II. Meşrutiyet yılları yeni insan ve yeni toplum oluşturma anlayışı ile birlikte çocuk ve gençlerden beklentilerin arttığı bir dönemdir. Eğitim ve beden eğitimi alanı İttihat ve Terakki yöneticilerinin ideal bireyin inşası amacıyla kullandığı alanlar arasındadır. Beden eğitimi alanının önemli bir parçası olan terbiyevî oyunlardan okullarda beden eğitimi dersleri, okul dışında ise paramiliter gençlik örgütleri aracılığıyla yararlanılmıştır. Bu çalışmada, meşrutiyet çocuklarının yetiştirilmesinde terbiyevî oyunların nasıl kullanıldığının ve askerliğe hazırlayıcı öğelerin terbiyevî oyunlar içerisinde nasıl yer aldığının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada ilk olarak terbiyevî oyunların okul müfredatlarında yer alması adına yayınlanan mevzuatlar ve müfredat programlarına yer verilmiş, ardından paramilitarist ve milliyetçi bir içerikle sunulan oyunlar değerlendirilmiştir. Çalışmanın asıl konusunu oluşturan bölümde ise fiziksel ve ruhsal becerileri geliştiren terbiyevî oyunlardan örnekler sunulmuş ve bu bilgilere ulaşmak için döneme ait resmi mevzuatlar, müfredat programları, telif ve tercüme eserler ile süreli yayınlardan yararlanılmıştır. Çalışmada terbiyevî oyunları sadece toplumun askerileşmesi bağlamına oturtmadan daha geniş bir anlatım kullanılmaya çalışılmıştır.
Terbiyevî Oyun Beden Eğitimi Osmanlı Devleti II. Meşrutiyet Dönemi Çocuk.
In the Second Constitutional Era, expectations for children and young people increased with the understanding of creating new people and new society. Education and physical education were among the tools that the leaders of Committee of Union Progress used them in order to create ideal individual. It was benefited from educational games, as an * Dr. Öğr. Üyesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü, e-mail: sabriozcakir@hotmail.com. important part of physical education, through physical education classes in schools and paramilitary youth organizations outside of the schools. In this study, it was aimed to evaluate how the educational games used and how the military preparatory elements took part in the educational games. Firstly, legislations and school curriculums which are related to educational games were examined, then the games which have paramilitarist and nationalist content were evaluated. In the main section of this research, some educational games that improving physical and mental skills were presented. In order to reach essential information, it was benefited from official legislations, school curriculums, original and translated books and periodicals. It was tried to use a wider perspective related educational games in order to not evaluate educational games into the context of militarization of the society
Educational Games Physical Education Ottoman Empire II. Constitutional Era Child.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 43 |