Uyarlanabilir öğrenme teknolojileri, çevrim içi uzaktan eğitim de dahil olmak üzere birçok eğitim alanında kullanılmaktadır. Bu çalışma, uyarlanabilir öğrenme teknolojisinin uzaktan eğitim ortamlarındaki uygulamalarını araştırmaktadır. Sistematik literatür taraması adımlarını izleyerek ve bibliyometrik analiz kullanarak, çalışma toplamda 1071 yayını incelemektedir. Buna göre, son yıllarda zaman eğilimi analizi istikrarlı bir artış göstermiş olup, uzaktan eğitimde uyarlanabilir öğrenme üzerine yapılan araştırmalarda Eğitim Araştırmaları, Bilgisayar Bilimleri ve Mühendislik önde gelen konu alanlarıdır. Çin ve ABD en fazla katkıda bulunan ülkeler olup, onları Tayvan, İspanya ve Hindistan takip etmektedir. En çok katkıda bulunan yazar Kinshuk iken, onu Caballé ve Santi izlemektedir. En çok iş birliği yapan yazarlar Capuano ve Nicola, Ritrovato ve Pierluigi, Caballé ve Santi ile Gaeta ve Matteo'dur. Pierri ve Anna, ortak yazar ağında merkezi konumlara sahiptir. En fazla yayına sahip ilk üç dergi, önemli atıf sayılarıyla Computers & Education, International Journal of Distance Education ve Academic Medicine'dir. En sık kullanılan anahtar kelimeler “e-öğrenme”, ardından “uyarlanabilir öğrenme” ve “çevrimiçi öğrenme”dir. Yapay zekâ ve makine öğrenimi tekniklerinin entegrasyonu, uyarlanabilir öğrenme teknolojilerini geliştirme potansiyelini önemli ölçüde artırmaktadır. Öğrenme analitikleri ve Teknoloji Kabul Modeli gibi çerçevelerin kullanılması, sistemin kabul edilebilirliğini artıracak etkili stratejilerin belirlenmesine yardımcı olabilir.
uyarlanabilir öğrenme uzaktan eğitim sistematik literatür incelemesi bibliyometrik analiz
Adaptive learning technologies are used in many areas of education, including online distance learning. This study investigates the applications of Adaptive Learning technology in distance education environments. Following the steps of systematic literature review and using bibliometric analysis, the study examines a total of 1071 publications. Accordingly, time trend analysis has increased steadily within recent years, and Educational Research, Computer Science, and Engineering are the leading subject areas in research on Adaptive Learning in distance education. China and USA are the countries that make the most of the contribution, followed by Taiwan, Spain, and India. Kinshuk is the author who contributed the most, followed by Caballé and Santi. The most collaborative authors are Capuano and Nicola, Ritrovato and Pierluigi, Cabelle and Santi, and Gaeta and Matteo. Pierri and Anna hold central positions in the co-authoring network. The top three journals with the most publications are Computers & Education, International Journal of Distance Education, and Academic Medicine, all with significant citation counts. The most frequently used keywords are “e-learning”, followed by “adaptive learning”, and “online learning”. Integrating artificial intelligence and machine learning techniques presents significant potential for enhancing adaptive learning technologies. Utilizing frameworks such as learning analytics and the Technology Acceptance Model can help identify effective strategies to increase system acceptability.
adaptive learning distance education systematic literature review bibliometric analysis
There are no ethical issues regarding the publication of this article.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Eğitimi, Bilgi Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |