Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemi̇ Sürecinde Hemşirelik Öğrencileri Tarafından Geliştirilen Sağlık Eğitimi Materyallerinin İncelenmesi̇

Yıl 2020, , 289 - 296, 31.12.2020
https://doi.org/10.38108/ouhcd.822222

Öz

Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencileri tarafından geliştirilen sağlık eğitim materyallerini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye'deki bir üniversitede okuyan hemşirelik öğrencilerinin 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, intörnlük-halk sağlığı hemşireliği ve halk sağlığı hemşireliği dersleri kapsamında hazırladıkları toplam 31 eğitim materyali değerlendirilmiştir. Eğitim materyalleri; genel özellikler ve yaratıcılık özellikleri formları çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmanın uygulanabilmesi için, kurum izni ve katılımcılardan bireysel online yazılı onam alınmıştır.
Bulgular: Eğitim materyallerinin analizi sonucunda materyallerin 16 tanesinin COVID-19 hakkında genel bilgi ve korunma tedbirleri, 3 tanesinin COVID-19 hastasının evde bakımı hakkında olup diğerlerinin ise COVID-19’da uyku hijyeni, beslenme, korku, ev içi hijyen, evde maske yapımı, dünden bugüne salgınlar ve sağlık çalışanları için koruyucu ekipman kullanımı ile ilgili olduğu görülmüştür. Eğitim materyallerinin 13 tanesi afiş, 8 tanesi broşür, 8 tanesi video, 2 tanesi 3D materyal biçiminde; 28’inin sadece görsel, 3’ünün de hem görsel hem işitsel içeriğe sahip olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonucunda hemşirelik öğrencilerinin pandemi gibi olağanüstü bir durumda genel olarak materyal hazırlama tekniklerine uygun ve yaratıcı materyaller hazırladıkları görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda; sağlık eğitimi ile ilgili olarak yeni ve farklı yöntemlerin geliştirildiği çalışmaların yapılması önerilir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Ordu Üniversitesi Hemşirelik Bölümü İntörnlük-Halk Sağlığı Hemşireliği ve Halk Sağlığı Hemşireliği derslerini alan ve çalışmada geliştirdikleri materyalleri değerlendirmemize izin veren öğrencilere teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Babacan E, Alıcı SU. (2008). Hemşirelerin hasta eğitimi ile ilgili düşünce ve uygulamaları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD), 5(2), 29-36.
  • Barton AJ, Murray TA, Spurlock DR. (2020). An Open Letter to Members of the Nursing Education Community. The Journal of Nursing Education, 59(4), 183.
  • Bezerra IMP. (2020). State of the art of nursing education and the challenges to use remote technologies in the time of coronavirus pandemic. Journal of Human Growth and Development, 30(1), 141-147.
  • Çelik Durmuş S. (2018). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hasta eğitimine ilişkin görüşleri. International Social Sciences Studies Journal, 4(24), 4800-4806.
  • Christopher R, de Tantillo L, Watson J. (2020). Academic caring pedagogy, presence, and Communitas in nursing education during the COVID-19 pandemic. Nursing Outlook, S0029-6554(20)30620-5. Advance online publication, https://doi.org/10.1016/j.outlook.2020.08.006 Dewart G, Corcoran L, Thirsk L, Petrovic K. (2020). Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19. Nurse Education Today, 92, 104471.
  • Orgun F, Özkütük N. (2003). Öğrenci hemşirelerin geliştirdikleri sağlık eğitimi materyallerini değerlendirmeleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 19, 115-126.
  • Gresh A, LaFave S, Thamilselvan V, Batchelder A, Mermer J, Jacques K et al. (2020). Service learning in public health nursing education: How COVID-19 accelerated community-academic partnership. Public Health Nursing (Boston, Mass.), 10.1111/phn.12796. Advance online publication https://doi.org/10.1111/phn.12796
  • Hacıalioğlu N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, 2. Baskı, Nobel Kitabevleri.
  • Halse K, Fonn M, Christiansen B. (2014). Health education and the pedagogical role of the nurse: Nursing students learning in the clinical setting. Journal of Nursing Education and Practice, 4(3), 30-37.
  • Li W, Liao J, Li Q, Baskota M, Wang X, Tang Y et al. (2020). Public health education for parents during the outbreak of COVID-19: a rapid review. Annals of Translational Medicine, 8(10), 628.
  • Livingston E, Desai A, Berkwits M. (2020). Sourcing Personal Protective Equipment During the COVID-19 Pandemic. The Journal of the American Medical Association Network Open, 323(19), 1912–1914.
  • Morin KH. (2020), Nursing education after COVID‐19: Same or different?. Journal of Clinical Nursing, 29, 3117-3119.
  • World Health Organisation (2020). Mental Health and Psychosocial Considerations During the COVID-19 Outbreak. Erişim tarihi: Mayıs 16, 2020 https://www.who.int/publications-detail/WHO-2019-nCoVMentalHealth-2020.1.
  • Yanpar T, Koray Ö, Parmaksız RŞ, Arslan A. (2006). İlköğretim öğretmen adayları tarafından hazırlanan el yapımı ve teknoloji temelli materyallerin yaratıcılık boyutları açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45,129-148.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020a). Koronavirüs (COVID-19) Bilgilendirme Notu: 1(13 Mart 2020). Erişim tarihi: 01.09.2020, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yükseköğretim Kurulu (2020b). YÖK’ten Hemşirelik Programlarındaki Son Sınıf Öğrencileri İçin Alınan Yeni Karar. Erişim tarihi: 01.09.2020 https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx

Investigation of Health Education Materials Developed by Nursing Students during in the COVID-19 Pandemic

Yıl 2020, , 289 - 296, 31.12.2020
https://doi.org/10.38108/ouhcd.822222

Öz

Objective: This study was performed with the aim of examining health educational materials developed by nursing students during the COVID-19 pandemic.
Methods: Document analysis method, one of the qualitative research designs, was used in the study. In the scope of the research, a total of 31 educational materials prepared by nursing students studying at a university in Turkey in the 2019-2020 academic year spring semester were assessed within the scope of internship-public health nursing and public health nursing lessons. Educational materials were examined within the framework of forms about general and creative features of the material. In order to perform the research, institutional permission and individual online written consent of the participants was obtained.
Results: As a result of analysis of educational materials, 16 were related to general information and protective precautions about COVID-19, 3 were about home care for COVID-19 patients, while the others were about sleep hygiene, nutrition, fear, domestic hygiene and making masks at home, pandemics from past to present and use of protective equipment for health employees in COVID-19. Among the educational materials, 13 were posters, 8 were brochures, 8 were videos, 2 were in the form of 3-D material, 28 only used visual content and 3 used both visual and audio content.
Conclusion: As a result of the research, it was observed that nursing students prepared creative materials with generally suitable material preparation techniques in the extraordinary situation of the pandemic. In line with these results, in this extraordinary period, it is recommended to perform studies developing new and different methods related to health education.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Babacan E, Alıcı SU. (2008). Hemşirelerin hasta eğitimi ile ilgili düşünce ve uygulamaları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD), 5(2), 29-36.
  • Barton AJ, Murray TA, Spurlock DR. (2020). An Open Letter to Members of the Nursing Education Community. The Journal of Nursing Education, 59(4), 183.
  • Bezerra IMP. (2020). State of the art of nursing education and the challenges to use remote technologies in the time of coronavirus pandemic. Journal of Human Growth and Development, 30(1), 141-147.
  • Çelik Durmuş S. (2018). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hasta eğitimine ilişkin görüşleri. International Social Sciences Studies Journal, 4(24), 4800-4806.
  • Christopher R, de Tantillo L, Watson J. (2020). Academic caring pedagogy, presence, and Communitas in nursing education during the COVID-19 pandemic. Nursing Outlook, S0029-6554(20)30620-5. Advance online publication, https://doi.org/10.1016/j.outlook.2020.08.006 Dewart G, Corcoran L, Thirsk L, Petrovic K. (2020). Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19. Nurse Education Today, 92, 104471.
  • Orgun F, Özkütük N. (2003). Öğrenci hemşirelerin geliştirdikleri sağlık eğitimi materyallerini değerlendirmeleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 19, 115-126.
  • Gresh A, LaFave S, Thamilselvan V, Batchelder A, Mermer J, Jacques K et al. (2020). Service learning in public health nursing education: How COVID-19 accelerated community-academic partnership. Public Health Nursing (Boston, Mass.), 10.1111/phn.12796. Advance online publication https://doi.org/10.1111/phn.12796
  • Hacıalioğlu N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, 2. Baskı, Nobel Kitabevleri.
  • Halse K, Fonn M, Christiansen B. (2014). Health education and the pedagogical role of the nurse: Nursing students learning in the clinical setting. Journal of Nursing Education and Practice, 4(3), 30-37.
  • Li W, Liao J, Li Q, Baskota M, Wang X, Tang Y et al. (2020). Public health education for parents during the outbreak of COVID-19: a rapid review. Annals of Translational Medicine, 8(10), 628.
  • Livingston E, Desai A, Berkwits M. (2020). Sourcing Personal Protective Equipment During the COVID-19 Pandemic. The Journal of the American Medical Association Network Open, 323(19), 1912–1914.
  • Morin KH. (2020), Nursing education after COVID‐19: Same or different?. Journal of Clinical Nursing, 29, 3117-3119.
  • World Health Organisation (2020). Mental Health and Psychosocial Considerations During the COVID-19 Outbreak. Erişim tarihi: Mayıs 16, 2020 https://www.who.int/publications-detail/WHO-2019-nCoVMentalHealth-2020.1.
  • Yanpar T, Koray Ö, Parmaksız RŞ, Arslan A. (2006). İlköğretim öğretmen adayları tarafından hazırlanan el yapımı ve teknoloji temelli materyallerin yaratıcılık boyutları açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45,129-148.
  • Yükseköğretim Kurulu (2020a). Koronavirüs (COVID-19) Bilgilendirme Notu: 1(13 Mart 2020). Erişim tarihi: 01.09.2020, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx
  • Yükseköğretim Kurulu (2020b). YÖK’ten Hemşirelik Programlarındaki Son Sınıf Öğrencileri İçin Alınan Yeni Karar. Erişim tarihi: 01.09.2020 https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Aslıhan Çatıker 0000-0001-8102-6795

Gizem Deniz Bulucu Büyüksoy 0000-0003-2957-2451

Kamuran Özdil 0000-0003-0852-7854

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Çatıker, A., Bulucu Büyüksoy, G. D., & Özdil, K. (2020). COVID-19 Pandemi̇ Sürecinde Hemşirelik Öğrencileri Tarafından Geliştirilen Sağlık Eğitimi Materyallerinin İncelenmesi̇. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 3(3), 289-296. https://doi.org/10.38108/ouhcd.822222