Objective: Postgraduate education (PE) designed to improve health professionals' knowledge and awareness of HIV/AIDS has a positive impact on the provision of health services for people living with HIV. This study aimed to examine the effects of HIV/AIDS education on physician behavior.
Materials and Methods: All doctors at Sakarya Training and Research Hospital invited to a one-day HIV/AIDS training on March 22, 2023. The training, which began with a pretest, lasted approximately 70 minutes, and after the training, a posttest was administered to the participants.
Results: In total, 81 physicians participated in our research, showing that short-term training has positive effects on the knowledge level of healthcare professionals about HIV/AIDS. Regarding recognizing signs and symptoms of HIV infection, the mean score before training was 6.02±1.94, while the mean score after training was 8.65±1.26 (p <0.05). The mean level of knowledge regarding treatment success and life expectancy before and after training were 7.79±2, and 9.38±1.17, respectively (p <0.05).
Conclusions: PE can bring about positive changes in the attitudes and behaviors of healthcare professionals. The effectiveness of these trainings in raising HIV awareness is essential in breaking down false beliefs, developing positive communication skills, and providing healthcare services to patients.
Our study was approved by the Sakarya University Medical Faculty Non-Interventional Ethics Committee. (Date: 31.10.2023 date, decision no: E-71522473-050.01.04-300108-316)
Amaç HIV/AIDS konusunda sağlık çalışanlarının bilgi ve farkındalık düzeyini artırmak amacıyla verilen mezuniyet sonrası eğitimler (MSE), HIV ile yaşayan bireylere sağlık hizmet sunumunu olumlu etkilemektedir. Bu çalışmada HIV/AIDS konusunda verilen eğitimin hekim davranışlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Sakarya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan tüm hekimler 22 Mart 2023 tarihinde bir günlük HIV/AIDS eğitimine davet edildi. Ön test ile başlayan eğitim, yaklaşık 70 dakika sürmüş ve eğitim sonrası katılımcılara son test uygulanmıştır.
Bulgular: Araştırmamıza toplam 81 hekim katılmış olup, kısa süreli eğitimlerin sağlık çalışanlarının HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeyinde olumlu etkiler sağladığını göstermektedir. HIV enfeksiyonu belirti ve bulgularını tanıma açısından eğitim öncesi ortalama puan 6,02±1,94 iken eğitim sonrası ortalama 8,65±1,26 (p <0,05) idi. Tedavi başarısı ve beklenen yaşam süresi ile ilgili bilgi puan ortalaması eğitim öncesi ve sonrası sırasıyla 7,79±2 ve 9,38±1,17 (p <0,05) idi.
Sonuç: MSE sağlık çalışanlarının tutum ve davranışlarında olumlu değişikliklere neden olabilmektedir. Bu eğitimlerin HIV bilincini artırma konusundaki etkinliği, yanlış inançların azaltılması, olumlu iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve hastalara sağlık hizmeti sunumu için önem arz etmektedir.
Our study was approved by the Sakarya University Medical Faculty Non-Interventional Ethics Committee. (Date: 31.10.2023 date, decision no: E-71522473-050.01.04-300108-316)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bulaşıcı Hastalıklar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 4 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.