Müziğin insanların zihinlerini, duygularını etkilediği bilinmektedir. Hızlı tempolu ve coşkulu bir şarkının futbol ya da basketbol maçlarında seyirci ve oyuncuları motive etmek için çalınması buna en güzel örnektir. İş hayatında farklı amaçlarla kullanılan müziğin iki temel hedef kitlesi vardır: çalışanlar ve müşteriler. Üretim sürecinde “mavi yaka” olarak bilinen ve mesai süreleri boyunca sürekli aynı işi tekrar tekrar yapan çalışanları rutinlikten alıkoymak için müzik çalınması ilk gruba, satış birimlerinde (mağaza gibi) müşterileri motive ederek satın alma kararlarını etkilemek ikinci gruba örnek verilebilir. Bu araştırmanın amacı, satış birimlerinde çalan müziğin etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla önce müziğin iş hayatındaki yerine ve etkilerine değinilmektedir. Bu aşamada özellikle müziğin çalışanlara ve müşterilere dönük etkileri ele alınmaktadır. Ardından Eskişehir’de yapılan araştırmanın bulguları değerlendirilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin bakış açılarıyla, tekno market ve süper market karşılaştırıldığında müziğin etkileri açısından önemli bir fark yoktur. Müzik yayını yapılmasının hem çalışanları, hem de müşterileri olumlu yönde etkilediği görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1 |