Objective: The study aimed to evaluate the knowledge and practices of emergency nurses working in adult emergency departments of two public hospitals serving as tertiary care in the same city and the factors associated with them.
Materials and Methods: This cross-sectional and descriptive study was conducted with 82 emergency service nurses. The research data were obtained with a three-part questionnaire form consisting of questions about some personal characteristics of emergency nurses, the theoretical knowledge of nurses about triage and their practices about triage.
Results: Nurses' triage knowledge and triage application scores were above the average score. Additionally, emergency nurses' theoretical knowledge about triage score averages was higher than their practice score averages. However, it was noteworthy that there was a lack of information and incorrect practices on some subjects of triage. There was no significant difference in the nurses' gender, educational level triage training status and their triage knowledge and practices (p >0.05). 78.0% of the nurses stated that they practiced triage in the emergency department, but 42.7% of them did not consider themselves sufficient in triage, and 59.8% stated that patient density was the most important factor in ensuring effective triage.
Conclusion: Emergency department nurses have deficiencies in triage knowledge and practice and deficiencies in transforming their knowledge into practice. According to the results of the study, it is recommended that professional education should be improved, and information should be updated with continuous in-service training in order to prevent knowledge deficiencies and incorrect triage practices in emergency nursing.
Amaç: Çalışma, acil servis hemşirelerinin triyaj hakkındaki bilgi ve uygulamaları ile bunlarla ilişkili faktörleri değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Metot: Araştırma 82 acil servis hemşiresi ile kesitsel ve tanımlayıcı özellikte yapılmıştır. Araştırma verileri, acil servis hemşirelerinin bazı kişisel özellikleri ve hemşirelerin triyaj hakkında teorik bilgileri ile triyaj hakkında uygulamalarını sorgulayan sorulardan oluşan üç bölümden oluşan anket formu ile elde edilmiştir. İstatistiksel analiz, SPSS 22.0 paket programında, tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis Testi kullanılarak yapılmıştır.
Bulgular: Hemşirelerin triyaj bilgi ve triyaj uygulama puanları ortalama puanın üstünde bulundu. Ayrıca, acil hemşirelerinin triyaj hakkında teorik bilgi puan ortalamaları, uygulama puan ortalamalarına göre daha yüksekti. Ancak triyajın bazı konuları hakkında bilgi eksikliği ve yanlış uygulamalarının olduğu dikkati çekiciydi. Hemşirelerin cinsiyet, eğitim durumu ve triyaj eğitimi alma durumu ile triyaj bilgi ve uygulamalarında anlamlı bir farklılık yoktu (p >0,05). Hemşirelerin %78,0’i acilde triyaj uyguladıklarını ancak %42,7’si triyaj konusunda kendini yeterli görmediğini ve %59,8’i hasta yoğunluğunun etkin triyajın sağlanmasında en önemli faktör olduğunu ifade etti.
Sonuç: Acil servis hemşirelerinin triyaj bilgisi ve uygulamasına ilişkin bilgi eksiklikleri ve bilgilerinin pratiğe dönüştürülmesinde eksiklikleri bulunmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre, acil hemşireliğinde bilgi eksikliklerini ve yanlış triyaj uygulamalarını önlemede mesleki eğitimin geliştirilmesini ve sürekli hizmetiçi eğitimlerle bilgilerin güncellenmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Acil Servis Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Bu, Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY-NC 4.0) şartları altında dağıtılan açık erişimli bir dergidir. Orijinal yazar(lar) veya lisans verenin adı ve bu dergideki orijinal yayının kabul görmüş akademik uygulamaya uygun olarak atıfta bulunulması koşuluyla, diğer forumlarda kullanılması, dağıtılması veya çoğaltılmasına izin verilir. Bu şartlara uymayan hiçbir kullanım, dağıtım veya çoğaltmaya izin verilmez.