20 Nisan 1924'te kurulan Anayasa, Maddesinde bunun temellerini attı. 2: Devletin resmi dili Türkçe olup, bunu sözlü ve yazılı olarak kullanamayanlar milletvekili seçilemez. Yüksek laik eğitim üniversite etrafında yoğunlaştı ve beş fakülte olarak işlev gördü: tıp, hukuk, beşeri bilimler, doğa bilimleri ve teoloji. Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi, ilk ve orta dereceli okullarda zorunlu müfredatta yer almaktadır. Diğer din derslerine katılmak isteğe bağlıdır ve reşit olmayanlar söz konusu olduğunda yasal vasilerinin kararıdır. 2 Nisan 1997 tarihli Anayasa'nın II. Bölümü Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Özgürlükler ve Sanatta Haklar. 70 Polonya'da eğitim hakkını garanti eder. Eğitim hakkı söz konusu olduğunda, böyle bir bağlantı, bu hakkın bireyin ve toplumun gelişimi için önemi ile gerekçelendirilir. Hak sahibi kişinin iradesi dışında dahi olsa bu hakkın fiili olarak uygulanmasını sağlayan garanti niteliğindedir ve ayrıca en azından ilköğretim açısından uluslararası standartlara bağlıdır. Bu çalışmada Türkiye ve Polonya'daki eğitim hakkı arasında bir karşılaştırma yapılmaya çalışılmıştır.
The Constitution, established on April 20, 1924, laid the grounds for this in Art. 2: the official language of the state is Turkish, and anyone who cannot use it in spoken or written form cannot be elected as representative of the people. Higher secular education was concentrated around the university, functioning as five faculties: medical, legal, humanities, natural science, and theology. Teaching religious culture and moral education is included in the obligatory curriculum for primary and secondary schools. Attending other religion classes is voluntary, and in the case of minors, it is a decision of their legal guardians. The Constitution established April 2, 1997 in Chapter II Economic, Social and Cultural Freedoms and Rights in Art. 70 guarantees the right to education in Poland. In the case of the right to education, such a connection is justified by the importance of this right for the development of the individual and the society. It has a guarantee character, providing the actual implementation of this right, even against the will of the person entitled, and also depends, at least in terms of primary education, on international standards. In this study it is tried to make a comparison between right to education in Turkey and Poland.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Anayasa ve Siyasal Kurumlar, Uluslararası Hukuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |