Arka plan: Tıp fakültesi öğrencileri toplum sağlığının önemli bir bölümünü simgelemektedir ve koronavirüs hastalığı 2019 (COVID-19) pandemik müdahalesinin dikkate değer üyeleridir.
Amaç: Bu çalışma, pandemi döneminde tıp fakültesi öğrencileri arasında COVID-19 farkındalığı, aşı ve tıp eğitimi ile ilişkili çeşitli faktörlerin anketler aracılığıyla değerlendirilmesini amaçlamıştır.
Çalışma tasarımı: Tıp fakültesi öğrencileri (MFS) ile maske, mesafe ve hijyen bilinci, COVID-19 aşısı ve tıp eğitimi yöntemleri hakkında ileriye dönük kesitsel bir anket çalışması gerçekleştirdik.
Yöntemler: Anket formlarını toplam 322 tıp fakültesi öğrencisi yanıtladı. Ankette sosyo-demografik özellikler, COVID-19 Farkındalığı, genel isteklilik, aşıya yönelik tutum ve eğitim modellerine yönelik tutum değerlendirilmiştir.
Bulgular: Toplam farkındalık puanının (79,53±27,45) katılımcılar arasında yüksek düzeyde farkındalık olduğu saptandı. 4. sınıf MFS'nin maske, hijyen ve toplam puan farkındalığı konularında 2. sınıfa göre daha duyarlı olduğu belirlendi (p= 0,03, p=0,006). Genel isteklilik ve aşıya yönelik tutum açısından eğitim düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktu. Son 3 yıldaki tıp öğrencilerinin ilk 3 yıldaki MFS'ye göre istatistiksel olarak yüz yüze eğitimi daha fazla istedikleri belirlendi (p=0,00).
Sonuç: Katılımcıların büyük çoğunluğunun COVİD-19 hakkında bilgi düzeyi yüksektir. Çalışma popülasyonunun çoğunluğu aşı olmaya istekliyken, bazı popülasyonlar aşılama konusunda tereddütlüdür. Bu bilgi, aşılama oranlarını artırmak için gelecekteki aşılama stratejilerinde ve geleceğin tıp profesyonellerinden oluşan bu grup arasında hangi eğitim yöntemlerinin seçileceğinde kullanılabilir.
Çalışma Adıyaman Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar tarafından onaylandı (Karar no:2022/3-1, Tarih: 15.03.2022).
Background: Medical faculty students symbolize a significant part of the health-care society and are remarkable members of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic to response.
Aims: This study aimed to evaluate various factors associated with COVID-19 awareness, vaccine, and medical education during the pandemic among medical faculty students via surveys.
Study design: We conducted a prospective cross-sectional survey study about masks, distance and hygiene awareness, COVID-19 vaccination, and methods of medical education with medical faculty students (MFS).
Methods: A total of 322 medical faculty students answered the questionnaire forms. The questionnaire collected socio-demographic characteristics, COVID-19 Awareness, general willingness, attitude toward vaccination, and attitude toward educational models.
Results: The total awareness score (79.53±27.45) was determined as a high level of awareness among the participants. 4th grade MFS were found to be more sensitive to mask, hygiene, and total score awareness than in the 2nd grade (p= 0.03, p=0.006). There were no statistically significant differences between educational grades in general willingness and attitude towards vaccination. It was determined that the medical students in the last 3 years wanted face-to-face education statistically more than the MFS in the first 3 years (p=0.00).
Conclusion: The vast majority of the participants had a high level of knowledge about COVID-19. The majority of the study population is willing to be vaccinated whereas some populations are hesitant about vaccination. This information may be used in future immunization strategies to increase the vaccination rates and which educational methods to choose among this group of future medical professionals.
The study was approved by Adıyaman University Noninterventional Clinical Research (Decision no:2022/3-1, Date: 15.03.2022).
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bulaşıcı Hastalıklar, Kulak Burun Boğaz, Tıp Eğitimi |
Bölüm | ORİJİNAL MAKALELER / ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 46 Sayı: 2 |