BibTex RIS Kaynak Göster

“Satış Birimlerinde Seçilen Müziğin Etkileri: Eskişehir’de Bir Araştırma”

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 10, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Altunışık Remzi vd., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yay., 5.B. Adapazarı, 2007.
  • Kellaris, James J. & Robert J. Kent, "The Influence of Music on Consumers’ Temporal Perceptions: Does Time Fly When You’re Having Fun?" Journal of Consumer Psychology, 1992, 1 (4), 365-376.
  • Levy Michael & Barton Weitz, Retailing Management, 5th Ed., McGraw- Hill/Irwin Pub., New York, 2004.
  • Milliman, Ronald E., "Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers," Journal of Marketing, 46 (Summer,1982), 86-91.
  • Oldham, G. R, Cummings, A, Michel, L. J, Schmidtke, J. M. & Zhou, J., “Listen While You Work? Quasi-Experimental Relations Between Personal Stereo Headset Use and Employee Work Responses”, Journal of Applied Psychology, , 547 -564. Saruhan, Şadi Can & Ata Özdemirci, Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Alkım Yayınevi, 1.B. İstanbul, 2005.
  • Turley, Louis W. & Jean Charles Chebat, “Linking Retail Strategy, Atmospheric Design and Shopping Behaviour”, Journal of Marketing Management, Vol.18, ,125-129. Turley, Louis W. & R.E. Millian, “Atmospheric Effects on Shopping Behaviour: A Review of the Experimental Evidence” Journal of Business Research, Vol.49, ,193-211. Yalch Richard F. & Eric Spangenberg , “Effects of Store Music on Shopping Behavior”, Journal of Service Marketing, Winter,1990, 31-39.

SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 10, 01.06.2011

Öz

Müziğin insanların zihinlerini, duygularını etkilediği bilinmektedir. Hızlı tempolu ve coşkulu bir şarkının futbol ya da basketbol maçlarında seyirci ve oyuncuları motive etmek için çalınması buna en güzel örnektir. İş hayatında farklı amaçlarla kullanılan müziğin iki temel hedef kitlesi vardır: çalışanlar ve müşteriler. Üretim sürecinde “mavi yaka” olarak bilinen ve mesai süreleri boyunca sürekli aynı işi tekrar tekrar yapan çalışanları rutinlikten alıkoymak için müzik çalınması ilk gruba, satış birimlerinde (mağaza gibi) müşterileri motive ederek satın alma kararlarını etkilemek ikinci gruba örnek verilebilir. Bu araştırmanın amacı, satış birimlerinde çalan müziğin etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla önce müziğin iş hayatındaki yerine ve etkilerine değinilmektedir. Bu aşamada özellikle müziğin çalışanlara ve müşterilere dönük etkileri ele alınmaktadır. Ardından Eskişehir’de yapılan araştırmanın bulguları değerlendirilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin bakış açılarıyla, tekno market ve süper market karşılaştırıldığında müziğin etkileri açısından önemli bir fark yoktur. Müzik yayını yapılmasının hem çalışanları, hem de müşterileri olumlu yönde etkilediği görülmüştür

Kaynakça

  • Altunışık Remzi vd., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yay., 5.B. Adapazarı, 2007.
  • Kellaris, James J. & Robert J. Kent, "The Influence of Music on Consumers’ Temporal Perceptions: Does Time Fly When You’re Having Fun?" Journal of Consumer Psychology, 1992, 1 (4), 365-376.
  • Levy Michael & Barton Weitz, Retailing Management, 5th Ed., McGraw- Hill/Irwin Pub., New York, 2004.
  • Milliman, Ronald E., "Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers," Journal of Marketing, 46 (Summer,1982), 86-91.
  • Oldham, G. R, Cummings, A, Michel, L. J, Schmidtke, J. M. & Zhou, J., “Listen While You Work? Quasi-Experimental Relations Between Personal Stereo Headset Use and Employee Work Responses”, Journal of Applied Psychology, , 547 -564. Saruhan, Şadi Can & Ata Özdemirci, Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Alkım Yayınevi, 1.B. İstanbul, 2005.
  • Turley, Louis W. & Jean Charles Chebat, “Linking Retail Strategy, Atmospheric Design and Shopping Behaviour”, Journal of Marketing Management, Vol.18, ,125-129. Turley, Louis W. & R.E. Millian, “Atmospheric Effects on Shopping Behaviour: A Review of the Experimental Evidence” Journal of Business Research, Vol.49, ,193-211. Yalch Richard F. & Eric Spangenberg , “Effects of Store Music on Shopping Behavior”, Journal of Service Marketing, Winter,1990, 31-39.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bengi Baraz Çınar Bu kişi benim

Bengi Baraz Çınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çınar, B. B., & Baraz Çınar, B. (2011). SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-10.
AMA Çınar BB, Baraz Çınar B. SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2011;3(1):1-10.
Chicago Çınar, Bengi Baraz, ve Bengi Baraz Çınar. “SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2011): 1-10.
EndNote Çınar BB, Baraz Çınar B (01 Haziran 2011) SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 1 1–10.
IEEE B. B. Çınar ve B. Baraz Çınar, “SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 1–10, 2011.
ISNAD Çınar, Bengi Baraz - Baraz Çınar, Bengi. “SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/1 (Haziran 2011), 1-10.
JAMA Çınar BB, Baraz Çınar B. SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:1–10.
MLA Çınar, Bengi Baraz ve Bengi Baraz Çınar. “SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2011, ss. 1-10.
Vancouver Çınar BB, Baraz Çınar B. SATIŞ BİRİMLERİNDE SEÇİLEN MÜZİĞİN ETKİLERİ: ESKİŞEHİR’DE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(1):1-10.