BibTex RIS Kaynak Göster

“Tüketicilerin SMS Reklam Mesajlarına Yönelik Tutum ve Davranışları”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 27 - 35, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Barutçu, Süleyman,. “Mobil Pazarlama”, içinde:Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Editörler:İnci Varinli ve Kahraman Çatı), Detay Yayıncılık,Ankara, 2008. ss.259-285
  • Bouhlel, O., N. Mzoughi, D. Hadiji and I. Ben Slimane , “Brand Personality and Mobile Marketing: An Empirical Investigation”, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology. Volume:41 May 2009 ss.703-710
  • İspir, N.Bilge ve H.Kemal Süher, “SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi..Ocak 2009,6-17.
  • Koury, Sandra Soroa and Keneth C:C: Yang, “Factors affecting consumers’responses to mobile advertising from a social norm theoretical perspective”, Telematics and Informatics. Volume 27, ss.103-111
  • Okazaki, Shintaro and Charles R. Taylor.”What is SMS advertising and why do multionals adopt it? Answers from an empirical study in European markets”, Journal of Business Research, (6), ss. 4-12. Scharl, Arno, Astrid Dickinger and Jamie Murphy, “Diffusion and success factors of mobile marketing”, Electronic Commerce Research and Applications, (4) 2005 ss.159-173
  • Tek, Ömer Baybars ve Engin, Özgül, Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Izmir:Birleşik Matbaacılık , 2005.

TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 27 - 35, 01.06.2010

Öz

Teknolojik gelişmeler, işletmelerin müşterilerine daha fazla değer yaratma, müşteri sadakatini artırma ve böylelikle varlığını sürdürme çabalarında önemli katkılar yaratmaktadır. Günümüzde internet ve mobil telefon kullanımındaki artış, işletmelerin tutundurma çabalarında değişime yol açmştır. Özellikle Kısa Mesaj Servisleri (SMS), tüketiciler ile iletişimin sürekliliğinde daha etkili olmaya başlamıştır. İnternetin artan kullanım oranı, işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilerle olan iletişim olanağını genişletmiştir. Müşterilerle olan iletişimin etkinliğinde mobil iletişim teknolojileri önemli bir gelişmedir. Bu teknolojik değişim aynı zamanda işletmelerin pazarlama maliyetlerinde de bir tasarruf sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin cep telefonlarına gelen SMS reklam ve pazarlama mesajlarına ilişkin tutum ve davranışlarının değerlendirilmesidir. Bu amaçla, Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde okuyan öğrencilere bir anket uygulanmıştır. Çalışma için çeşitli istatistiksel analizler yapılmıştır

Kaynakça

  • Barutçu, Süleyman,. “Mobil Pazarlama”, içinde:Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Editörler:İnci Varinli ve Kahraman Çatı), Detay Yayıncılık,Ankara, 2008. ss.259-285
  • Bouhlel, O., N. Mzoughi, D. Hadiji and I. Ben Slimane , “Brand Personality and Mobile Marketing: An Empirical Investigation”, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology. Volume:41 May 2009 ss.703-710
  • İspir, N.Bilge ve H.Kemal Süher, “SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi..Ocak 2009,6-17.
  • Koury, Sandra Soroa and Keneth C:C: Yang, “Factors affecting consumers’responses to mobile advertising from a social norm theoretical perspective”, Telematics and Informatics. Volume 27, ss.103-111
  • Okazaki, Shintaro and Charles R. Taylor.”What is SMS advertising and why do multionals adopt it? Answers from an empirical study in European markets”, Journal of Business Research, (6), ss. 4-12. Scharl, Arno, Astrid Dickinger and Jamie Murphy, “Diffusion and success factors of mobile marketing”, Electronic Commerce Research and Applications, (4) 2005 ss.159-173
  • Tek, Ömer Baybars ve Engin, Özgül, Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Izmir:Birleşik Matbaacılık , 2005.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Çakır Bu kişi benim

Mesut Çakır Bu kişi benim

Taha Emre Çiftçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakır, F., Çakır, M., & Çiftçi, T. E. (2010). TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-35.
AMA Çakır F, Çakır M, Çiftçi TE. TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2010;2(1):27-35.
Chicago Çakır, Fatma, Mesut Çakır, ve Taha Emre Çiftçi. “TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 27-35.
EndNote Çakır F, Çakır M, Çiftçi TE (01 Haziran 2010) TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 1 27–35.
IEEE F. Çakır, M. Çakır, ve T. E. Çiftçi, “TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 27–35, 2010.
ISNAD Çakır, Fatma vd. “TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 27-35.
JAMA Çakır F, Çakır M, Çiftçi TE. TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:27–35.
MLA Çakır, Fatma vd. “TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 27-35.
Vancouver Çakır F, Çakır M, Çiftçi TE. TÜKETİCİLERİN SMS REKLAM MESAJLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(1):27-35.