BibTex RIS Kaynak Göster

Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 65 - 74, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Anonim (2009), Türkiye İnternet Reklamcılığı’ nın Yakın Tarihi 10 Yıla Genel Bir Bakış, [Indirme Tarihi: 07.09.2012] www.iab-turkiye.org/.../Turkiye-Internet-Reklamciliginin-Yakin-Tarihi.doc
  • ASA (2002), Outdoor Advertising Survey 2002, ASA Compliance Report, UK, ss. 1-32, http://www.asa.org.uk/Resource-Centre/Reports-and-surveys.aspx, [Indirme Tarihi: 09.09.2012]
  • ASA – Public Perceptions of Harm and Offence in UK Advertising (2012), ASA Advertising
  • Standards Authority and Ipsos MORI, UK: 1-87. http://www.asa.org.uk/Resource- Centre/~/media/Files/ASA/Misc/ , [Indirme Tarihi: 09.09.2012]
  • Aktuglu, Işıl Karpat. “Tüketicinin Bilgilendirilmesi Sürecinde Reklam Etiği”, Küresel İletişim Dergisi. 2:2, Güz 2006, ss. 1–20.
  • Al-Makaty, S. Safran, Van Tubergen G. Norman, S. Scott Whitlow & Douglas A. Boyd, “Attitudes toward advertising in Islam”, Journal of Advertising Research. 36:3, 1996, ss. 16-26.
  • Andrews, J.C., “The dimensionality of beliefs toward advertising in general”, Journal of Advertising. 18:1, 1989, ss. 26-35.
  • Aytekin, Pınar (2009). Reklamda Etik. Türkiye'de Televizyon Reklamlarının Etik Açıdan
  • Incelenmesi. Doktora Tezi. Celal Bayar Univesitesi, Manisa. SBE, Isletme Anabilim Dalı. http://tez2.yok.gov.tr/., [Indirme Tarihi: 05.06.2012]
  • Bakir, Aysen & Scott J. Vitell. “The Ethics of Food Advertising Targeted Toward Children: Parental Viewpoint”, Journal of Business Ethics. 91:2,2010, ss.299–311
  • Beard, F. K. “How Products and Advertising Offend Consumers”, Journal of Advertising Research. 48:1, March 2008, ss.13–21.
  • Bearden, William O. & Richard G. Netemeyer, Handbook of Marketing Scales – Multi-Item Measures for Marketing and Consumer Behavior Research, 2nd Edition, CA: SAGE Publications, Cooper, Robert G., Winning at New Products – Accelerating the Process from Idea to Launch, 2nd Ed., MA: Perseus Boks, 1993.
  • Elden, Müge & Özkan Ulukök. “Çocuklara Yönelik Reklamlarda Denetim ve Etik”, Küresel

Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 65 - 74, 01.06.2012

Öz

Reklamın tüketici gözündeki etik algısını, satınalım davranışındaki önemini ve farklı mecralardaki yeri ile etkilerini ölçmeye yönelik olarak kurgulanan bu çalışma, onbir yıl ara ile aynı anketin uygulandığı bir nicel bir araştırmadır. Bulgular, her iki dönemde de katılımcıların satın alımlarında reklamların tüketicilerin geçmiş deneyim, aile ve arkadaş ilişkilerinden sonra dördüncü sırada yer aldığını, en etkili mecraların TV, radyo, dergi, broşür olduğunu göstermiştir. Reklamın bilgi vericiliği, yol göstericiliği olumlu iken farklı mecralara göre reklam sinir bozucu, abartılı, inandırıcılıktan uzak, sıkıcı ve çocuklar için olumsuz olarak değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Anonim (2009), Türkiye İnternet Reklamcılığı’ nın Yakın Tarihi 10 Yıla Genel Bir Bakış, [Indirme Tarihi: 07.09.2012] www.iab-turkiye.org/.../Turkiye-Internet-Reklamciliginin-Yakin-Tarihi.doc
  • ASA (2002), Outdoor Advertising Survey 2002, ASA Compliance Report, UK, ss. 1-32, http://www.asa.org.uk/Resource-Centre/Reports-and-surveys.aspx, [Indirme Tarihi: 09.09.2012]
  • ASA – Public Perceptions of Harm and Offence in UK Advertising (2012), ASA Advertising
  • Standards Authority and Ipsos MORI, UK: 1-87. http://www.asa.org.uk/Resource- Centre/~/media/Files/ASA/Misc/ , [Indirme Tarihi: 09.09.2012]
  • Aktuglu, Işıl Karpat. “Tüketicinin Bilgilendirilmesi Sürecinde Reklam Etiği”, Küresel İletişim Dergisi. 2:2, Güz 2006, ss. 1–20.
  • Al-Makaty, S. Safran, Van Tubergen G. Norman, S. Scott Whitlow & Douglas A. Boyd, “Attitudes toward advertising in Islam”, Journal of Advertising Research. 36:3, 1996, ss. 16-26.
  • Andrews, J.C., “The dimensionality of beliefs toward advertising in general”, Journal of Advertising. 18:1, 1989, ss. 26-35.
  • Aytekin, Pınar (2009). Reklamda Etik. Türkiye'de Televizyon Reklamlarının Etik Açıdan
  • Incelenmesi. Doktora Tezi. Celal Bayar Univesitesi, Manisa. SBE, Isletme Anabilim Dalı. http://tez2.yok.gov.tr/., [Indirme Tarihi: 05.06.2012]
  • Bakir, Aysen & Scott J. Vitell. “The Ethics of Food Advertising Targeted Toward Children: Parental Viewpoint”, Journal of Business Ethics. 91:2,2010, ss.299–311
  • Beard, F. K. “How Products and Advertising Offend Consumers”, Journal of Advertising Research. 48:1, March 2008, ss.13–21.
  • Bearden, William O. & Richard G. Netemeyer, Handbook of Marketing Scales – Multi-Item Measures for Marketing and Consumer Behavior Research, 2nd Edition, CA: SAGE Publications, Cooper, Robert G., Winning at New Products – Accelerating the Process from Idea to Launch, 2nd Ed., MA: Perseus Boks, 1993.
  • Elden, Müge & Özkan Ulukök. “Çocuklara Yönelik Reklamlarda Denetim ve Etik”, Küresel
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Sağlık Özçam Bu kişi benim

F. Zeynep Bilgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özçam, D. S., & Bilgin, F. Z. (2012). Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 65-74.
AMA Özçam DS, Bilgin FZ. Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2012;4(1):65-74.
Chicago Özçam, Dilek Sağlık, ve F. Zeynep Bilgin. “Satınalma Davranışında Reklamın Ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2012): 65-74.
EndNote Özçam DS, Bilgin FZ (01 Haziran 2012) Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4 1 65–74.
IEEE D. S. Özçam ve F. Z. Bilgin, “Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 65–74, 2012.
ISNAD Özçam, Dilek Sağlık - Bilgin, F. Zeynep. “Satınalma Davranışında Reklamın Ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4/1 (Haziran 2012), 65-74.
JAMA Özçam DS, Bilgin FZ. Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4:65–74.
MLA Özçam, Dilek Sağlık ve F. Zeynep Bilgin. “Satınalma Davranışında Reklamın Ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, 2012, ss. 65-74.
Vancouver Özçam DS, Bilgin FZ. Satınalma Davranışında Reklamın ve Reklam Türlerinin Önemi Ve Etik Algısı. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4(1):65-74.