BibTex RIS Kaynak Göster

“Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 25, 01.06.2010

Öz

“Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 25, 01.06.2010

Öz

Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre 2009 yılında e-ticaret hacmi yıllık 10,3 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir. Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre İnternet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı 2009 yılı Nisan ayı içerisinde % 11,8’e yükselmiştir (TUİK, 2009). Elektronik alışverişte gözlenen bu hızlı büyüme, elektronik perakendecilerin bu alana daha fazla yatırım yapmalarına, reklam ve promosyon harcamalarını artırmalarına neden olmuştur (Rajamma, 2005). Ancak tüketicilerin elektronik alışverişe bakış açılarını araştırmadan yapılan her türlü yatırım alınacak geri bildirimin etkinliğini azaltmaktadır. Bu araştırmanın amacı tüketicilerin elektronik alışverişe bakış açılarını ortaya çıkararak daha sonra elektronik alışveriş ile ilgili yapılacak olan kantitatif çalışmalara temel oluşturmaktır. Çalışmada kalitatif araştırma yöntemlerinden odak grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Örneklem grubu, İstanbul ilinde orta düzey görevlerde çalışan toplam 16 çalışandan oluşmuştur. Çalışmanın sonucunda elektronik alışveriş yapanların da yapmayanların da ortak kaygısının güvenlik konusu olduğu gözlemlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezgi Uzel Bu kişi benim

F. Ceyda Aydoğdu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzel, E., & Aydoğdu, F. C. (2010). “Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 19-25.
AMA Uzel E, Aydoğdu FC. “Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2010;2(1):19-25.
Chicago Uzel, Ezgi, ve F. Ceyda Aydoğdu. “‘Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 19-25.
EndNote Uzel E, Aydoğdu FC (01 Haziran 2010) “Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 1 19–25.
IEEE E. Uzel ve F. C. Aydoğdu, “‘Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma’”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 19–25, 2010.
ISNAD Uzel, Ezgi - Aydoğdu, F. Ceyda. “‘Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma’”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 19-25.
JAMA Uzel E, Aydoğdu FC. “Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:19–25.
MLA Uzel, Ezgi ve F. Ceyda Aydoğdu. “‘Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 19-25.
Vancouver Uzel E, Aydoğdu FC. “Çalışanların Elekronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(1):19-25.