This research aims to
determine the compassion levels of intern students of nursing and the
influencing factors. It is a descriptive population research, which has been
conducted with the participation of 46 student nurse interns. The data have
been collected through the questionnaire that covers socio-demographic features
and Compassion Scale (CS). Of the students, whose average average of age is 22.46±2.08,
80.4% are female, 58.7% are Anatolian high school graduate, 80.4% have middle
income, 63% were grown up in a city and 82.6% have nuclear family. The average
of total CS scores of the students is 4.07±0.54 and the sub-dimension average
scores are respectively; 4.08±0.82(kindness), 4.11±0.68(indifference), 3.80±0.88(consciously
sharing), 4.22±0.70(seperation),
3.96±0.77(conscious awareness) and 4.26±0.76(disengagement). In the research,
females have higher scores than males in sub-dimension of being aware of CS
sharings. It has been detected that the ones who were grown up in city centers
and who take an active role in solving their friends’ problems have higher
compassion levels(p<0.05). The ones who live in a nuclear family,
statistically have higher average scores in sub-dimension of indifference(p<0.05).
A significant difference has been detected between the variable of “mother’s
level of education” and the average of total scores of CS kindness, indifference,
and disengagement(p<0.05). It has
been determined that intern students of nurse have high compassion levels; gender,
family structure, place where they grew up, taking active role in solving their
friends’ problems and mothers’ level of education are effective on the
compassion levels of the students.
Bu
çalışma, hemşirelik bölümü intörn öğrencilerinin merhamet düzeyleri ve etkileyen
faktörlerini belirlemek amacıyla, çalışmaya
katılmayı kabul eden 46 hemşirelik intörn öğrencisiyle tanımlayıcı ve kesitsel
olarak yapıldı. Veriler sosyo-demogrofik özellikleri içeren soru formu ve
Merhamet Ölçeği (MÖ) kullanılarak toplandı. Verilerin analizi bilgisayar
ortamında; yüzdelik, ortalama, parametrik ve nonparametrik testler kullanılarak
yapıldı. Yaş ortalaması 22,46±2,08 olan
öğrencilerin %80,4’ü kadın, %58,7’si süper/anadolu lisesi mezunu, %80,4’ü orta
gelirli, %63’ü çocukluğunu ilde geçirmiş ve %82,6’sı çekirdek aile yapısına sahiptir.
Öğrencilerin MÖ toplam puan ortalaması 4,07±0,54 olup, alt boyut puan
ortalamalarının sırasıyla 4,08±
0,82 (sevecenlik), 4,11±0,68 (umursamazlık), 3,80±0,88 (paylaşımların
bilincinde olma), 4,22±0,70
(bağlantısızlık), 3,96±0,77
(bilinçli farkındalık) ve 4,26±0,76 (ilişki kesme) olduğu görüldü.
Çalışmada, kadınların erkeklere göre MÖ paylaşımların bilincinde olma alt
boyutundan daha yüksek puan aldıkları belirlendi. Çocukluğunu il merkezinde
geçirenlerin ve arkadaşlarının sorunlarını çözmede aktif rol alanların merhamet
düzeylerinin daha iyi olduğu saptandı (p<0,05). Çekirdek aile yapısına sahip
olanların MÖ umursamazlık alt boyut puan ortalamalarının istatistiksel olarak
daha yüksek olduğu görüldü (p<0,05). “Anne eğitim düzeyi” değişkeni ile MÖ
toplam, sevecenlik, umursamazlık ve ilişki kesme puan ortalamaları arasında
anlamlı fark olduğu belirlendi (p<0,05).
Çalışmada hemşirelik intörn öğrencilerinin merhamet düzeylerinin yüksek olduğu;
cinsiyet, aile yapısı, çocukluğunu geçirdiği yer, arkadaşlarının sorunlarını
çözmede aktif rol alma ve anne eğitim durumlarının öğrencilerin
merhamet düzeylerini etkilediği görüldü.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.