Objective: The aim of this study is to examine the relationship between secondary school students' digital game addiction and bullying tendencies.
Methods: This research is a descriptive cross-sectional study. The sample of the research consists of 381 secondary school students studying in a district in Southern Turkey. Information Form, Children's Digital Game Addiction Scale and Bullying Tendency Scale were used to collect the data. Descriptive statistics, Kruskall Wallis test, Mann-Whitney-U test and Spearman Correlation analysis were used.
Results: The average age of the secondary school students participating in the study was 12.53±1.13. Children's Digital Game Addiction Scale mean score was 18.77±6.53 (min.9; max. 42); The mean total score of the Bullying Tendency Scale is 79.70±10.92 (min.26; max. 83). It has been determined that there is a positive and weak correlation between the total scores obtained from the Children's Digital Game Addiction Scale and the Bullying Tendency Scale.
Conclusions: As a result of this study, it was seen that the bullying tendencies of the students with high digital game addiction were high. In order to minimize the negative effects of digital games, it is recommended that children are kept away from violent games as much as possible. It is recommended that students and parents, regardless of their educational background, be given training on digital game addiction and bullying.
Bulunmamaktadır
-
None.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve zorbalık eğilimi arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı tipte kesitsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin güneyinde bir ilçede öğrenim gören 381 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Tanıtıcı Bilgi Formu, Çocuklarda Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Zorbalık Eğilimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Kruskall Wallis testi, Mann-Whitney-U testi ve Sperman Korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan ortaokul öğrencilerinin yaş ortalaması 12.53±1.13’tür. Çocukların Dijital Oyun Bağımlılık Ölçeği puan ortalaması 18.77±6.53 (min.9; maks. 42); Zorbalık Eğilimi Ölçeği toplam puan ortalaması 79.70±10.92 (min.26; maks. 83) dir. Çocuklarda Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Zorbalık Eğilimi Ölçeğinden alınan toplam puanlar arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Yapılan bu çalışmanın sonucunda, dijital oyun bağımlılığı yüksek olan öğrencilerin zorbalık eğilimlerinin yüksek olduğu görülmüştür. Dijital oyunlarının olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için çocukların şiddet içerikli oyunlardan mümkün olduğunca uzak tutulması önerilmektedir. Ek olarak, öğrencilere ve eğitim durumları ne olursa olsun ebeveynlere, dijital oyun bağımlılığı ve zorbalık ile ilgili eğitimlerin verilmesi önerilmektedir.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |