Beslenme büyüme ve gelişimin sağlanması, sağlıklı bir yaşam
ve sağlıklı bir gelecek için çocukluk evresinde çok önemlidir. Otizm ve down
sendromu bir takım benzerlikleri ve farklılıkları gösteren genetik hastalıklar
arasında yer almaktadır. Down sendromlu veya otistik çocuklar
beslenme açısından riskli bir gruptur. Bu araştırma Sakarya Özel Eğitim
Kurumunda eğitim gören çocukların beslenme tarzları ve ebeveynlerin çocuk
beslenmesine yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla planlanmıştır. 30
Gönüllü öğrenci velilerine demografik bilgiler haricinde evet/hayır içeren 17
(S1, S2,…,S17) soru sorulmuştur. Ayrıca okul çağında sıkça kullanılan 22 adet
gıda maddesi tablosundaki yiyeceklerin sıklığı sorgulanmıştır. S4 (%45,2 evet
ve %54,8 hayır), S8 (%41,9 evet ve %54,8 hayır), S15 (%32,3 evet ve %67,7
hayır) ve S16’ da ise (%3,2 evet ve %96,8 hayır) hayır cevaplarının oranı evet
cevabına göre yüksek bulunurken diğer soruların cevaplarında evet oranı yüksek
bulunmuştur. Öğün aralarında çocuğun isteklerinin karşılanmaması, çocuğun
acıkınca yemek yedirilmemesi, çocuğun her gün düzenli olarak akşam yemeği
yememesi aile bireylerinin çocuk besleme bilgisinde yetersiz olduğu
düşünülmektedir. Bununla birlikte otistik çocukların cips, gazlı içecekler,
lahmacun-pide türü gıdalara az yer verilmesi ve süt ve süt ürünleri, yumurta,
kuru baklagiller ekmek ve makarna gibi yiyeceklere yönelmesi olumlu bir
beslenme alışkanlığını göstermektedir.
Özel eğitim kurumu otizm çocuk beslenmesi ebeveyn tarzı tutum
Nutrition is very important in childhood for a
healthy life, a healthy future and growth and development. Autism and Down
syndrome are among the genetic diseases that show some similarities and
differences. Children with Down syndrome or autistic children are at risk
groups for nutrition. This research was planned to examine the nutrition styles
of children educated in Sakarya Private Educational Institution and also the
attitudes of parents to child nutrition. 30 Volunteer student's parents were
asked 17 questions (Q1, Q2... Q17) with yes / no except demographic
information. In addition, the frequency of food items in the table of 22 food
items frequently used in the school age was questioned.Q4 (45.2% yes and 54.8%
no), Q8 (41.9% yes and 54.8% no), Q15 (32.3% yes and 67.7% no) and Q16 (3.2%
yes and 96.8% no), the rate of no answers is high compared to the answer of
yes, while the rate of yes is high in the answers of other questions. It is
considered that family members are not enough to feed on their children when
they are not satisfied with the requests of the child for meals, when the child
does not eat food with hunger, and when the child does not eat regularly every
evening. However, autistic children show a positive eating habit by eating
chips, sparkling beverages, pancake with spicy meat filling –pita type foods,
and dieting with milk and dairy products, eggs, dry legumes, bread and
macaroni.
Private Educational Institution autism Child feding Parental style attitude
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.