Objective: The study was carried out to determine the effect of health quality perceptions of nurses working in surgical clinics on patient safety culture.
Materials and Methods: The research is descriptive type and correlational. The sample of the research consisted of 237 nurses. Personal Information Form created by the researchers, Patient Safety Culture Scale (PSCS), and Quality Perception Scale (QPS) were used as data collection tools in the study. Data were collected between January 2021 and February 2022.
Results: The total mean score obtained from PSCS was found to be 3.36±0.21 in the study. In the study, it was found that the total mean score obtained from the QPS was 82.15±6.80. A positive, moderate correlation was found between the total score of PSCS and the total score of QPS (r= 0.407, p<0.01).
Conclusions: It was determined that the increase in the quality perceptions of the nurses working in the surgical clinics increased the patient safety culture. It was observed that nurses who care for surgical patients attach importance to patient safety culture, especially in terms of patient benefit. It is recommended to organize in-service training programs to increase both quality perceptions and patient safety culture of healthcare professionals.
Amaç: Araştırma cerrahi kliniklerde çalışan hemşirelerin sağlık kalitesi algılarının hasta güvenliği kültürüne etkisini belirlemek amacıyla yapıldı.
Materyal ve Methot: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Ocak 2021 - Şubat 2022 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi hastanesinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 237 hemşire oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Hasta Güvenliği Kültür Ölçeği (HGKÖ) ve araştırmacılar tarafından oluşturulan Kalite Algı Ölçeği (KAÖ) kullanılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, ölçekler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon analizleri kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmada HGKÖ'den alınan toplam puan ortalaması 3,36±0,21 olarak bulundu. HGKÖ'nin alt boyutları arasında en yüksek puanın 3,48±0,28 ile çalışan davranışı alt boyutu olduğu bulunmuştur. Çalışmada KAÖ'den alınan toplam puan ortalamasının 82.15±6.80 olduğu bulunmuştur. Araştırmada KAÖ'nin alt boyutları arasında en yüksek puanı 90,50±8,75 ile çalışanlara sağlanan faydalar alt boyutunun aldığı belirlenmiştir. HGKÖ toplam puanı ile KAÖ toplam puanı arasında pozitif, orta düzeyde bir ilişki bulundu (r= .407, p<0.01).
Sonuç: Çalışma, hemşirelerin geliştirmek ve içselleştirmek zorunda oldukları kalite algıları için hasta güvenliği kavramının önemli olduğunu bulmuştur. Hemşirelerin özellikle cerrahi hastayı önemseyenlerin hasta güvenliği kültürünü hasta yararına önemsediği belirlenmiştir.
Cerrahi hemşireliği hasta güvenliği sağlık hizmetinin kalitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.