs, 27% consume 20 or more eggs, 25.7% consume 15-20 eggs, and 17% consume 5-10 eggs per week. In the research, 47% of consumers preferred medium and 47% large eggs. At the same time, 55% of the consumers stated that the packaging style affects their purchasing preferences, whereas 45% stated that it did not. In the research, 31.3% of the consumers stated that they preferred brown-shelled eggs and 22.6% of them preferred white-shelled eggs. On the other hand, it was determined that the color of the eggshell was not effective in the purchasing preference of 46.1% of the consumers. Also, 69.6% of consumers stated that the color of egg yolk was effective in their preferences and 72.4% of them stated that they preferred dark yolk eggs. While 57% of consumers stated that covid-19 cases did not affect egg consumption, 26.1% stated that egg consumption increased.
Bu çalışmada, Bursa ilindeki tüketicilerin yumurta tüketim davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2021 yılında Bursa ilinde ikamet eden vatandaşlardan basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenen 460 kişi ile yüz yüze yapılan anketlerden elde edilen veriler kullanılmıştır. Ailelerin %30’unda haftada 10-15 adet, %27’sinde 20 ve üstü adet, %25,7’sinde 15-20 âdet ve %17’isinde 5-10 adet yumurta tüketildiği belirlenmiştir. Araştırmada tüketicilerin %47’si orta ve %47’si de büyük yumurtaları tercih etmiştir. Tüketicilerin %55’i ambalaj şeklinin satın alma tercihlerini etkilediğini, buna karşın %45’i etkilemediğini belirtmiştir. Araştırmada, tüketicilerin %31,3’ü kahverengi kabuklu yumurtaları ve %22,6‘sı da beyaz kabuklu yumurtaları tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Buna karşın, tüketicilerin %46,1’inin satın alma tercihinde yumurta kabuk renginin etkili olmadığı belirlenmiştir. Tüketicilerin %69,6’sı yumurta sarısı renginin tercihlerinde etkili olduğunu ve %72,4’ü de koyu sarılı yumurtaları tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Tüketicilerin %57’si Covid-19 vakalarının yumurta tüketimini etkilemediğini belirtirken, %26,1’i yumurta tüketimini arttığını belirtmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |