BibTex RIS Kaynak Göster

KIZLARIN SESSİZLİĞİ, KIZ ENSTİTÜLERİNİN UZUN TARİHİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2 - OCAK, 99 - 103, 23.01.2016
https://doi.org/10.21021/osmed.217952

Öz

Kökleri Osmanlı dönemindeki Kız Sanayi Mekteplerine uzanan Kız Enstitüleri, Türkiye Cumhuriyeti’nin modernleşme projesinin önemli bir ayağıydı. Cumhuriyet’in modernleşmeyi anlama ve tatbik etme tarzına dair önemli bir örnekti bu kurumlar. Bu tarzın, Osmanlı'nın son dönemindeki anlayış ve uygulamayla devamlılığının da bir kanıtıydılar. Bunun yanında, Türk modernleşmesinin, kızların/kadınların modern hayattaki yerini ve halini nasıl kurguladığını gösteriyorlardı. Elif Ekin Akşit, etkileyici çalışmasında, Kız Enstitülerinin hikâyesini, genel olarak Türk modernleşmesinin ve özel olarak bu kurumların neticedeki başarısızlığına indirgemeden inceliyor. Enstitülü kızların, bu eğitim ve terbiye sürecini nasıl deneyimlediklerine bakıyor ve bu Cumhuriyet kızlarının geriye kalan sessizliğine kulak veriyor.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Tanıtımı
Yazarlar

Naciye Şaşmaz

Yayımlanma Tarihi 23 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 - OCAK

Kaynak Göster

Chicago Şaşmaz, Naciye. “KIZLARIN SESSİZLİĞİ, KIZ ENSTİTÜLERİNİN UZUN TARİHİ”. Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Şubat 2016): 99-103. https://doi.org/10.21021/osmed.217952.

İndeksler / Indexes

SCOPUS, TÜBİTAK/ULAKBİM TR DİZİN [SBVT]

INDEX COPERNİCUS [ICI], ISAM, SOBIAD, İdealOnline ve Scilit tarafından dizinlenmektedir.



by.png

Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.