Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Views of Service Responsible Nurses on Postgraduate Education: A Qualitative Study

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 4, 365 - 372
https://doi.org/10.26453/otjhs.1549924

Öz

Objective: The increasing population and changing demographic structure, scientific advancements, and the growing expectations and need for healthcare specialists are enhancing the importance of higher education in the nursing profession. Understanding the perspectives of service-responsible nurses on postgraduate education is crucial for improving healthcare outcomes. This study aims to determine the views of service-responsible nurses on postgraduate education.
Materials and Methods: The research was designed as a phenomenological qualitative study and was conducted with 13 service charge nurses. Data were collected through in-depth individual interviews using a semi-structured interview form and were analyzed using Colaizzi's seven-stage analysis.
Results: Four main themes with eight categories were identified as follows: (i) "necessity of postgraduate education," (ii) "effects of postgraduate education," (iii) "contributions of postgraduate education," and (iv) "barriers to continuing postgraduate education." It was found that service-responsible nurses generally consider postgraduate education necessary, believe that it enhances professionalism and specialization among nurses, increases professional respect, accelerates the integration of practice and academia, and provides quality patient care.
Conclusions: As a result, responsible nurses see not receiving support from senior management as an obstacle during their postgraduate education process. Based on these findings, it is recommended that upper management support nurses who wish to pursue postgraduate education, that responsible nurses collaborate with universities to facilitate postgraduate education and adopt encouraging policies, and that postgraduate education programs in nursing be integrated with clinical practice.

Etik Beyan

The study was approved by Hatay Mustafa Kemal University Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee (Date: 11/12/2020, decision No: 10).

Kaynakça

  • Perry AG. Nursing today. In: Potter PA, Perry AG, Stockert PA, Hall A, eds. Fundamentals of Nursing. 9th ed. Canada: Elsevier; 2016:1-15.
  • Karaman M, Karatepe HK. Hemşirelikte gelecek kaygısının kariyer iyimserliği üzerindeki etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2024;6(1):32-42.
  • Aiken LH, Sloane DM, Clarke S, et al. Aungsuroch Y. Importance of work environments on hospital outcomes in nine countries. Int J Qual Health Care. 2011;23:357-364.
  • Şendir M, Çelik S, Dişsiz M, Güney R, et al. A new approach in nursing education and practice: Integration of nursing education and practice. J Adv Res Nurs. 2018;4(2):92-99.
  • Yıldız E, Karagözoğlu Ş. Ağırlıklı olarak uzaktan eğitim alan mezuniyet aşamasındaki hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk ve algılanan stres düzeylerinin belirlenmesi: Tanımlayıcı çalışma. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci. 2024;16(1): 178-186
  • Özsarı SH. Sağlık yönetimi ve sağlık eğitimi ilişkisi. Yükseköğretim Dergisi. 2013;3(1):9-11.
  • Taşocak G. Hemşirelik ve hemşirelik eğitimine genel bakış. In: Aştı T, Karadağ A, eds. Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. İstanbul: Akademi Yayıncılık; 2012:18-23.
  • Kocaman G, Arslan YH. Türkiye’de hemşirelik eğitiminin durum analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;3:255-262. doi:10.5961/jhes.2015.127.
  • Gürsoy E, Şahin BM, Danacı B, Arı S. Hemşirelerin akademik klinik işbirliğine ilişkin görüşleri: Eskişehir örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2017;10(3):144-152.
  • Jeffries PR, Rose L, Belcher AE, Dang D, Hochuli JF, Fleischmann D, et al. A clinical academic practice partnership: A clinical education redesign. J Prof Nurs. 2013;29(3):128-136.
  • Yelekçi E, Kutlu AK. Lisansüstü eğitim alan hemşirelerin profesyonel değerlerinin almayanlarla karşılaştırılması. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2020;2(7):261-270.
  • Amanak K, Şeker S, Canbay FÇ, Esen E. Ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2020;10(1):58-67.
  • Erol Ö. Hemşirelik alanında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin akademik başarı durumları ve etkileyen faktörler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020;10(3):608-614.
  • Joseph ML. Innovativeness in nursing: A phenomenological and constructivist study. Capella University, İnstitute Of Health Sciences, Doctoral thesis, Minneapolis, USA. 2007.
  • Breimaier HE, Halfens RJ, Lohrmann C. Nurses’ wishes, knowledge, attitudes and perceived barriers on implementing research findings into practice among graduate nurses in Austria. J Clin Nurs. 2011;20(11-12):1744-1756.
  • Karaman S, Bakırcı F. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2010;5(2):94-114.
  • Devey Burry R, Stacey D, Backman C, Donia MBL, Lalonde M. Exploring pairing of new graduate nurses with mentors: An interpretive descriptive study. J Clin Nurs. 2020;29(15-16):2897-2906. doi:10.1111/jocn.15360
  • Başlı M, Metin T. Hemşirelikte önemli bir kavram: Hemşirelikte uzmanlık ve ülkemizdeki mevcut durumu. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;4(2):187-196.
  • Abu-Qamar MZ, Vafeas C, Ewens B, Ghosh M, Sundin D. Postgraduate nurse education and the implications for nurse and patient outcomes: A systematic review. Nurse Education Today. 2020;92:104489. doi:10.1016/j.nedt.2020.104489
  • Drennan J, Hyde A. The fragmented discourse of the ‘knowledgeable doer’: Nursing academics’ and nurse managers’ perspectives on a master’s education for nurses. Adv Health Sci Educ. 2009;14:173-186. doi:10.1007/s10459-008-9102-x
  • Nayeri ND, Shariat E, Tayebi Z, Ghorbanzadeh M. Challenges of postgraduate critical care nursing program in Iran. Med J Islam Repub Iran. 2017;31:1-7.
  • Jeffery J, Rogers S, Redley B, Searby A. Nurse manager support of graduate nurse development of work readiness: An integrative review. J Clin Nurs. 2023;32:5712-5736. doi:10.1111/jocn.16694
  • Evrenol Öçal S, Akbıyık A, Işık G, Egelioğlu Cetişli N, Tokem Y. COVID-19 pandemisi sürecinde hemşirelik lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik deneyimleri. JOHUFON. 2024;11(1):8-18.
  • Peloso RM, Ferruzzi F, Mori AA, Camacho DP, Franzin LC da S, Margioto Teston AP, et al. Notes from the field: Concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Eval Health Prof. 2020;43(3):201-203.
  • Gorczyca C. Factors influencing the pursuit of graduate education in registered nurses: Exploring the motivators and barriers. University of British Columbia, İnstitute Of Health Sciences, Doctoral thesis. Colombia, England. 2013.
  • Katz JY, Chow C, Motzer SA, Susan LW. The Graduate Record Examination: Help or hindrance in nursing graduate school admissions? J Prof Nurs. 2009;25(6):369-372. doi:10.1016/j.profnurs.2009.04.002
  • Morrow R, Rodriguez A, King N. Colaizzi’s descriptive phenomenological method. The Psychologist. 2015;28(8):643-644.

Servis Sorumlusu Hemşirelerin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi: Nitel Bir Çalışma

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 4, 365 - 372
https://doi.org/10.26453/otjhs.1549924

Öz

Amaç: Artan nüfus ve değişen demografik yapı, bilimsel gelişmeler ve sağlık uzmanlarına yönelik artan beklenti ve ihtiyaç, hemşirelik mesleğinde yükseköğretimin önemini artırmaktadır. Sorumlu hemşirelerin lisansüstü eğitime bakış açılarını anlamak, sağlık hizmeti çıktılarını iyileştirmek için çok önemlidir. Bu çalışma, sorumlu hemşirelerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Metot: Araştırma fenomenolojik niteliksel bir çalışma olarak tasarlanmış ve 13 servis sorumlu hemşiresi ile yürütülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine bireysel görüşmeler yoluyla toplanmış ve Colaizzi'nin yedi aşamalı analizi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Sekiz kategoriden oluşan dört ana tema aşağıdaki gibi belirlenmiştir: (i) “lisansüstü eğitimin gerekliliği”, (ii) “lisansüstü eğitimin etkileri”, (iii) “lisansüstü eğitimin katkıları” ve (iv) “lisansüstü eğitime devam etmenin önündeki engeller”. Sorumlusu hemşirelerin genel olarak lisansüstü eğitimi gerekli gördükleri, hemşireler arasında profesyonelliği ve uzmanlaşmayı geliştirdiğine, mesleki saygınlığı artırdığına, uygulama ve akademi entegrasyonunu hızlandırdığına ve kaliteli hasta bakımı sağladığına inandıkları bulunmuştur.
Sonuç: Sonuç olarak, sorumlu hemşireler lisansüstü eğitim sürecinde üst yönetimden destek alamamayı bir engel olarak görmektedir. Bu bulgulara dayanarak, üst yönetimin lisansüstü eğitim almak isteyen hemşireleri desteklemesi, sorumlu hemşirelerin lisansüstü eğitimi kolaylaştırmak için üniversitelerle iş birliği yapması ve teşvik edici politikalar benimsemesi ve hemşirelikte lisansüstü eğitim programlarının klinik uygulama ile entegre edilmesi önerilmektedir.

Etik Beyan

The study was approved by Hatay Mustafa Kemal University Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee (Date: 11/12/2020, decision No: 10).

Kaynakça

  • Perry AG. Nursing today. In: Potter PA, Perry AG, Stockert PA, Hall A, eds. Fundamentals of Nursing. 9th ed. Canada: Elsevier; 2016:1-15.
  • Karaman M, Karatepe HK. Hemşirelikte gelecek kaygısının kariyer iyimserliği üzerindeki etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2024;6(1):32-42.
  • Aiken LH, Sloane DM, Clarke S, et al. Aungsuroch Y. Importance of work environments on hospital outcomes in nine countries. Int J Qual Health Care. 2011;23:357-364.
  • Şendir M, Çelik S, Dişsiz M, Güney R, et al. A new approach in nursing education and practice: Integration of nursing education and practice. J Adv Res Nurs. 2018;4(2):92-99.
  • Yıldız E, Karagözoğlu Ş. Ağırlıklı olarak uzaktan eğitim alan mezuniyet aşamasındaki hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluk ve algılanan stres düzeylerinin belirlenmesi: Tanımlayıcı çalışma. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci. 2024;16(1): 178-186
  • Özsarı SH. Sağlık yönetimi ve sağlık eğitimi ilişkisi. Yükseköğretim Dergisi. 2013;3(1):9-11.
  • Taşocak G. Hemşirelik ve hemşirelik eğitimine genel bakış. In: Aştı T, Karadağ A, eds. Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. İstanbul: Akademi Yayıncılık; 2012:18-23.
  • Kocaman G, Arslan YH. Türkiye’de hemşirelik eğitiminin durum analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2015;3:255-262. doi:10.5961/jhes.2015.127.
  • Gürsoy E, Şahin BM, Danacı B, Arı S. Hemşirelerin akademik klinik işbirliğine ilişkin görüşleri: Eskişehir örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2017;10(3):144-152.
  • Jeffries PR, Rose L, Belcher AE, Dang D, Hochuli JF, Fleischmann D, et al. A clinical academic practice partnership: A clinical education redesign. J Prof Nurs. 2013;29(3):128-136.
  • Yelekçi E, Kutlu AK. Lisansüstü eğitim alan hemşirelerin profesyonel değerlerinin almayanlarla karşılaştırılması. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2020;2(7):261-270.
  • Amanak K, Şeker S, Canbay FÇ, Esen E. Ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2020;10(1):58-67.
  • Erol Ö. Hemşirelik alanında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin akademik başarı durumları ve etkileyen faktörler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020;10(3):608-614.
  • Joseph ML. Innovativeness in nursing: A phenomenological and constructivist study. Capella University, İnstitute Of Health Sciences, Doctoral thesis, Minneapolis, USA. 2007.
  • Breimaier HE, Halfens RJ, Lohrmann C. Nurses’ wishes, knowledge, attitudes and perceived barriers on implementing research findings into practice among graduate nurses in Austria. J Clin Nurs. 2011;20(11-12):1744-1756.
  • Karaman S, Bakırcı F. Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2010;5(2):94-114.
  • Devey Burry R, Stacey D, Backman C, Donia MBL, Lalonde M. Exploring pairing of new graduate nurses with mentors: An interpretive descriptive study. J Clin Nurs. 2020;29(15-16):2897-2906. doi:10.1111/jocn.15360
  • Başlı M, Metin T. Hemşirelikte önemli bir kavram: Hemşirelikte uzmanlık ve ülkemizdeki mevcut durumu. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;4(2):187-196.
  • Abu-Qamar MZ, Vafeas C, Ewens B, Ghosh M, Sundin D. Postgraduate nurse education and the implications for nurse and patient outcomes: A systematic review. Nurse Education Today. 2020;92:104489. doi:10.1016/j.nedt.2020.104489
  • Drennan J, Hyde A. The fragmented discourse of the ‘knowledgeable doer’: Nursing academics’ and nurse managers’ perspectives on a master’s education for nurses. Adv Health Sci Educ. 2009;14:173-186. doi:10.1007/s10459-008-9102-x
  • Nayeri ND, Shariat E, Tayebi Z, Ghorbanzadeh M. Challenges of postgraduate critical care nursing program in Iran. Med J Islam Repub Iran. 2017;31:1-7.
  • Jeffery J, Rogers S, Redley B, Searby A. Nurse manager support of graduate nurse development of work readiness: An integrative review. J Clin Nurs. 2023;32:5712-5736. doi:10.1111/jocn.16694
  • Evrenol Öçal S, Akbıyık A, Işık G, Egelioğlu Cetişli N, Tokem Y. COVID-19 pandemisi sürecinde hemşirelik lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik deneyimleri. JOHUFON. 2024;11(1):8-18.
  • Peloso RM, Ferruzzi F, Mori AA, Camacho DP, Franzin LC da S, Margioto Teston AP, et al. Notes from the field: Concerns of health-related higher education students in Brazil pertaining to distance learning during the coronavirus pandemic. Eval Health Prof. 2020;43(3):201-203.
  • Gorczyca C. Factors influencing the pursuit of graduate education in registered nurses: Exploring the motivators and barriers. University of British Columbia, İnstitute Of Health Sciences, Doctoral thesis. Colombia, England. 2013.
  • Katz JY, Chow C, Motzer SA, Susan LW. The Graduate Record Examination: Help or hindrance in nursing graduate school admissions? J Prof Nurs. 2009;25(6):369-372. doi:10.1016/j.profnurs.2009.04.002
  • Morrow R, Rodriguez A, King N. Colaizzi’s descriptive phenomenological method. The Psychologist. 2015;28(8):643-644.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Hemşirelik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bircan Kara 0000-0001-8220-8929

Sibel Şentürk 0000-0002-5634-174X

Erken Görünüm Tarihi 21 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2024
Kabul Tarihi 19 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

AMA Kara B, Şentürk S. Determining the Views of Service Responsible Nurses on Postgraduate Education: A Qualitative Study. OTSBD. Aralık 2024;9(4):365-372. doi:10.26453/otjhs.1549924

Creative Commons Lisansı

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.

Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.