Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Experienced by the Academicians of Midwifery Department during the Research Process during the Covid-19 Pandemic Period

Yıl 2021, , 173 - 180, 05.06.2021
https://doi.org/10.26453/otjhs.836199

Öz

Objective: The purpose of this study is to determine the problems faced by midwifery department academicians in the research process during the Covid-19 pandemic.
Materials and Methods: The research is descriptive. It was participated 153 midwifery department academicians working in Council of Higher Education in the study. The data of the research were collected online between 07.11.2020-01.12.2020. As a data collection tool, the "Data Collection Form" consisting of 23 questions about descriptive information and the problems the academicians experienced in the research process during the Covid-19 pandemic was used. Descriptive statistics and chi-square analyzes were performed in the study.
Results: The average age of the academicians participating in the study was 34.96±6.89, and the average academic year of occupation was 7.79±6.19. During the Covid-19 pandemic period, it was determined that 89.5% of the academicians had problems in the research process. Academicians had the most difficulties in article research (43.1%) and thesis research (26.2%), respectively.
Conclusion: In our study, academicians were having difficulty in processes research such as planning, execution, etc. It was even seen that the research process has stopped.

Kaynakça

  • Çakmak N. Evaluation processes in scientific journals and information world during pandemic period. Bilgi Dünyası. 2020;21(1):1-6.
  • Odabaşı F, Fırat M, İzmirli S, Çankaya S, Mısırlı ZA. Küreselleşen dünyada akademi̇syen olmak. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;10(3):127-142.
  • Aytaç S, Madenoğlu Kıvanç M, Ay F. Dört avrupa ülkesinde ebeliğin güncel durumu ve ebelik araştırmalarının gelişimi. HSP. 2014;1(1):77-90.
  • Çankaya S, Kaynar BN, Çöker G, et al. Ebelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;9(2):177-184.
  • Marinoni G, Land H Van, Jensen T. The Impact of COVID-19 on Higher Education around the World IAU Global Survey Report. Paris: International Association of Universities; 2020. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • International Association of Universities. Regional/National Perspectives on the Impact of COVID-19 on Higher Education. Paris: International Association of Universities; 2020. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Koçak YÇ, Can HÖ, Yücel U, et al. Türkiye’de ebelik bölümlerinin akademik ve fiziki profili. HSP. 2017;4(2):88-97
  • TÜBA. COVID-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Ankara, Turkey; 2020. http://www.tuba.gov.tr/files/images/2020/kovidraporu/Covid-19%20Raporu-Final%2B.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Kasapçopur Ö. Scientific researches and academic publishing during the coronavirus pandemic. Türk Pediatri Arşivi. 2020;55(3):213-214.
  • TTB. Covid-19 Pandemi̇si̇ Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. 2020. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Helliwell JA, Bolton WS, Burke JR, Tiernan JP, Jayne DG, Chapman SJ. Global academic response to COVID ‐19: Cross‐sectional study. Learn Publ. 2020;33(4):385-393.
  • Gupta L, Gasparyan AY, Misra DP, Agarwal V, Zimba O, Yessirkepov M. Information and misinformation on COVID-19: a cross-sectional survey study. J Korean Med Sci. 2020;35(27):e256.
  • Ruths D, Pfeffer J. Social media for large studies of behavior. Science. 2014;346(6213):1063-1064.
  • Social Media Research Group. Using Social Media for Social Research: An Introduction.; 2016. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/524750/GSR_Social_Media_Research_Guidance-Using_social_media_for_social_research.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.

Covid-19 Pandemi Döneminde Ebelik Bölümü Akademisyenlerinin Araştırma Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar

Yıl 2021, , 173 - 180, 05.06.2021
https://doi.org/10.26453/otjhs.836199

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemi döneminde ebelik bölümü akademisyenlerinin araştırma sürecinde yaşadıkları sorunların belirlenmesidir.
Materyal ve Metot: Araştırma tanımlayıcı türdedir. Araştırmaya Yüksek Öğretim Kurumlarında çalışan 153 ebelik bölümü akademisyeni katılmıştır. Araştırmanın verileri 07.11.2020-01.12.2020 tarihleri arasında online olarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak tanımlayıcı bilgileri ve akademisyenlerin Covid-19 pandemi döneminde araştırma sürecinde yaşadıkları sorunlarla ilgili 23 sorudan oluşan “Veri Toplama Formu” kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare analizleri yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan akademisyenlerin yaş ortalaması 34,96±6,89, akademik çalışma yıl ortalaması ise 7,79±6.19 olarak belirlenmiştir. Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin %89,5’inin araştırma sürecinde sorun yaşadığı belirlenmiştir. Akademisyenler, sırasıyla en çok makale araştırması (%43,1) ve tez araştırmasında (%26,2) zorluk yaşamışlardır.
Sonuç: Çalışmamızda akademisyenlerin araştırma planlama, yürütme, vs. gibi süreçlerde zorluk yaşadığı hatta araştırma sürecinin durduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Çakmak N. Evaluation processes in scientific journals and information world during pandemic period. Bilgi Dünyası. 2020;21(1):1-6.
  • Odabaşı F, Fırat M, İzmirli S, Çankaya S, Mısırlı ZA. Küreselleşen dünyada akademi̇syen olmak. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;10(3):127-142.
  • Aytaç S, Madenoğlu Kıvanç M, Ay F. Dört avrupa ülkesinde ebeliğin güncel durumu ve ebelik araştırmalarının gelişimi. HSP. 2014;1(1):77-90.
  • Çankaya S, Kaynar BN, Çöker G, et al. Ebelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;9(2):177-184.
  • Marinoni G, Land H Van, Jensen T. The Impact of COVID-19 on Higher Education around the World IAU Global Survey Report. Paris: International Association of Universities; 2020. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • International Association of Universities. Regional/National Perspectives on the Impact of COVID-19 on Higher Education. Paris: International Association of Universities; 2020. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Koçak YÇ, Can HÖ, Yücel U, et al. Türkiye’de ebelik bölümlerinin akademik ve fiziki profili. HSP. 2017;4(2):88-97
  • TÜBA. COVID-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Ankara, Turkey; 2020. http://www.tuba.gov.tr/files/images/2020/kovidraporu/Covid-19%20Raporu-Final%2B.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Kasapçopur Ö. Scientific researches and academic publishing during the coronavirus pandemic. Türk Pediatri Arşivi. 2020;55(3):213-214.
  • TTB. Covid-19 Pandemi̇si̇ Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. 2020. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
  • Helliwell JA, Bolton WS, Burke JR, Tiernan JP, Jayne DG, Chapman SJ. Global academic response to COVID ‐19: Cross‐sectional study. Learn Publ. 2020;33(4):385-393.
  • Gupta L, Gasparyan AY, Misra DP, Agarwal V, Zimba O, Yessirkepov M. Information and misinformation on COVID-19: a cross-sectional survey study. J Korean Med Sci. 2020;35(27):e256.
  • Ruths D, Pfeffer J. Social media for large studies of behavior. Science. 2014;346(6213):1063-1064.
  • Social Media Research Group. Using Social Media for Social Research: An Introduction.; 2016. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/524750/GSR_Social_Media_Research_Guidance-Using_social_media_for_social_research.pdf. Erişim tarihi 1 Ocak 2020.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yasemin Erkal Aksoy 0000-0002-7453-1205

Sema Yılmaz 0000-0001-5294-7966

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2020
Kabul Tarihi 22 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

AMA Erkal Aksoy Y, Yılmaz S. Covid-19 Pandemi Döneminde Ebelik Bölümü Akademisyenlerinin Araştırma Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar. OTSBD. Haziran 2021;6(2):173-180. doi:10.26453/otjhs.836199

Creative Commons Lisansı

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.

Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.