With the Constitutional Monarchy that was re-declared in 1908, the Ottoman Empire underwent a great political, economic and social change. The Committee of Union and Progress, the revolutionary party that seized power, attached special importance to education. Kâzım Nami (1876-1967), who was a member of this committee and fought as an officer against the Abdulhamid II regime, moved to the field of education after leaving his job and became one of the radical educators of the Ottoman and Republican era. Kâzım Nami, who pioneered the beginning of pre-school education in the Ottoman Empire, opened the first kindergarten in the empire and tried to implement and promote the Froebel style education that he admired greatly. Kâzım Nami, who is the advocate of mixed and secular education based on national principles, has been influential in determining the education policies of the new Turkish Republic after 1923. In addition, he translated the books of educators such as Froebel, Jean Piaget, Angelo Patri and Jules Payot into Turkish and offered them to Turkish educators.
Kâzım Nami Education Froebel Ottoman State Pedagogy Preschool Education
1908 yılında yeniden ilan edilen Meşrutiyet ile birlikte Osmanlı Devleti siyasi, iktisadi ve sosyal anlamda büyük bir değişim geçirmiştir. İktidarı ele geçiren devrimci parti İttihat ve Terakki Cemiyeti eğitime özel bir önem vermekteydi. Bu cemiyetin bir üyesi olan ve II. Abdülhamid rejimine karşı bir subay olarak mücadele eden Kâzım Nami (1876-1967) görevinden ayrıldıktan sonra eğitim alanına geçmiş ve hem Osmanlı hem de cumhuriyet döneminin radikal eğitimcilerinden birisi olmuştur. Osmanlı Devleti’nde okul öncesi eğitimin başlamasına öncülük eden Kâzım Nami imparatorluktaki ilk ana mektebini açmış ve büyük bir hayranlık duyduğu Froebel tarzı eğitimi uygulamaya ve tanıtmaya çalışmıştır. Milli esaslara dayalı, karma ve laik eğitimin savunucusu olan Kâzım Nami 1923’ten sonra yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olmuştur. Ayrıca Froebel, Jean Piaget, Angelo Patri, Jules Payot gibi eğitimcilerin kitaplarını Türkçeye çevirerek Türk eğitimcilerinin hizmetine sunmuştur.
Kâzım Nami Eğitim Froebel Osmanlı Devleti Pedagoji Okul Öncesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Osmanlı Eğitim Tarihi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 18 - Eylül, 2023 |
İndeksler / Indexes
SCOPUS, TÜBİTAK/ULAKBİM TR DİZİN [SBVT]
INDEX COPERNİCUS [ICI], ISAM, SOBIAD, İdealOnline ve Scilit tarafından dizinlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.