Ulusal Acil Çağrı Numaralarının tek numarada toplanması ve bunun '112' olarak bilinmesi, ülkemizde meydana gelen birçok acil duruma zamanında müdahale edilebilmesine imkan sağlamıştır. Kurulduktan sonra dünya çapında yaşanan virüs salgını ve bu salgının istenmeyen getirileri 112 Acil Çağrı Merkezi'nin bilinirliğini artırdı. Aynı şekilde 2023 yılı Şubat ayında meydana gelen ve "yüzyılın felaketi" olarak adlandırılan deprem felaketi, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin gerekliliğini bir kez daha ortaya koydu. Bu çalışmada, deprem sonrası Afet ve Acil Durumlar Departmanı (AFAD), Sağlık Departmanı , Emniyet Departmanı, Jandarma Departmanı ve İtfaiye Departmanının çağrı yoğunluğu ve iş yükündeki artışa neden olan çağrıları alan112 Acil Çağrı Merkezinde görevli 'Çağrı Karşılama' personelinin durumu incelendi. yüzyılın felaketinde 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin iş yükü ve Çağrı Merkezlerinin gerekliliğini belgeleyen çağrı istatistikleri incelenmiştir.
Collecting the National Emergency Call Numbers in a single number and knowing this as '112' has enabled timely intervention to many emergencies that occur in our country. After its establishment, the worldwide virus epidemic and the undesirable returns of this epidemic increased the awareness of the 112 Emergency Call Centre. Likewise, the earthquake disaster that occurred in February 2023 and called the "disaster of the century" once again revealed the necessity of the 112 Emergency Call Centre. In this study, the situation of the 'Call Responder' personnel working in the 112 Emergency Call Centre after the earthquake, which caused the increase in the call density and workload of the Disaster and Emergency Department (AFAD), Health Department, Police Department, Gendarmerie Department and Fire Department, was examined. In the disaster of the century, the workload of 112 Emergency Call Centre personnel and call statistics documenting the necessity of Call Centres were examined.
112 Emergency Call Centres disaster of the century earthquake
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri (Diğer), Politika ve Yönetim (Diğer), Avrupa Birliği, Uluslararası Kuruluşlar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |