Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 87 - 110, 30.06.2020

Öz

Günümüz iş dünyasında bilgi ve teknolojilerdeki gelişmelere uygun bir şekilde eğitilen iş gücü büyük önem arz etmektedir. Ülkemizde muhasebe eğitimi orta öğretimde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde, üniversiteler de ise dört yılık eğitim veren İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri, Siyasal Bilgiler Fakülteleri ve Uygulamalı Bilimler Yüksekokullarında, iki yıllık eğitim veren meslek yüksekokullarında verilmektedir. Meslek Yüksekokullarına Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri daha düşük puanla yerleşmektedirler.
Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ve Meslek Yüksekokulları birçok sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli ara eleman yetiştirmektedirler. Bu çalışmanın amacı muhasebe öğrencileri, muhasebe öğretmeni ve öğretim görevlilerinin muhasebe eğitimi, staj eğitimi ve muhasebe mesleğine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla Kahramanmaraş’ta Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ile Meslek Yüksekokullarında muhasebe eğitimi gören öğrencilere ve bu okullarda muhasebe derslerine giren öğretmen ve öğretim elemanlarına anket yapılmıştır. Anket sonuçları bir istatistik paket programından faydalanılarak analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • BAŞER, H., 2010. “Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi Ve İş Dünyasının Beklentilerine Göre Yapılandırılması”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya. BAY, M.M., 2010. “MEGEP Kapsamında Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitimi Uygulamasında Karşılaşılan Aksaklıklar Ve Çözüm Önerileri: Ankara Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, BÜTE, Mustafa (2010), “Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel ve Örgütsel Vizyonları”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 4, ss. 175-193. ÇAMTOSUN, İ., 2008. “Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi Sürecinde Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitiminin Meslek Yüksekokullarındaki Muhasebe Eğitimine Etkileri: İstanbul’da Bir Alan Araştırması”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. ÇİFTÇİ, Y. ve ÇEMREK, N., 2018. “Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi: Muğla İli’ndeki Meslek Liseleri Üzerine Bir Araştırma”, Ömer Halis Demir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), ss. 192-208. DEMİRCİ, M.S., 2007. “Ticaret Meslek Lisesinde Staj Yapan Öğrencilerin İşletmelerde Beceri Eğitiminde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Yolları”, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. ELEREN, A. ve KAYAHAN, C., 2007. “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 7(23), ss. 47-63. GÖKGÖZ, A., 2007. “Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Stajyerlikte Karşılaştıkları Problemler Ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. İMAMOĞLU, M., 2010. “Ortaöğretim Kurumlarında Muhasebe Eğitimi Ve Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul KALAYCI, Ş., (Ed)., 2006. SPPS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asıl Yayın Dağıtım, 240s. KANDEMİR, T., KARDEŞ, Z. ve BAYKUT, E., 2016. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açıları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), ss. 133-151. KARACA, N.ve ÇAKIR S. ,2014. “Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Muhasebe – Finansman Alanı Modüllerinin Etkinliğinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(31), ss.213-231 OTLU, F., DURMUŞ, A.F. ve SOLAK, B., 2012, “Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi Ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (55), ss. 35-50. SÜER, H.M., 2007. "Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe Eğitiminden Beklentiler ve Karşılaşılan Sorunlar", Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. TEKŞEN, Ö., TEKİN, M. ve GENÇTÜRK, M. 2010. “Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (46), ss. 100-112. TUGAY O. VE ÖMÜRBEK V.(2014). “Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Derslerinin Uygulamada Kullanılma Düzeyi ve Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), ss. 53-74 YARDIMCIOĞLU, M., BÜYÜKŞALVARCI, A., 2007. “Muhasebe Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Yeterliliği ve Tercih Edilme Sebepleri: Selçuk Üniversitesinde Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (36), ss. 173-178. YILMAZ, Y., 2011. “İşletmelerdeki Beceri Eğitimi Uygulamasının Muhasebe Eğitimine Katkısı Ve Erzurum İl Genelindeki Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Uygulama”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum. www. megep.meb.gov.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Hatunoğlu 0000-0002-9103-2766

Tahsin İnciroğlu 0000-0003-1447-7048

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hatunoğlu, Z., & İnciroğlu, T. (2020). MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 87-110.
AMA Hatunoğlu Z, İnciroğlu T. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2020;4(1):87-110.
Chicago Hatunoğlu, Zeynep, ve Tahsin İnciroğlu. “MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2020): 87-110.
EndNote Hatunoğlu Z, İnciroğlu T (01 Haziran 2020) MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 1 87–110.
IEEE Z. Hatunoğlu ve T. İnciroğlu, “MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI”, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 87–110, 2020.
ISNAD Hatunoğlu, Zeynep - İnciroğlu, Tahsin. “MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (Haziran 2020), 87-110.
JAMA Hatunoğlu Z, İnciroğlu T. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;4:87–110.
MLA Hatunoğlu, Zeynep ve Tahsin İnciroğlu. “MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 87-110.
Vancouver Hatunoğlu Z, İnciroğlu T. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİ İLE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA MUHASEBE EĞİTİMİ: KAHRAMANMARAŞ’TA BİR ALAN ÇALIŞMASI. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;4(1):87-110.