Reklamın tüketici gözündeki etik algısını, satınalım davranışındaki önemini ve farklı mecralardaki yeri ile etkilerini ölçmeye yönelik olarak kurgulanan bu çalışma, onbir yıl ara ile aynı anketin uygulandığı bir nicel bir araştırmadır. Bulgular, her iki dönemde de katılımcıların satın alımlarında reklamların tüketicilerin geçmiş deneyim, aile ve arkadaş ilişkilerinden sonra dördüncü sırada yer aldığını, en etkili mecraların TV, radyo, dergi, broşür olduğunu göstermiştir. Reklamın bilgi vericiliği, yol göstericiliği olumlu iken farklı mecralara göre reklam sinir bozucu, abartılı, inandırıcılıktan uzak, sıkıcı ve çocuklar için olumsuz olarak değerlendirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |