Amaç: Bu çalışma, Türkiye'de psikiyatri asistanlığı eğitimi sırasında standartlar ve uygulamalar konusundaki bilgi eksikliğini ele alan bir anket aracılığıyla psikiyatri asistanlarının psikoterapi eğitim deneyimlerini araştırmayı amaçlamıştır.
Materyal ve Metot: Çalışma, Türkiye'deki psikiyatri asistanlarına özel WhatsApp ve e-posta grupları aracılığıyla gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Çalışmamızda psikiyatri asistanlarının %80,5'i asistanlığı süresince psikoterapi eğitimi alırken, özellikle dört yıl ve üzeri asistanlık yapanların %97'si teorik, %68'i süpervizyon eğitimi almıştır. Ayrıca, asistanların önemli bir kısmı (%90,3) mezun olduktan sonra psikoterapi eğitimi almayı planladığını ifade etmiştir. Eğitim alanların %63,7'si eğitim aldığı kurumdan, %89,0'ı ise diğer merkezlerden almıştır. Ayrıca psikoterapi eğitiminin %47,8'i kurum içi öğretim üyeleri tarafından verilmiştir. Asistanlar arasında en çok tercih edilen psikoterapi türü Bilişsel Davranışçı Terapi oldu. Psikoterapi eğitimine erişimde en yaygın olarak bildirilen engel, yüksek maliyetiydi.
Sonuç: Çalışma, Türkiye'deki psikiyatri asistanlarının çoğunun psikoterapi eğitimi aldığı sonucuna varmıştır. Psikiyatri asistanlığında psikoterapi eğitiminin arttırılması, engellerin aşılması ve süpervizyonun iyileştirilmesi ele alınması gereken kritik konulardır.
Objective: This study aimed to investigate the psychotherapy training experiences of psychiatry residents through a questionnaire, addressing the knowledge gap on standards and practices during psychiatry residency training in Türkiye. .
Materials and Methods: The study was conducted via WhatsApp and e-mail groups specific to psychiatry residents in Türkiye.
Results: In our study, 80.5% of psychiatry residents received psychotherapy training during their residency, whereas, especially in those who have been in residence for four years or more, 97% received theoretical training, and 68% received supervision training. Moreover, a substantial portion (90.3%) of residents expressed plans to pursue psychotherapy training after graduation. Of those who received training, 63.7% obtained it from their educational institution, while 89.0% obtained it from other centres. Furthermore, 47.8% of the psychotherapy training was provided by in-house faculty members. Cognitive Behavioral Therapy was the most preferred type of psychotherapy among the residents. The most commonly reported barrier to accessing psychotherapy training was its high cost..
Conclusion: The study concluded that most psychiatry residents in Türkiye received psychotherapy training. Enhancing psychotherapy training in psychiatry residency, overcoming barriers, and improving supervision are critical issues to be addressed
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.