Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitude of Nursing Students towards Public Health Nursing Lesson and Its Relationship with Various Variables

Yıl 2020, , 339 - 346, 30.06.2020
https://doi.org/10.26453/otjhs.621207

Öz

Objective: This study was conducted to determine the attitudes of nursing students towards Public Health Nursing lesson and to examine the relationship between different variables. 
Materials and Methods: This descriptive cross-sectional study was conducted at the undergraduate nursing department of a university in the south of Turkey. The study sample consisted of 109 nursing students. Introductory information form including sociodemographic and lesson characteristics, Sapcı and Güngörmüs's The Public Health Nursing Lesson Attitude Scale were used to collect data. The data were evaluated using number, percentage distribution, min., max. values, arithmetic mean, standard deviation, t-test, One-way ANOVA. 
Results: The mean age of the participants was 22.38 ± 1.61 and 63.3% were female. Most of the participants reported that they had taken the lesson for the first time and 54.1% of them were considering graduate education in this field. It was determined that nursing students' attitude scores related to the theoretical and application of the lesson were close to each other and medium level. In addition, students' attitudes towards the lesson were found to be related to some variables. 
Conclusion: In this study, it was determined that the attitudes of the nurses candidates towards the lesson were positive. It was concluded that encouraging students to read articles and conduct scientific studies during their education contributed to the development of positive attitudes towards the lesson.

Kaynakça

  • 1. Dağhan Ş. “Halk sağlığı hemşireliği felsefesiyle hemşire olmak” anlamı nedir? DEUHFED. 2017;10(2):107-112.
  • 2. Sapçı E, Güngörmüş Z. Halk sağlığı hemşireliği dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Halk Sağlığı Hemşireliği Bilim Dalı (Yükseklisans Tezi). Gaziantep, Türkiye.2017.
  • 3. Şimşek HG, Temel AB. Halk Sağlığı hemşireliğine adanmış yıllar: dünya örnekleriyle öncü halk sağlığı hemşireleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2018;26(1):55-67.
  • 4. Özsoy SA, Koca B. Dünyada halk sağlığı hemşireliği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2015;31(3):108-118.
  • 5. Koushali AN, Hajiamini Z, Ebadi A. Comparison of nursing students’ and clinical nurses’ attitude toward the nursing profession. Iran J Nurs Midwifery Res. 2012;17(5):375-380.
  • 6. Turgut MF, Baykul Y. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Pegem Yayınevi; 2011.
  • 7. Ha EH. Attitudes toward clinical practice in undergraduate nursing students: AQ methodology study. Nurse Educ Today. 2015;35(6):733-739. doi: 10.1016/j.nedt.2015.01.013
  • 8. Peters K, McInnes S, Halcomb E. Nursing students’ experiences of clinical placement in community settings: a qualitative study. Collegian. 2015;22(2):175-181.
  • 9. Rikhotso SR, Williams MJ, de Wet G. Student nurses’ perceptions of guidance and support in rural hospitals. Curationis. 2014;37(1):1-6. doi: 10.4102/curationis.v37i1.1164
  • 10. Zencir G, Eşer İ. Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye örneği. DEUHFED. 2016;9(2):30-37.
  • 11. Aragaw Y, Sinishaw W, Daba W, Mekie M. Attitude of nursing and midwifery students towards clinical practice and its associated factors in Northwest Ethiopia: a cross-sectional study. BMC Res. Notes. 2019;12(1):205. doi:10.1186/s13104-019-4230-3
  • 12. Ak B, Cerit B, Dikmen Y, Erol F. Hemşirelik öğrencilerinin profesyonel tutumları ve etkileyen faktörler. STED. 2018;27(4):232-242.
  • 13. Bölükbaş N. Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2018;1(1):10-17.
  • 14. Tarhan G, Kılıç D, Yıldız E. Heemşirelerin mesleğe yönelik tutumları ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Derg. 2016;58:411-416.
  • 15. Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. SAD. 2015;18(2):108-144.
  • 16. Karadaş C, Özdemir L. Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2015;30-39.
  • 17. Kes D, Şahin ÖÖ. Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. OTJHS. 2019;4(1):68-78.
  • 18. Toraman AU, Temel AB, Kalkım A, Balyacı EÖ. Klasik ve entegre eğitim modeli ile öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalıkları. DEUHFED. 2013;6(3):132-138.

Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Dersine Yönelik Tutumu ve Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi

Yıl 2020, , 339 - 346, 30.06.2020
https://doi.org/10.26453/otjhs.621207

Öz

Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve farklı değişkenlerle ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Materyal ve Metot: Bu tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte olan çalışma Türkiye’nin güneyinde yer alan bir üniversitenin lisans hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini 109 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyodemografik ve derse ilişkin özelliklerin yer aldığı kişisel bilgi formu, Sapçı ve Güngörmüş tarafından geliştirilen Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler sayı, yüzde dağılımı, min., max. değerleri, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve One-way ANOVA testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 22,38 ± 1,61 olup, %63,3’ü kadındır. Katılımcıların çoğu dersi ilk defa aldıklarını ve %54,1’i bu alanda lisansüstü eğitim almayı düşündüklerini bildirmişlerdir. Hemşirelik öğrencilerinin dersin teorik ve uygulamasına ilişkin tutum puanlarının birbirlerine yakın ve orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin derse yönelik tutumlarının bazı değişkenlerle ilişkisi olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Çalışmada hemşire adayların derse yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin eğitimleri sırasında makale okumaya ve bilimsel çalışma yapmaya teşvik edilmesinin derse yönelik olumlu tutum geliştirmede katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.  

Kaynakça

  • 1. Dağhan Ş. “Halk sağlığı hemşireliği felsefesiyle hemşire olmak” anlamı nedir? DEUHFED. 2017;10(2):107-112.
  • 2. Sapçı E, Güngörmüş Z. Halk sağlığı hemşireliği dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Halk Sağlığı Hemşireliği Bilim Dalı (Yükseklisans Tezi). Gaziantep, Türkiye.2017.
  • 3. Şimşek HG, Temel AB. Halk Sağlığı hemşireliğine adanmış yıllar: dünya örnekleriyle öncü halk sağlığı hemşireleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2018;26(1):55-67.
  • 4. Özsoy SA, Koca B. Dünyada halk sağlığı hemşireliği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2015;31(3):108-118.
  • 5. Koushali AN, Hajiamini Z, Ebadi A. Comparison of nursing students’ and clinical nurses’ attitude toward the nursing profession. Iran J Nurs Midwifery Res. 2012;17(5):375-380.
  • 6. Turgut MF, Baykul Y. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Pegem Yayınevi; 2011.
  • 7. Ha EH. Attitudes toward clinical practice in undergraduate nursing students: AQ methodology study. Nurse Educ Today. 2015;35(6):733-739. doi: 10.1016/j.nedt.2015.01.013
  • 8. Peters K, McInnes S, Halcomb E. Nursing students’ experiences of clinical placement in community settings: a qualitative study. Collegian. 2015;22(2):175-181.
  • 9. Rikhotso SR, Williams MJ, de Wet G. Student nurses’ perceptions of guidance and support in rural hospitals. Curationis. 2014;37(1):1-6. doi: 10.4102/curationis.v37i1.1164
  • 10. Zencir G, Eşer İ. Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye örneği. DEUHFED. 2016;9(2):30-37.
  • 11. Aragaw Y, Sinishaw W, Daba W, Mekie M. Attitude of nursing and midwifery students towards clinical practice and its associated factors in Northwest Ethiopia: a cross-sectional study. BMC Res. Notes. 2019;12(1):205. doi:10.1186/s13104-019-4230-3
  • 12. Ak B, Cerit B, Dikmen Y, Erol F. Hemşirelik öğrencilerinin profesyonel tutumları ve etkileyen faktörler. STED. 2018;27(4):232-242.
  • 13. Bölükbaş N. Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2018;1(1):10-17.
  • 14. Tarhan G, Kılıç D, Yıldız E. Heemşirelerin mesleğe yönelik tutumları ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Derg. 2016;58:411-416.
  • 15. Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. SAD. 2015;18(2):108-144.
  • 16. Karadaş C, Özdemir L. Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2015;30-39.
  • 17. Kes D, Şahin ÖÖ. Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. OTJHS. 2019;4(1):68-78.
  • 18. Toraman AU, Temel AB, Kalkım A, Balyacı EÖ. Klasik ve entegre eğitim modeli ile öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalıkları. DEUHFED. 2013;6(3):132-138.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Gümüş Şekerci 0000-0002-9661-0924

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2019
Kabul Tarihi 3 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

AMA Gümüş Şekerci Y. Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Dersine Yönelik Tutumu ve Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. OTSBD. Haziran 2020;5(2):339-346. doi:10.26453/otjhs.621207

Creative Commons Lisansı

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.

Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.