BibTex RIS Kaynak Göster

Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 203 - 212, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Altuntuğ, Nevriye. “Tüketimin İşlevselliği: Pazarlamada Devrim ya da Devrimlerin Pazarlanması”, içinde: 11.Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı, Konya, 2012, ss. 866-868.
  • Altuntuğ, Nevriye. “Sürdürülebilir Pazarlama Bağlamında İşletmelerin Sosyal ve Etiksel Sorumluluklarının Rolü”, içinde:13. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Adana, 2008. ss. 28-40.
  • Ata, Erhan. “Madlen Kurabiyeleri”, Akıl Defteri, l:1, Şubat 2010, 41.
  • Baudrillard, Jean, Tüketim Toplumu. 3. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2008.
  • Bauman, Zygmunt, Küreselleşme. 2. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2006.
  • Belge, Murat. “Değişim ve Süreklilik”, Taraf, 12 Şubat 2012.
  • Benlisoy, Stefo. “Mit ile Gerçeklik Arasında 68’i Hatırlamak”, Mesele Kitap, 24, Aralık 2008, 30-33.
  • Berberoğlu, Enis. “Kod Adı Y Kuşağı”, Hürriyet, 19 Haziran 1999.
  • Coşkun, Zeki. “Oha Olan Y Kuşağı”, Radikal, 14 Mayıs 2004.
  • Dağtaş, Banu ve Erdal Dağtaş. “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine bir Literatür Taraması”, içinde: Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, (Editörler:Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş,), Ütopya Yayınları, Ankara, 2009. ss. 27-75.
  • Dündar, Can. “Parka ile Yetişenlerin Marka ile Yetişen Çocukları Oldu”, Psikeart, 23, Eylül-Ekim 2012, 46-49.
  • Firat, A.Fuat & Clifford J. Shultz II. “From Segmentation to Fragmentation: Markets and Marketing Strategy in the Postmodern Era”, European Journal of Marketing. 31:3/4, 1997, 183-207.
  • Fromm, Erich, Sevme Sanatı, İstanbul: Say Yayınları, 1985.
  • Hammill, Greg (2005).”Mixing and Managing Four Generations of Employees”, http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/generations.htm, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • İzmirlioğlu, Kerim. Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • Kotler, Philip, Kartajaya, H. ve I. Setiawan, Pazarlama 3.0. İstanbul:Optimist Yayınları, 2011.
  • Manas, Alphan (2006). “Yeniden Baby- Boomers”, http://www.alphanmanas.com/?m=200610, [İndirme Tarihi:07.09.2012]
  • Mengi, Zeynep (2011). “BB, X, Y ve Z kuşakları birbirinden çoook farklı”, http://www.yenibiris.com/HurriyetIK/Oku.aspx?ArticleID=6730, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • Paylan, M. Ali ve Ömer Torlak. “Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri”,14. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, 2009, ss.1-11.
  • Saymaz, İsmail. “Liseli Olmak Zor Zenaat”, Radikal, 9 Mayıs 2004.
  • Solomon, M. R., Consumer Behavior:Buying, Having, and Being. 7. Ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2007.
  • Tuna, Banu. “Sadakatsiz Z Kuşağı Geliyor”, Hürriyet Pazar, 06 Ekim 2002.
  • Uçkan, Özgür (2007). “Sosyalleşmenin Cazibesi- Z Kuşağı”, http://www.ozguruckan.com/kategori/teknoloji/22229/sosyallesmenin-cazibesi-z- kusagi, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • Yüzbaşıoğlu, Sevda (2012). “Kuşaklar X, Y, Z Diye Ayrıştı Pazarlamacıların
  • Kafası Karıştı”, http://www.dunya.com/print.php?type=1&id=151507, [İndirme Tarihi: 03.09.2012]

Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 203 - 212, 01.06.2012

Öz

Her dönemin hakim değerleri, kültürel kodları ve bunların şekillendirdiği düşünce ve davranış kalıpları vardır. Bunları anlamak ve çeşitli öngörülerde bulunabilmek için; bu dönemlerin kuşaklar üzerinden ele alınması daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilmek için yararlı görünmektedir. Bu çalışmada kuşak olgusu, kuşak döngülerine rastlayan, dünyayı, tüketimi, pazarlamayı ve tüketiciyi etkileyen önemli kırılmalar eşliğinde incelenmektedir. Geleceğin tüketici profilini belirlemek, ancak bu kuşakların özelliklerini, hayatı algılayış şekillerini ve ideallerini anlamakla mümkün görünmektedir

Kaynakça

  • Altuntuğ, Nevriye. “Tüketimin İşlevselliği: Pazarlamada Devrim ya da Devrimlerin Pazarlanması”, içinde: 11.Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı, Konya, 2012, ss. 866-868.
  • Altuntuğ, Nevriye. “Sürdürülebilir Pazarlama Bağlamında İşletmelerin Sosyal ve Etiksel Sorumluluklarının Rolü”, içinde:13. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Adana, 2008. ss. 28-40.
  • Ata, Erhan. “Madlen Kurabiyeleri”, Akıl Defteri, l:1, Şubat 2010, 41.
  • Baudrillard, Jean, Tüketim Toplumu. 3. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2008.
  • Bauman, Zygmunt, Küreselleşme. 2. Basım, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2006.
  • Belge, Murat. “Değişim ve Süreklilik”, Taraf, 12 Şubat 2012.
  • Benlisoy, Stefo. “Mit ile Gerçeklik Arasında 68’i Hatırlamak”, Mesele Kitap, 24, Aralık 2008, 30-33.
  • Berberoğlu, Enis. “Kod Adı Y Kuşağı”, Hürriyet, 19 Haziran 1999.
  • Coşkun, Zeki. “Oha Olan Y Kuşağı”, Radikal, 14 Mayıs 2004.
  • Dağtaş, Banu ve Erdal Dağtaş. “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine bir Literatür Taraması”, içinde: Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, (Editörler:Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş,), Ütopya Yayınları, Ankara, 2009. ss. 27-75.
  • Dündar, Can. “Parka ile Yetişenlerin Marka ile Yetişen Çocukları Oldu”, Psikeart, 23, Eylül-Ekim 2012, 46-49.
  • Firat, A.Fuat & Clifford J. Shultz II. “From Segmentation to Fragmentation: Markets and Marketing Strategy in the Postmodern Era”, European Journal of Marketing. 31:3/4, 1997, 183-207.
  • Fromm, Erich, Sevme Sanatı, İstanbul: Say Yayınları, 1985.
  • Hammill, Greg (2005).”Mixing and Managing Four Generations of Employees”, http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/generations.htm, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • İzmirlioğlu, Kerim. Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
  • Kotler, Philip, Kartajaya, H. ve I. Setiawan, Pazarlama 3.0. İstanbul:Optimist Yayınları, 2011.
  • Manas, Alphan (2006). “Yeniden Baby- Boomers”, http://www.alphanmanas.com/?m=200610, [İndirme Tarihi:07.09.2012]
  • Mengi, Zeynep (2011). “BB, X, Y ve Z kuşakları birbirinden çoook farklı”, http://www.yenibiris.com/HurriyetIK/Oku.aspx?ArticleID=6730, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • Paylan, M. Ali ve Ömer Torlak. “Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri”,14. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, 2009, ss.1-11.
  • Saymaz, İsmail. “Liseli Olmak Zor Zenaat”, Radikal, 9 Mayıs 2004.
  • Solomon, M. R., Consumer Behavior:Buying, Having, and Being. 7. Ed. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2007.
  • Tuna, Banu. “Sadakatsiz Z Kuşağı Geliyor”, Hürriyet Pazar, 06 Ekim 2002.
  • Uçkan, Özgür (2007). “Sosyalleşmenin Cazibesi- Z Kuşağı”, http://www.ozguruckan.com/kategori/teknoloji/22229/sosyallesmenin-cazibesi-z- kusagi, [İndirme Tarihi:03.09.2012]
  • Yüzbaşıoğlu, Sevda (2012). “Kuşaklar X, Y, Z Diye Ayrıştı Pazarlamacıların
  • Kafası Karıştı”, http://www.dunya.com/print.php?type=1&id=151507, [İndirme Tarihi: 03.09.2012]
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevriye Altuntuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
AMA Altuntuğ N. Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2012;4(1):203-212.
Chicago Altuntuğ, Nevriye. “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu Ve Geleceğin Tüketici Profili”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2012): 203-12.
EndNote Altuntuğ N (01 Haziran 2012) Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4 1 203–212.
IEEE N. Altuntuğ, “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 203–212, 2012.
ISNAD Altuntuğ, Nevriye. “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu Ve Geleceğin Tüketici Profili”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4/1 (Haziran 2012), 203-212.
JAMA Altuntuğ N. Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4:203–212.
MLA Altuntuğ, Nevriye. “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu Ve Geleceğin Tüketici Profili”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 1, 2012, ss. 203-12.
Vancouver Altuntuğ N. Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4(1):203-12.